3 jarige zwarte gribaldi@dressuur!! 4 maanden zadelmak!!foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Re: 3 jarige zwarte gribaldi@dressuur!! 4 maanden zadelmak!!foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:24

anydale schreef:
He Nancy

Wel mooie foto's, maar ik ben het wel een beetje eens met het commentaar.
Ik heb je nog niet IRL gezien, maar wat ik van de foto's kan opmaken is dat ze al veel te opgericht loopt. Als ze idd geen aanleuning wil nemen is opgericht en zonder rug lopen vaak wat dat soort paarden gaan doen. De truc is juist om ze van voren meer vrijheid te geven, zodat ze juist de ontspanning opzoeken ipv de spanning. Voor de M is het hartstikke leuk dat opgerichte, maar voor een paard van 3 niet.

Dit is wat ik van de foto's opmaak, dus ik zie je graag weleens IRL!

Succes verder met dr!

Ik ben hier volledig mee eens. Ik vind het ook nog niet eens echt opgericht lopen, maar paard proberen bovenin te houden omdat het misschien wel op schouder valt. Als ik tenminste kijk naar filmpje dat vind ik niet echt fatsoenlijk een wending in rijdend eruit zien. Het is leuk jong paard maar wees er zuinig op! En ook heb je een 5 jarige in M gereden, knap van je, je bent niet de enige die dat ook op correcte wijze kan hoor Knipoog

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:56

avalonnancy schreef:
ìk rijdt op de manier van antoine de bodt
ik wil even duidelijk maken dat de methode van antoine de bodt er juist omgaat dat het paard nagefeeft door rechtgerichtheid en onspanning maar nooit door dwang.
omdat die van mij nog heel graag kort liep toen moet je ook je teugels heel kort houden om verbinding te houden.op het moment dat ze nageeft zou ze eigenlijk moeten gaan duwen in je hand waardoor je haar uit kunt schuiven maar zodra ik ruimte gaf viel de verbinding weg en was er geen aanleuning meer, dus dat moest ze eerst onder de knie krijgen.
nu snapt ze het inmiddels wel.
het is ook een moment opname van een oefening die een paar weken duurt voordat het paard het snapt alleen was die van mij vanaf het begin af aan heel kort in de hals en dat hebben we er nu op deze manier uitgereden.
dat ik contrastelling rij was om haar recht op 4 benen te houden want anders viel ze op de binnen schouder of ging zelfs linksaf ook was de hindernis langs de rand eng.
ook dat is nu weg ze loopt nu inmiddels heel fijn tussen 2 teugels.

Ons nieuwe paard heeft ook de neiging om heel kort in de hals te worden maar dan moet je niet de teugels kort pakken, maar eerst een keer flink veel gaan schakelen zodat je hem met je been naar je hand toe rijdt.! dan blijft hij vanzelf wat rechter en misschien wel tegen de loodlijn aan. dat je contrastelling rijdt vind ik goed. Maar ik zou het ook afwisselen en met je lengtebuiging gaan werken. Wanneer je paard zijn kaken los laat blijft hij makkelijker in balans en ook rechter. Je moet denk ik op dit moment gaan werken aan 4 dingen. Gas, rem en je lengtebuiging aan twee kanten. het ziet er goed uit al hoor helemaal niet verkeerd. Wat ook scheelt is veel wendingen rijden of slalommen en dan nadruk leggen op de lengtebuiging.! het is maar een tip. maar als je het goed doet wordt je paard er echt beter van!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:59

Omdat je al eerder een topic hebt geopend met dezelfde beelden gaat deze op slot.