Spierloos paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pasdedeux

Re: Spierloos paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:47

Werken aan de lange teugels, kun je ook een hoop mee en is zeker niet saai voor het paard zoals longeren. Je zou ook het paard een keer kunnen laten checken door iemand die je kan leren masseren. Met bepaalde drukpunten kun je het paard de juiste spieren laten aanspannen en zie je het bij de schoft ook breder worden. (alle beetjes helpen). Succes in ieder geval.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:03

ooit van spierdystrofie gehoord?
heb vaker paarden gezien die op de plekken die jij aanwijst "kuilen" hadden zitten, door waarschijnlijk een niet passend zadel en lang mee gereden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 21:38

juudje84 schreef:
heb vaker paarden gezien die op de plekken die jij aanwijst "kuilen" hadden zitten, door waarschijnlijk een niet passend zadel en lang mee gereden.

Zo kunnen we wel vanalles gaan bedenken he! Als jij hoofdpijn hebt roep ik ook niet meteen dat je waarsch. een hersentumor hebt! En het paard is verder amper onder het zadel geweest!

En zoals je kunt zien heeft ze geen kuilen! Ze mist alleen wat massa!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:57

Jeanine84 schreef:
juudje84 schreef:

Zo kunnen we wel vanalles gaan bedenken he! Als jij hoofdpijn hebt roep ik ook niet meteen dat je waarsch. een hersentumor hebt! En het paard is verder amper onder het zadel geweest!

En zoals je kunt zien heeft ze geen kuilen! Ze mist alleen wat massa!

aanvalluh!! tjonge jonge rustig maar, waarom mist het paard daar dan bespiering? verkeerde manier van werken? kan natuurlijk ook he, het was maar een optie, je kunt zoiets best in de gaten houden hoor, maar ja goed jij weet t beter, vraag t dan niet op bokt ja!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:40

Citaat:
aanvalluh!! tjonge jonge rustig maar, waarom mist het paard daar dan bespiering? verkeerde manier van werken? kan natuurlijk ook he, het was maar een optie, je kunt zoiets best in de gaten houden hoor, maar ja goed jij weet t beter, vraag t dan niet op bokt ja!

Wie reageerd hier nu aangevallen..als je mijn post door had gelezen had je ook gelezen dat het paard amper onder het zadel is geweest en dat ze daarom de spieren mist! Als het paard van stal naar de wei gaat en weer terug en af en toe eens gelongeerd word zet dat weinig zoden aan de dijk!
En je kunt wel meteen van het ergste uitgaan, ik wil haar eerst eens laten werken en mocht er dan over een tijd nog geen verandering zijn, gaan we eens in die richting denken! Maar als jij nooit gewerkt hebt mag je in mijn ogen niet in een maand tijd al verandering verwachten!