We maken dus vooral buitenritten.Goed dat je professionele hulp hebt ingeschakeld. Laat hem ook eens nakijken door een osteopaat of fysio.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
We maken dus vooral buitenritten.
. 

Animal_ABC schreef:@ listiglistje: Huh? Een paard dat je zadelmak wilt maken aan een paal vast binden? Met welk doel?? Verongelukken?
Animal_ABC schreef:Maak een pop door een oude overall op te vullen, en laat die op en af stappen. Ofwel: je brengt die pop dichterbij, reageert ie niet, gaat de pop weer weg. Breng de pop wat dichterbij, raak je zadel aan, reageert ie niet, dan gaat de pop weer weg. Zo stap voor stap naar het opstappen toe werken.
Elke keer dat je paard er vandoor gaat en er iemand af valt is ie beloond voor dat gedrag. Je moet hem dus leren dat die persoon weg gaat als hij NIET regeert. In hoeverre heb je heb gedesensibiliseerd, gewend aan dingen die over zijn rug gaan, zodat hij ze eerst in zijn ene en dan in zijn andere oog ziet? Want daar is het waarschijnlijk mis gegaan...

Animal_ABC schreef:@ Montyjansen: niet toevallig, ben ook wel "eens" in Oudenhoorn gepasseerd
vond ik wel een mooi compliment eigenlijk.
listiglistje schreef:Professioneel wegbrengen!
Ik weet niet waar je woont, maar bv naar Fried van Stiphout in Horst/Hegelum.
Hij heeft de naam alles klaar te krijgen, een beetje Gert van den Hof van het zuiden zeg maar.
Fried zet ze vast aan de zadelmakmaakpaal (staat er ook letterlijk op), dikke spoorbiels in de beton gestort in de hoek van de buitenbak (zie onderstaande foto).
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S7A7OJBB.jpg
Ik ben er niet zo van een probleempaard te helpen met grof geweld, dwz een paard dat weg wil door lichamelijk en/of geestelijk ongemak vast te binden. Is geen stijl, alleen maar een teken van gebrek het zonder grove hulpmiddelen op te kunnen lossen.
Dat ze de naam hebben alles klaar te krijgen kan ik me voorstellen, ik kan je het resultaat van hun werkwijze ook vertellen; een gebroken paard, niets minder. Zo mak als een lammetje voor de rest van zijn leven, maar wel helemaal ingebroken. Dan liever een station verder voor die paarden, is wel zo fair vind ik.

evi_sammy schreef:Ik tut al een hele tijd niet zelf meer! hij staat nu al een maand op stal bij iemand anders, lees maar even terug naar het begin!
montyjansen schreef:Het is of ik me zelf hoor praten, de pop heeft ook geen stres, zit ook stevig in het zadel, wij doen niet anders meer met jonge paarden.