Passion's Pride A @ concours, M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Re: Passion's Pride A @ concours, M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 18:11

Een 6 haha.
Maar behalve mijn hakken valt het toch nog wel mee...?

Toch?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:24

nina88 schreef:
Die dummysporen zijn een goed idee snoevie! In ieder geval totdat ik mijn benen op de goede plek kan houden.

Bedankt Patricia!!

Wat jij nu uitlegt Rindin is hetgeen waar we ook mee bezig zijn.

Dan komt het vast goed, neem de tijd! Knipoog

En behalve je hakken vind ik je houding ook niet verkeerd hoor!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 00:51

Citaat:
Edit; overgangen maken hem ook sneller aan jouw been, dan krijg
jij waarschijnlijk ook steeds minder het idee dat je hem met je hak
moet aandrijven.

Precies wat ik zou zeggen tegen je.. Maak je paard aan je been.

Citaat:
Die dummysporen zijn een goed idee snoevie! In ieder geval totdat ik mijn benen op de goede plek kan houden.

Ik lees iets over dummy sporen>>? ? Doe eens van die mega wielen om.. wédden dat je er met je hak niet in gaat zitten porren??
Paard aan het been = niet meer hoeven drijven = weg prikspoor = weg moeite met verzameling

én.. is nagevelijk...

Wil je hier graag hulp mee zou ik zoeken naar een écht goede instructeur die niet alleen zegt dat je een volte moet draaien en dat ie rond moet zijn. Je houding is verder prima. Door meer te ontspannen in je bovenbenen (wat kan als je paard aan het been is omdat je dan niet de hele tijd hoeft te drijven) is het makkelijker je voeten recht te houden.

Heel veel succes met de wedstrijden!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 05:36

ik zou het toch eerder met dummies doen dan met mega wielsporen,als je been niet lekker ligt en je vergeet het,zit je er alleen maar je paard mee dwars.
ik begrijp ook van de ts dat het paard wel goed vooruit te rijden is.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 08:49

Mijn paard is wel goed aan het been, in de zin van voorwaarts. Eerder was het probleem juist dat ze wegstoof als ik mijn been er aan legde.

Instructeur is absoluut niet het probleem. We zijn super vooruit gegaan, echt dankzij hem. Zou voor geen goud een andere instructeur willen.

Mega wielsporen vind ik een beetje eng, maar ik snap wel wat je bedoeld. Als je grote, scherpe sporen om hebt, pas je wel op met dat been. En dat slaat denk ik heel erg op mij haha, ben ontzettend bang om mijn paard pijn te doen.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:54

Snoevie schreef:
ik zou het toch eerder met dummies doen dan met mega wielsporen,als je been niet lekker ligt en je vergeet het,zit je er alleen maar je paard mee dwars.
ik begrijp ook van de ts dat het paard wel goed vooruit te rijden is.

Ik bedoel dat omdat je als je niet gewend bent met die sporen te rijden je meestal wel uitkijkt om je voet te draaien, beetje zoals opdrukken met een stinksok onder je neus Clown
Als je merkt dat je het toch doet met je ze afdoen natuurlijk.

Ja maar om meer te kunnen sluiten zonder daar veel moeite voor te hoeven doen (zoals TS aangeeft) dan moet je je paard vlotter aan het been maken, zodat je dat impuls verlies kunt opvagen zonder veel te hoeven drijven

Citaat:
Als Pepper sluit en verzameld is, vind ik het moeilijk om haar te blijven rijden, wat impuls verlies tot gevolg heeft.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:35

Heb ik hier nog niet gereageerd !

Ziet er echt netjes uit hoor, zie je nu wel dat je het kunt! Haha!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:36

Haha leuk dat je reageerd!
En thnx!!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:54

Dat je aan je houding moet werken is nu wel gezegt Knipoog

ik heb hetzelfde probleem, drijf met mijn hak ipv kuit.. Kan af en toe ook wel nuttig zijn maar niet constant.. Ik rijd dan ook niet met sporen daarom, maar ik rijd dan ook op b niveau Knipoog

Je paard lijkt eerlijk gezegt wél wat op de voorhand te vallen.. Soms is de foto inderdaad wat scheef genomen maar ze loopt op sommige foto's duidelijk bergafwaarts, op de voorhand. Volgens mij heeft ze haar bouw daarbij ook niet mee zitten dus is het ook al moeilijk. Ik heb ook het idee dat ze haar passen niet helemaal af maakt, ze heeft geen zweef moment volgens mij. Ze zit dan wat boven haar tempo.. Ik denk dat je met balkjes lopen de passen wat kunt veruimen en dat zweef moment kunt creëren..

Heel veel succes met haar!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 09:31

Ik heb gister privéles gehad en de dingen hier uit het topic aangekaart.
We hebben heel erg aan de impuls gewerkt en ik heb 'm nu door. Als ik haar terug rij om te verzamelen, probeert ze om niet te verzamelen, maar gewoon terug te komen zonder actief te blijven. Dit is waarschijnlijk ook tijdens het concours gebeurd. Als ik daar niets aan doe, vindt ze het wel prima zo en komt de achterhand niet goed door en wordt ze niet actief aan het been.
Ik moet nu zodra ze terug wil komen om te verzamelen, naar voren rijden. Hierdoor wordt ze (behoorlijk) heet en actief aan het been. Doordat ze vanuit die verzameling naar voren wordt gereden, wordt dat achterbeen heel erg actief en loopt ze super!
Het gevolg hiervan is dat de nageeflijkheid en het ruggebruik vanzelf stukken beter wordt.

Mijn instructeur zei dat we nu op het punt waren om zo te rijden, maar dat ze dit een maand terug bijvoorbeeld nog niet had gekund. Dan was ze waarschijnlijk weggelopen voor het been.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:37

nina88 schreef:
Mega wielsporen vind ik een beetje eng, maar ik snap wel wat je bedoeld. Als je grote, scherpe sporen om hebt, pas je wel op met dat been. En dat slaat denk ik heel erg op mij haha, ben ontzettend bang om mijn paard pijn te doen.

kan ik me voorstellen Lachen
al zou ik je toch aanraden om het niet te doen,want ja je denkt niet altijd elk moment aan je benen,en zolang die niet stil genoeg zijn zou ik er toch echt geen mega wielen aandoen.
dan liever impulssporen of dummies.

fijn dat je les zo goed ging,veel succes nog