Fries Hilde 2 maanden later...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Fries Hilde 2 maanden later...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 22:49

Bedankt voor alle reacties!

Bets schreef:
Paard is ook lang in achterbeen omdat deze wat hoger tempo loopt. Nu paard wa meer lengte in de hals heeft gekregen, kun je proberen wat korte stukken te gaan schakelen (ook veel terugschakelen) zodat paard meer op achterhand gaat komen, meer zichzelf gaat dragen en dus ook meer zelf in balans gaat komen. Ook heel veel korte overgangen rijden (ook dus veel overgangen terug) werkt goed.

Edit: het stuwen meer om gaan zetten in dragen. Maar je bent op goeie weg. Nog mag de hals iets meer eruit komen en neus eruit komen zodat paard nog meer de bovenlijn op rekt maar het gaat goeie kant op! Ga zo door

Klopt ze wordt soms nog wat lang in het achterbeen, maar dat was voorheen bijna heel de tijd zo dus we gaan iig vooruit Lachen
Ik schakel best veel, ook omdat ik anders makkelijk de druk aan de voorkant kwijt ben, dat werkt erg fijn, en als ik na het naar voren rijden dan de druk weer heb schakel ik weer terug naar een lager tempo en blijf dan ook in een lager tempo wat schakelen, zo blijft ze aan de voorkant fijner en blijft de achterhand er ook beter bij.

Vooral de laaaange rechte bospaden zijn hier erg fijn voor, hoef ik niet steeds na 40 en na 20 meter de bocht weer om, met name met de galop zijn die bospaden erg fijn!

Omdat ik niet de enige ben die op Hilde rijd en de anderen nogal eens zelf hun evenwicht kwijt zijn of per ongeluk 1 teugel erg strak hebben etc en er niet echt mee bezig zijn hoe het rijtechnisch allemaal gaat maar het al lang goed vinden als Hilde iig de kant op gaat die zij willen Knipoog merk ik dat het dan voor Hilde weer erg wennen is om als ik er dan weer op zit ineens weer echt te moeten werken, geen krulletje te mogen hebben aan de voorkant en de achterhand er weer onder te moeten zetten.

Denk dat dat ook wel beter zal gaan als Hilde eenmaal sterker is en er meer aan is gewend om echt te moeten werken.

Romyv schreef:
Ik vind het er keurig uitzien!! De laatste foto is een mooi plaatje, toch is dat niet wat ik wil zien.. Hij is daar wel rustiger in tempo en heeft een mooie lengte in zn hals, maar hij valt teveel op het voorbeen.. Probeer hem eerst wat terug te rijden in tempo door veel overgangen te rijden en veel met zithulpen te werken.. Je zal zien dat ti dan ook zijn ontspanning pakt zonder het achterbeen te verliezen, duurt iets langer maar daar heb je gewoon meer aan!

Ik ben benieuwd naar meer Haha!

Die laatste foto was ze idd echt leeg, ze ging daarvoor trouwens niet echt veel harder(alleen op een paar foto's op het gras) maar op het moment dat ze moe wordt ziet het er een stuk rustiger uit, waarbij ze wel weer op de voorhand valt, achter er dan nog onder houden is dan nog erg moelijk inderdaad.
Maar we blijven er aan werken, als ze de komende 2 maanden net zoveel vooruit gaat als de afgelopen 2 maanden komt dat wel goed Haha!

chickey schreef:
Leuk om te zien dat ze zo goed vooruit is gegaan! Zal wel wennen zijn dat je bij wijze van spreken achterstevoren erop kan zitten zonder dat er iets gebeurd zoals bij je andere paarden Knipoog

Wat voor afstamming heeft Hilde trouwens?

Haha ja het is echt wennen om ineens op een paard te zitten die werkelijk geen pas verkeerd doet.
Al kan ze érg heet worden als je iets moelijks vraagt, dan gaat ze in galop op de plaats of ze gooit haar hoofd in de lucht en dan stuurloos een sprintje trekken Clown maar meer dan dat zal ze nooit doen, zo'n lieverd is het!
Vertrouw haar echt 100% en de anderen vertrouw ik eeehm 50% .... haha Nagelbijten / Gniffelen

Hilde is een Heinse 354 x Obe

Mientjeuh schreef:
Wat een sprong heeft ze in galop! Wow!
Je hebt ze heel mooi voor elkaar, achterhand altijd supernetjes erbij. Ik vind het echt een genot om naar je foto's te kijken, mijn complimenten!

Ze lijkt trouwens erg dunne manen te hebben voor een Fries, kan dat?

Dank je!
Ze heeft inderdaad zeker vergeleken met haar staart vrij dunne manen, wat nu extra opvalt omda ze heel strak in vlechtjes zaten(heb een hekel aan die lange losse manen tussen de teugels/mn zweep etc en Hilde schudt met haar hoofd als haar manen voor haar ogen of rond haar oren zitten)
Los lijken de manen een stuk voller, al is het geen echte dikke bos inderdaad.

vonneke schreef:
super gaaf beest Renske!

die moet ik een keer komen proberen Haha!

Bent altijd welkom Haha! Keertje in de bak maar ritje Bockenrijder kan natuurlijk ook, met Hilde en je grote vriend Quentin!

Kom jouw nieuwe aanwinst ook snel IRL bekijken!

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:53

hqhq dqn meld ik me ook aan!! :d de horzels zijn weg dus dan kunnen we weer lekker buiten rijden! :d

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:53

ooh oeps, ik heb een foutje gemaakt. Er moet staan haha dan meld ik me ook aan Knipoog