Breghje schreef:Misschien een tip tussendoor, jullie gebruiken touwtjes om haar laag te krijgen. Is een pessoa gebruiken dan wellicht iets? Ik heb ook een Fries, ook met een iets weke rug (wel compacter van bouw) en slappe kniebanden. Dus die achterkant moet ook flink aan de slag. Mij werdt een pessoa, plus balkjes lopen (moeten ze ook goed naar beneden om te kijken hoe ze lopen) etc geadviseerd. Daarna ging het een heel stuk beter, en nu zoekt ze mijn hand in de draf en kunnen we zelfs een ontspannen volte lopen. Ik heb haar ook met de touwtjes gelongeerd op de Haanstra manier, maar hoewel het voor sommigen heel goed werkt, gaat zij er alleen maar mee op de voorhand omdat ze het niet snapte. Nu met de pessoa snapt ze het wel en gaat het motertje naar achteren. Dan is ze waarschijnlijk ook weer wat makkelijker bij elkaar te rijden, wat nu moeilijk is omdat ze zich lang maakt.
Dit is tenminste een fijn commentaartje;)!
Ja, ik zou ook willen dat we een pessoa hadden. Maar, aangezien mijn paardje het niet nodig heeft zal ik er niet een kopen. Hij is van mijn oom en die wil denk ik ook niet een kopen. Maar, we proberen het eerst maar zo. Gelukkig is ze wel actief en ik zal er ook altijd op toezien dat ze actief zal worden doorgereden
Ik gebruikt wel eens wat dingen uit het lammerhaanstra boek en DVD. ZOals dat balkjes lopen doen wij ook aan de longe.