Adaja du Bois twee keer eerste! (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renate12

Re: Adaja du Bois twee keer eerste! (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:01

Heey annemarie! Nou hierom zet ik dus nooit foto's op Bokt...

Maar niets van aantrekken, aan foutenzoekers heb je helemaal niets. Je bent hartstikke goed bezig en het is onmogelijk om alles goed te doen. Vin het sowieso al raar dat al de mensen meteen 'zoeken' op de dignen die niet goed zijn. Zeker omdat juist die mensen het zelf ook niet voor elkaar hebben...

* Oh ik begrijp van Martine dat ik nog (rij)technisch commentaar moet geven* : Uhh ja... mijn commentaar is niks aantrekken van domme mensen! Dat kost slechts tijd.

Groetjes Renate

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:42

Hoezo zou je geen foto's op bokt willen zetten renate. Je moet het niet zien als aanvallend of kritiek. Alleen maar puntjes die verbeterd kunnen worden en misschien kom je in je topic dan net de juiste tip tegen die helpt om nog beter te worden.

Nogmaals.. ik ben hier echt niet om je te kwetsen. Probeer alleen maar uit te leggen wat ïk denk dat jou helpt om nog beter te worden. Daar is dit forum tenslotte voor.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:47

Nou ja, sommige reacties zijn echt bot en ik vind de foto's zeker geen slecht beeld geven. Er zijn verbeterpunten, dat geeft de TS zelf ook aan. Maar sommige reacties hier kunnen ook wat subtieler.....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:51

ik stoor me voornamelijk aan de knieen van de ts die vaak bijna over het zadel heen vallen Bloos misschien is een zadel met een stevigere zit fijner voor je?
verder vind ik er toch wel een aantal erg ontspannen plaatjes bijzitten Pling alleen de galop foto is een wat minder fijn moment, maar ik geloof dat je zelf heel goed weet wat je minpunten zijn en dat je daar hard aan werkt!
ga zo door en veel succes in de m1!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:06

Gefeliciteeerd met je puntjes annemarie Hyper!!. wat een gezeur zeg.
Ik vind het er netjes uitzien en ik ga met je eigen commetaar mee !

Jullie zijn eeen leuke combinatie Hyper!&& Succes in de M1 Pling Cool

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:10

Wat een flauwe reactie hier. Niet teveel van aantrekken Annemarie.
Je rijdt erg netjes dit zijn gewoon moment opname's!!

En als je toch nog wat jassen over hebt kan je ook nog een nieuwe kapstok kopen om de jassen op te hangen Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:14

ik vond die opmerking over die kapstokken nog best wel lachwekkend maar volgens mij ben ik de enige Bloos

maar weet je we zijn niet allemaal anky's en de ts kent haar zwakke punten en is daar hard mee aan het werk. vind het wel positief dat ze foto's durft te plaatsen ookal weet ze dat ze niet perfect zijn Pling

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:16

Rianneke schreef:
ik stoor me voornamelijk aan de knieen van de ts die vaak bijna over het zadel heen vallen Bloos misschien is een zadel met een stevigere zit fijner voor je?
verder vind ik er toch wel een aantal erg ontspannen plaatjes bijzitten Pling alleen de galop foto is een wat minder fijn moment, maar ik geloof dat je zelf heel goed weet wat je minpunten zijn en dat je daar hard aan werkt!

hier ga ik absoluut in mee.
enige storende wat ik zie zijn je benen en tenen..
ik zie toch een pony die netjes loopt..
dat de pony z'n oren in de nek heeft en mond open ..
wil niet meteen zeggen dat er met strenge hand word gereden,
ik zie geen weggedrukte rug of andere enge dingen.
geen storende sternge handen
alleen op foto 1 zet de ts haar handen wat wijd, en dus wat scherper..
en miss was dat op dat moment net ff nodig.
over de oren in de nek, toevallig ken ik een paar paarden die dit tijdens het rijden doen, ookal lopen ze met de neus door het zand, dit is hun manier van concentratie en opletendheid naar de ruiter.
zelfde geld voor de lippen die steeds op en neer gaan.
ts trek je niets aan van bepaalde opmerkingen..
je hebt die pt vast dik verdiend, en ik neem aan dat de jury's niet blind zijn

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 16:31

Rianneke schreef:

Ja, dat van mijn knieen dat weet ik Lachen Ik heb al gekeken voor een ander zadel, maar mijn bovenbenen zijn zegmaar te lang, waardoor ze eigenlijk bij geen enkel zadel goedliggen.
Ik weet inderdaad zelf prima wat mijn minpunten zijn, die opmerking over die kapstok had van mij niet gehoeven.
Verder heeft terorita ook gelijk wat betreft haar oren.

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:36

Rianneke schreef:
ik vond die opmerking over die kapstokken nog best wel lachwekkend maar volgens mij ben ik de enige Bloos

maar weet je we zijn niet allemaal anky's en de ts kent haar zwakke punten en is daar hard mee aan het werk. vind het wel positief dat ze foto's durft te plaatsen ookal weet ze dat ze niet perfect zijn Pling

klopt, we zijn allemaal verreweg geen anky's. Maar we kunnen elkaar wel helpen om beter te worden toch. Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:45

kell_gino schreef:
klopt, we zijn allemaal verreweg geen anky's. Maar we kunnen elkaar wel helpen om beter te worden toch

dat zeker Pling

Lucifer123 schreef:
Ja, dat van mijn knieen dat weet ik Ik heb al gekeken voor een ander zadel, maar mijn bovenbenen zijn zegmaar te lang, waardoor ze eigenlijk bij geen enkel zadel goedliggen.

oei dat lijkt me lastig Ach gut ik heb zelf ook erg lange benen maar merk dat als ik in bepaalde zadels zit meer in me houding word gedrukt als bij de ander vandaar mijn opmerking...

en net als terorita zegt je hebt die 2 eerste plekken natuurlijk niet voor niks gekregen en daar mag je best trots op zijn!! Pling
ga zo door!!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:13

Heel leuk beestje!

Al gaat ze op vrijwel elke foto heel heftig tegen je hand in, mond open, tegen het bit ingaan enz. Ze lijkt er ook niet echt plezier in te hebben.. Haar oren staan op elke foto naar achter, en het lijkt alsof ze haar straat veel beweegt?

Maar verder vind ik jou er netjes op zitten, en ik snap dat het moeilijk is als je een voorwaartste pony hebt! Als je haar achterhand meer eronder weet te krijgen, vormt het opzich een heel mooi plaatje! Maar zoek die ontspanning op! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:41

Ik vind alleen die ene opmerking niet kunnen, voor de rest geeft iedereen netjes onderbouwd commentaar en nuttige tips hoor!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:56

Hee Annemarie!
hier is je topicje dan!. erg mooie foto's en wat is Adaja toch een lekkerding zeg! Kwijl gefeliciteerd met je punten! en erg veel plezier/succes in de m Haha!

zo en dan nu maar het verplichte deel:
Jullie gaan al zeker vooruit Haha! alleen zijn er natuurlijk altijd nog een paar dingentjes waar aan gewerkt moet worden. misschien kan je je hakken iets meer uitdrukken, en je handen wat rechterop en hoger. over de andere punten geeft de rest al genoeg gezeken dus dat doe ik maar niet Clown

veel succes! Haha! ben benieuwd naar je volgende topic

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:02

Wat een leuk dier Ja Ik ken een paardje wat Alashka Du Bois heet, misschien van dezelfde fokker? Haha! Dit paardje lijkt zelfs veel op haar Knipoog

Denk om je tenen en je handen, verder vind ik het er leuk uitzien Haha!

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:12

kell_gino schreef:
Hoezo zou je geen foto's op bokt willen zetten renate. Je moet het niet zien als aanvallend of kritiek. Alleen maar puntjes die verbeterd kunnen worden en misschien kom je in je topic dan net de juiste tip tegen die helpt om nog beter te worden.

Ja dat snap ik ook wel. Maar ik vind onderstaande nou niet bepaald een motiverende manier om iemand die zo hard werkt om beter te worden te wijzen op haar fouten. Onderstaande neigt eerder naar ironie en sarcasme als naar kritiek en feedback. En volgensmij zijn alleen de laatste twee fijn om te horen en motiverend om nogmaals berichten en foto's te plaatsen. Zeker omdat we niet allemaal "Anky's zijn" hoor je als je het zelf niet beter kunt niet zulke berichten te plaatsen.

Verder kan ik hieronder niet bepaald "de tip vinden die helpt om beter te worden"

( Ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik annemarie ken, maar laten we gewoon op een positieve manier elkaar helpen en niet van die lompe berichten plaatsen waar niemand iets aan heeft)

onley schreef:
ik stoor me echt super aan jouw voeten en handen die je ontiegelijk vast zet
probeer te ontspannen en blijf ademen
en je voeten ook echt ontiegelijke kapstokken
ik heb hier nog jassen te veel hangen
mag ik die even langsbrengen ?

Groetjes!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:51

Hoi Annemarie!
'
Super leuke foto's
Je minpuntjes heb je zelf gegeven!
Ik vind het er netjes uit zien!
Ik irriteer me helemaal niet aan je voeten.
Je moet je ook vooral niks aantrekken van die mensen die alleen maar zeuren!

Jullie gaan het vast goed doen in de M. Succes!

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:04

Hoi annemarie Haha! !
erg mooie foto's!
het commentaar op je houding heb je zelf al gegeven. hoef ik niks aan toe te voegen.
het ziet er verder erg netjes uit!
trek je niks aan van de reacties van sommige mensen!

succes in de M!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:05

Hmm.. ik vind foto 7 de enigste echt fijne foto eerlijk gezegt.. Je werkt gigantisch in met je handen en dwingt haar daarmee naar beneden om vervolgens je been erin te drukken, mét spoor.. Ik zou de sporen nog even achterwegen laten en werken aan de nageeflijkheid vanuit de ontspanning. Lichtjes vragen kan geen kwaad met daarna wat been maar dit is niet de juist manier imo. Je paard loopt ook op bijna alle foto's (behalve 7 dus) achter de loodlijn en te diep..

Ik zou eerst nog even lekker werken aan de ontspanning, achterhand en je eigen houding.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:12

..Ik erger me nu alleen nog maar aan mensen die zo nodig door moeten gaan op de botte opmerkingen? Negeer dat gewoon dan, 10x 'niks van aantrekken hoor' posten hoeft nou ook weer niet mijns inziens. Lachen

Adaja wordt er alleen maar mooier op Annemarie! Er is zoals al gezegd inderdaad wel werk aan de ontspanning, maar ik weet dat jij dat weet en ermee aan het werk bent, dus dat komt helemaal goed! Lachen Trek daar even tijd voor uit, een paar lessen puur daarop focussen, andere oefeningen komen wel. Lachen

Gefeliciteerd met je winst!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:29

Lucifer123 schreef:
Ja, dat van mijn knieen dat weet ik Lachen Ik heb al gekeken voor een ander zadel, maar mijn bovenbenen zijn zegmaar te lang, waardoor ze eigenlijk bij geen enkel zadel goedliggen.

Goed hoor, een ander zadel zou denk ik inderdaad een heel verschil maken. 'te lang' is relatief, voor een jonge vrouw misschien, maar vergeleken met een licht gebouwde mannelijke dressuurruiter niet. Niet opgeven, er is vast een zadel te vinden wat bij je bouw past.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:39

ziet er leuk uit de punten zijn al vaak genoeg genoemd dus ga ze niet nog een keer noemen..
jammer dat het paardje niet continu met de oren naar voren loopt maar naar achter..

even een vraagje.. jouw pony loopt continu met zijn mond open.. ik heb er op een wedstrijd - minpunten voor gekregen.. heb je daar geen jury opmerking voor gehad?

ik heb trouwens ook 2 du boistjes lopen Tong uitsteken

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:40

Leuke foto's en leuke pony! Heeft ze Welsh papieren?

Vind het wel leuk, jouw 'probleempjes' zijn heel herkenbaar want ik heb ze zelf ook. Dat komt vanzelf goed met wat goede instructie. Ik heb ook moeite om mijn handen wat losser te houden, dat is een 'controle' probleempje (bij mij tenminste wel).
Ze moet wat meer op de achterhand komen en zichzelf gaan 'dragen' nu gooit ze het gewicht erg op de voorhand. Moet helaas wel zeggen uit eigen ervaring dat het makkelijker is 'gezegd dan gedaan' Tong uitsteken maar niet onmogelijk hoor Haha!

Veel succes verder!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:18

deniece schreef:
Hmm.. ik vind foto 7 de enigste echt fijne foto eerlijk gezegt.. Je werkt gigantisch in met je handen en dwingt haar daarmee naar beneden om vervolgens je been erin te drukken, mét spoor.. Ik zou de sporen nog even achterwegen laten en werken aan de nageeflijkheid vanuit de ontspanning. Lichtjes vragen kan geen kwaad met daarna wat been maar dit is niet de juist manier imo. Je paard loopt ook op bijna alle foto's (behalve 7 dus) achter de loodlijn en te diep..

Ik zou eerst nog even lekker werken aan de ontspanning, achterhand en je eigen houding.

Amen!

Verder wel erg leuk paardje!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:52

Malibu schreef:
Leuke foto's en leuke pony! Heeft ze Welsh papieren?

Vind het wel leuk, jouw 'probleempjes' zijn heel herkenbaar want ik heb ze zelf ook. Dat komt vanzelf goed met wat goede instructie. Ik heb ook moeite om mijn handen wat losser te houden, dat is een 'controle' probleempje (bij mij tenminste wel).
Ze moet wat meer op de achterhand komen en zichzelf gaan 'dragen' nu gooit ze het gewicht erg op de voorhand. Moet helaas wel zeggen uit eigen ervaring dat het makkelijker is 'gezegd dan gedaan' Tong uitsteken maar niet onmogelijk hoor Haha!

Veel succes verder!

Du bois is NRPS dus arabische bloed