Marieke en mooie Bella [Haf] @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Marieke en mooie Bella [Haf] @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:34

ik ken bella en ik ken ook het meisje waarvan die was maar hij werd echt niet in galop geslagen hoor...
verder zou ik idd de thiedeman ook af doen maar dat moet je zelf weten.
ik heb zelf ook een tijdje met elastiek gereden en ik weet dat het soms net even een setje in de rug geeft Lachen
veder vindt ik bella echt een super lekker ding ! Kwijl

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:48

Het zadel ligt te veel naar voren, daardoor kan ze voor minder ruim lopen. En het zadel is echt te groot voor je zitvlak Haha!
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor deze hulpteugel en sporen.
De hulpteugel omdat je haar nu dwingt in een houding waarin ze nu nog niet kan lopen. En ook kan een hulpteugel niet zo gevoelig inwerken als je eigen handen. De sporen niet omdat je benen nog niet stil genoeg liggen om deze te gebruiken.

Ik heb zelf een haflinger die een jaar geleden flink kon bokken. Mijn bijrijdster lag er regelmatig naast. Dit heb ik opgelost door haar een paar keer te laten corrigeren door mijn instructrice en daarna wekelijks les te hebben. Zij liep ook vaak met haar hoofd in de lucht, maar met veel geduld en zonder hulpteugels kom je een heel eind.

Mijn advies zou zou om even de galop te laten voor wat het is. Eerst maar eens goed aan het been (zonder sporen). Veel overgangen stap-draf, draf-stap en laten verruimen. Haha! Zodat ze op een gegeven echt fel aan je been is.

Rowtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:02

Leuke pony maar ik vind het er niet ontspannen uit zien.
Je thiedeman stoort je pony, je kan het beter oplossen zonder hulpteugels.
Verder stoor je pony ook door constant te porren in de buik, en je gebruikt ze niet waarvoor ze bestemd zijn.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:00

Sorry meid, maar ik vind het er echt niet leuk uitzien. Ik kan zien dat je veel plezier hebt van je pony, maar ik vraag me af of dat wel wederzijds is.
Ik zie een pony die erg nors kijkt. Teugels die constant strak staan door de ruiterhand en de tiedeman. Let ook eens op de zwiepstaart! Je paardje laat je merken dat hij het ergens niet mee eens is. Misschien het zadel? Het zwaartepunt ligt te ver naar voren (voorkant ligt lager dan de achterkant) misschien krijgt ze hier last van?
Probeer ook niet elke keer met de tiedeman te rijden, je hebt er namelijk helemaal niets aan. Ze loopt nog steeds met haar neus naar voren en op elke foto staat het ding strak.

Probeer het eerst op te lossen zonder hulpmiddelen, of probeer ze langzaam aan weg te halen. Maak veel overgangen, maak een keer een sprongetje zodat het leuk en spannend blijft voor de pony.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:04

Ik vind het er niet fijn uit zien voor de pony, de thiedeman staat erg strak wat op veel foto's goed te zien is. Ook heb je op geen 1 foto je tenen netjes naar binnen en rijd met een spoortje.. je zal dus héél erg veel prikken. Die kun je dus beter afhouden en een zweepje gebruiken.
Voor de rest op de foto waar je zegt ontspannen, daar loopt ze idd wat verder naar beneden maar ik heb het idee dat ze heel erg hangt, dan moet je haar juist naar voren rijden.
Ik weet niet of je les hebt maar ik zou 1x per week privé les nemen van een goede instructeur Lachen

Voor de rest vind ik het wel een erg leuke haflinger, ze is niet zo groot of wel? Vind dat ze mooi beenwerk heeft en een mooie donkere kleur Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 00:28

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Het is niet toegestaan op HAW foto's van anderen te plaatsen.