Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

het zal binnekort echt super gaan
x
prima dat je het stom vind, als ze geen commentaar wil ,moet ze de foto's bij ITP zetten.
. Ze bedoelt dat ze weer gaat rijden. En aangezien ze een goede instructrice heeft, waarom niet? TS: ga lekker, vooral ontspannen en zonder haast, aan de balans van jullie beiden werken. Samen met het ontspannen en voorwaarts is dit toch wel het belangrijkste. Je hebt gelukkig je begeleiding al, komt vast goed
.
)
dees_daan schreef:kan je misschien ABN typen?prima dat je het stom vind, als ze geen commentaar wil ,moet ze de foto's bij ITP zetten.
ZarcoTje schreef:Wat me opvalt is ook dat de meesten hier verstaan dat ik vanalles van hem vraag,vwnw,rond rijden,enz..
Maar dat is helemaal niet,ik vroeg niets van hem behalve gewoon om hem voorwaarts te houden.
Ik verwacht nogmaals niets van hem,ik weet zeer goed dat een jong paard niet op 123 alles kent,dus vraag ik ook niets van hem tot dat we aan elkaar zijn gewend en hij er aan toe is om wat serieuzer te gaan werken

)
anneliesdj schreef:Is dit de eerste keer dat JIJ op dit paard rijd of is dit de eerste keer dat er IEMAND op dit paard rijd?
Je gaat me toch niet vertellen dat je een 3 jarige op deze manier gaat beleren?
Senzafine schreef:Een jong paard mag je nog niet rijden zoals een ander paard.
Ik begin altijd met heel weinig contact in stap. Als mijn paard zijn hals laat zakken zoekt het zelf contact en aanvaard het mijn hand. Hoe kan je je paard zijn hals nu laten zakken en dus vwnw rijden? Blijf van die mond! Je paard kan alleen zijn hals lager brengen als hij zijn achter benen goed onder zijn lichaam brengt. Je paard moet actief lopen.
De basis is dus ruimte aan de voorkant geven en goed drijven. Wanneer je paard in stap voorwaarts neerwaarts loopt kan je hieraan de volgende keren gaan werken in stap en daarna in galop. Geloof mij, hier zal je wel een tijdje zoet mee zijn![]()
In draf mag je iets meer contact hebben maar ga vooral niet trekken. Meisje, dit is een heel cruciale fase... Alles wat jij nu fout gaat doen gaat je paardje heel zijn leven last van hebben.
En zoals hiervoor al gezegd. Een paard van deze leeftijd test je niet uit, maar snapt gewoon niet wat er gebeurd. Ook al is hij al zo vaak gereden als je zegt, het blijft eng voor hem. Een paard is een vluchtdier. Wanneer er dan iets op zijn rug gaat zitten voelt het zich vaak bedreigd die eerste keren.
Wees blij! Je hebt een heel flink en braaf paardje op deze foto's.
ZarcoTje schreef:Wat me opvalt is ook dat de meesten hier verstaan dat ik vanalles van hem vraag,vwnw,rond rijden,enz..
Maar dat is helemaal niet,ik vroeg niets van hem behalve gewoon om hem voorwaarts te houden
ZarcoTje schreef:Tijdens de draf ging hij soms ontspannen lopen,met z'n hoofd omlaag,dan gaf ik hem altijd wat lossere teugel.
ZarcoTje schreef:anneliesdj schreef:Is dit de eerste keer dat JIJ op dit paard rijd of is dit de eerste keer dat er IEMAND op dit paard rijd?
Je gaat me toch niet vertellen dat je een 3 jarige op deze manier gaat beleren?
De eerste keer dat IK erop rijd.
Op de 2de vraag reageer ik al niet meer..
anneliesdj schreef:In dat geval, ik schrok al.
Hij is dus al wel volledig beleerd, dan is het gewoon miscommunicatie, rijd er nog maar een paar keer op en maak dan maar nieuwe foto's, zul je zien dat het er een stuk beter uit ziet.
Edit; in je topictitel staat; eerste keer erop, vandaar dat iedereen denkt dat je paard nog groen is.