Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

let op je tenen en je handen verder ziet het er leuk uit.
En over de les, op die 4x na dat ik de hele les heb meegereden, ga ik nu standaard maar de helft meerijden.

Binckydenice schreef:Mooie Haf om te zien hoor! Lekker bos haar!
Denk erom dat je vooral naar de ontspanning toe gaat rijden ipv het aan de teugel "trekken" In mijn ogen ziet het er voor hem wat gespannen uit.... Hij is nog jong, hier kun je juist nog iets van maken, maar probeer hem niet naar beneden te trekken... Hij moet juist uit ontspanning vanzelf naar beneden willen gaan lopen.
Zoals hierboven al is vermeld, vindt ik hem ook erg jong om al zoveel met hem te gaan doen. Rond deze leeftijd kun je beter ongeveer 3 keer per week een half uurtje rijden en het goed op gaan bouwen. Het is natuurlijk niet eerlijk doordat je andere paard een blussure heeft, hij de rest van jouw uren maar even op moet gaan vullen....

Nessie schreef:Binckydenice schreef:Mooie Haf om te zien hoor! Lekker bos haar!
Denk erom dat je vooral naar de ontspanning toe gaat rijden ipv het aan de teugel "trekken" In mijn ogen ziet het er voor hem wat gespannen uit.... Hij is nog jong, hier kun je juist nog iets van maken, maar probeer hem niet naar beneden te trekken... Hij moet juist uit ontspanning vanzelf naar beneden willen gaan lopen.
Zoals hierboven al is vermeld, vindt ik hem ook erg jong om al zoveel met hem te gaan doen. Rond deze leeftijd kun je beter ongeveer 3 keer per week een half uurtje rijden en het goed op gaan bouwen. Het is natuurlijk niet eerlijk doordat je andere paard een blussure heeft, hij de rest van jouw uren maar even op moet gaan vullen....
Hij loopt juist vanzelf naar beneden, hij is heel ontspannen en ik trek zeker niet, mensen hier die mij echt zien rijden vinden juist dat ik superrustig en vriendelijk in de handen ben.
En 4x 20 minuten a een half uurtje vind ik echt niet teveel, en ik zei toch niet dat hij die uren opvult, ik rijd alleen met hem de halve (en eerst heeel soms de hele) les mee.
Moet je wel goed lezen.
En aangezien je me nooit hebt zien rijden in het echt, weet je ook niet dat ik het heb opgebouwd, beetje oneerlijk huppa wat neer zetten zonder dat je de achtergrond weet.
@Corelli: Hij is 1.48
Lijkt me echt onzinnig als iemand commentaar geeft en ik alleen maar OK zeg
Nessie schreef:@ UptoDance Ik mag toch terug reagerenLijkt me echt onzinnig als iemand commentaar geeft en ik alleen maar OK zeg
Fjorden007 schreef:Bij ons lopen de 3 jarigen ook gewoon 2 a 3 volle uurtjes in de week mee in de les. Deze zijn absoluut niet intensief, meer stapwerk.
Alleen aan proefjes etc. word niet gewerkt.
Dat gebeurt pas na hun 4e jaar.
Ik vind het er netjes uit zien.
Super. Logisch dat (als het al zo is) een jonge pony op sommige momenten wat gespannen loopt.
Dit is omdat ze met vele dingen nog onbekend zijn, jouw taak is om hem er dan van te overtuigen dat hij braaf is als hij het goed doet, en dan zoekt hij zelf de ontspanning.
Nessie schreef:Binckydenice schreef:Mooie Haf om te zien hoor! Lekker bos haar!
Hij loopt juist vanzelf naar beneden, hij is heel ontspannen en ik trek zeker niet, mensen hier die mij echt zien rijden vinden juist dat ik superrustig en vriendelijk in de handen ben.
En 4x 20 minuten a een half uurtje vind ik echt niet teveel, en ik zei toch niet dat hij die uren opvult, ik rijd alleen met hem de halve (en eerst heeel soms de hele) les mee.
Moet je wel goed lezen.
En aangezien je me nooit hebt zien rijden in het echt, weet je ook niet dat ik het heb opgebouwd, beetje oneerlijk huppa wat neer zetten zonder dat je de achtergrond weet.
@Corelli: Hij is 1.48
Nessie schreef:ga ik nu standaard maar de helft meerijden.
Fjorden007 schreef:Ik vind het neit storend hoe jij met je haf bezig bent.
Je zult zelf wel kunnen bepalen wat hij wel of niet kan en of hij het volhoud.
Ik vind het er netjes uit zien!
. het zijn alleen maar tips..
,,