Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NimmyJarig

Re: Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:38

Probeer om in de galop je hand niet naar beneden te doen en vast te zetten, maar juist de knik in je ellebogen te bewaren goed van achter naar voren blijven rijden.. nu lijkt t alsof je m naar beneden dwingt...

Verder ziet t er al netjes uit, zeker voor zn jonky...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 10:41

Hij loopt ook nog niet op concours (Oktober) en die 3 wedstrijdjes in 3 maanden waarvan 1 op eigen terrein vind ik niet bepaald intensief.
Ook is hij zeer leergierig en wil graag werken, hij vind het leuk om zo aan de gang te gaan.
Ook ander terrein is geen probleem, ik heb in Ermelo even de parade meegereden en hij vond het superleuk en keek zijn ogen uit.
Ook rijd ik buiten voor de afwisseling soms als ik iemand vind waarmee die mee kan gaan. Knipoog Lachen

Maar ik heb gewoon misschien een andere mening want hij wordt echt niet elke dag gereden (max. 4x in de week en dan 1x een uurtje (les, maar daar stop ik vaak ook eerder) en dan de rest meestal een half uurtje. Lachen

@Nimmy: dat had ik al uitgelegd, ik vraag naar beneden omdat hij anders met zijn hoofd hoog loopt, dit doe ik stukjes omdat hij het toch een beetje moet leren anders komt hij alleen maar springen en met zijn hoofd hoog.
Dit doe ik nu zo en mijn instructrice wou dat ook zo. Knipoog Lachen

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:45

Zo ie zo is het verstandig gewoon 4x in de week rijden en dan elke keer een half uurtje. als je te intensief aan het werk gaat een uur dan ontstaan der scheuren in de spieren.. Dit is geen critiek, leg alleen uit hoe het zit, wat je der zelf mee doet is aan jou..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 10:48

Ik rijd ook niet volledig intensief van dat half uur is het 10 minuten minstens stappen. Knipoog
En van dat uur zei ik al dat rijd ik niet altijd helemaal mee, en het is nu ook alleen maar dat hij meeloopt omdat mijn andere paard herstellende is van een peesblessure.
Daarna gaat gewoon Goldy weer in de les, aangezien zij op wat hoger niveau mee kan lopen Knipoog Lachen

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:22

Wat een mooie haflinger Knipoog let op je tenen en je handen verder ziet het er leuk uit. Knipoog

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 08:29

Dankjewel Lachen En over de les, op die 4x na dat ik de hele les heb meegereden, ga ik nu standaard maar de helft meerijden. Knipoog

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:27

Wat een lange stelten voor een haflinger, of ligt dat aan mij? Wat meet hij? Gaaf beest hoor, echt een plaatje Ja

Vind het er qua rijden lekker uitzien, hij is mooi actief van achter..Wel zou ik het zelf iets rustiger aan doen, ook al geeft hij het zelf aan het allemaal leuk te vinden, de kans is en blijft groot dat je hem misschien overvraagt en dat zou zonde zijn ..
Veel plezier nog met deze kanjer!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:22

Dat wou ik net zeggen Lachen
Wat heeft ie prachtige lange benen!
Die komen goed van pas met de dressuur!!

Prachtig dier!! hij loopt ook keurig!
Er straalt erg veel energie van de foto's af!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:29

Mooie Haf om te zien hoor! Lekker bos haar!

Denk erom dat je vooral naar de ontspanning toe gaat rijden ipv het aan de teugel "trekken" In mijn ogen ziet het er voor hem wat gespannen uit.... Hij is nog jong, hier kun je juist nog iets van maken, maar probeer hem niet naar beneden te trekken... Hij moet juist uit ontspanning vanzelf naar beneden willen gaan lopen.

Zoals hierboven al is vermeld, vindt ik hem ook erg jong om al zoveel met hem te gaan doen. Rond deze leeftijd kun je beter ongeveer 3 keer per week een half uurtje rijden en het goed op gaan bouwen. Het is natuurlijk niet eerlijk doordat je andere paard een blussure heeft, hij de rest van jouw uren maar even op moet gaan vullen....

Succes!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:30

Binckydenice schreef:

Denk erom dat je vooral naar de ontspanning toe gaat rijden ipv het aan de teugel "trekken" In mijn ogen ziet het er voor hem wat gespannen uit.... Hij is nog jong, hier kun je juist nog iets van maken, maar probeer hem niet naar beneden te trekken... Hij moet juist uit ontspanning vanzelf naar beneden willen gaan lopen.

Zoals hierboven al is vermeld, vindt ik hem ook erg jong om al zoveel met hem te gaan doen. Rond deze leeftijd kun je beter ongeveer 3 keer per week een half uurtje rijden en het goed op gaan bouwen. Het is natuurlijk niet eerlijk doordat je andere paard een blussure heeft, hij de rest van jouw uren maar even op moet gaan vullen....

Hij loopt juist vanzelf naar beneden, hij is heel ontspannen en ik trek zeker niet, mensen hier die mij echt zien rijden vinden juist dat ik superrustig en vriendelijk in de handen ben.

En 4x 20 minuten a een half uurtje vind ik echt niet teveel, en ik zei toch niet dat hij die uren opvult, ik rijd alleen met hem de halve (en eerst heeel soms de hele) les mee.
Moet je wel goed lezen.
En aangezien je me nooit hebt zien rijden in het echt, weet je ook niet dat ik het heb opgebouwd, beetje oneerlijk huppa wat neer zetten zonder dat je de achtergrond weet. Knipoog

@Corelli: Hij is 1.48 Knipoog

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:35

Nessie schreef:
Binckydenice schreef:

Hij loopt juist vanzelf naar beneden, hij is heel ontspannen en ik trek zeker niet, mensen hier die mij echt zien rijden vinden juist dat ik superrustig en vriendelijk in de handen ben.

En 4x 20 minuten a een half uurtje vind ik echt niet teveel, en ik zei toch niet dat hij die uren opvult, ik rijd alleen met hem de halve (en eerst heeel soms de hele) les mee.
Moet je wel goed lezen.
En aangezien je me nooit hebt zien rijden in het echt, weet je ook niet dat ik het heb opgebouwd, beetje oneerlijk huppa wat neer zetten zonder dat je de achtergrond weet. Knipoog

Als je het commentaar niet aan wilt nemen had je geen topic op HAW moeten plaatsen. Knipoog

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:36

Bij ons lopen de 3 jarigen ook gewoon 2 a 3 volle uurtjes in de week mee in de les. Deze zijn absoluut niet intensief, meer stapwerk.
Alleen aan proefjes etc. word niet gewerkt.
Dat gebeurt pas na hun 4e jaar.

Ik vind het er netjes uit zien.
Super. Logisch dat (als het al zo is) een jonge pony op sommige momenten wat gespannen loopt.
Dit is omdat ze met vele dingen nog onbekend zijn, jouw taak is om hem er dan van te overtuigen dat hij braaf is als hij het goed doet, en dan zoekt hij zelf de ontspanning.
Laatst bijgewerkt door Fjorden007 op 15-09-08 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:36

@ UptoDance Ik mag toch terug reageren Knipoog Lijkt me echt onzinnig als iemand commentaar geeft en ik alleen maar OK zeg Knipoog

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:39

Nessie schreef:
@ UptoDance Ik mag toch terug reageren Knipoog Lijkt me echt onzinnig als iemand commentaar geeft en ik alleen maar OK zeg Knipoog

Tuurlijk mag dat, maar je kan misschien ook wat van hem commentaar aannemen want volgens jou is NIKS waar wat zij zegt en jij doet alles goed. Als je alleen maar complimentjes wilt over de foto's had je ze bij ITP moeten plaatsen.. Lachen
Laatst bijgewerkt door UpToDance op 15-09-08 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:39

Fjorden007 schreef:
Bij ons lopen de 3 jarigen ook gewoon 2 a 3 volle uurtjes in de week mee in de les. Deze zijn absoluut niet intensief, meer stapwerk.
Alleen aan proefjes etc. word niet gewerkt.
Dat gebeurt pas na hun 4e jaar.

Ik vind het er netjes uit zien.
Super. Logisch dat (als het al zo is) een jonge pony op sommige momenten wat gespannen loopt.
Dit is omdat ze met vele dingen nog onbekend zijn, jouw taak is om hem er dan van te overtuigen dat hij braaf is als hij het goed doet, en dan zoekt hij zelf de ontspanning.

Mhhh, als je de foto's bekijkt zie je dat er niet alleen gestapt wordt....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:40

Nessie schreef:
Binckydenice schreef:

Moet je wel goed lezen.

heeel soms is nog te veel.....

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:44

Ik kan helaas niet filmen maar dan had je wel gezien dat ik eerst 10 minuten losgestapt heb, daarna 10 minuten losgedraafd, en daarna ben ik pas aan het werk gegaan, maar het gaat voor mij op de foto's om het commentaar op het werkgedeelte, ik kan ook allemaal foto's plaatsen van alleen het losrijden, maar daar hoef ik geen commentaar op, ik wil dat op foto's hoe ik ook een proefje zou lopen.
Maar als vervolg van de tijden, daarna heb ik 10 minuutjes gewerkt (waarvan op beide handen 2 rondjes galop) en daarna ben ik gaan uitstappen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:45

Nessie schreef:
ga ik nu standaard maar de helft meerijden. Knipoog

Dat zei ik al heel wat posts eerder.
En dat halve uur is dus ook met loswerken, want ik rijd hier in groepslessen Knipoog

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:47

Ik vind het neit storend hoe jij met je haf bezig bent.
Je zult zelf wel kunnen bepalen wat hij wel of niet kan en of hij het volhoud.

Ik vind het er netjes uit zien!

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:57

Fjorden007 schreef:
Ik vind het neit storend hoe jij met je haf bezig bent.
Je zult zelf wel kunnen bepalen wat hij wel of niet kan en of hij het volhoud.

Ik vind het er netjes uit zien!

Het heeft niks met stortend te maken maar met het welzijn van je paard.
En paard wat net 3 af is ga je niet gelijk huppa een uur mee in de les en lekker 3 a 4x per week intensief rijden.
Weet niet welk boek jij leest? maar dat is niet gezond voor je paard.
Een 3 jarige is nog volop in de groei (spieren weet je wel?).
De spieren en pesen moeten dus helemaal mee groeie, als jij ineens volop aan de gang gaat met een 3 jarige onstaan er scheuren in de spieren en kan je straks ja paard weg gooie. Vind dat mensen tegenwoordig gewoon te veel vragen aan 3 jarige in 1x, het is nog lekker een puber nog een jong ding, laat hem lekker der van genieten vanplaats volop aan het werk te zetten. wedstrijden rijden kan je nog genoeg in je leven. je paard ze spieren moeten nog langer mee als vandaag.

Maar nee het is niet storend hoor Knipoog

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 14:03

Jij maakt het verhaal ook wel heel anders, ik rijd niet 3 a 4x per week intensief, daarbij zitten ook korte buitenritjes in stap en er zijn ook keren dat ik alleen maar stapwerk doe in de bak, rijden wil voor mij niet zeggen dat ik het hele uur allerlei moeilijke oefeningen doe.
Ik stap heel veel, en ik doe nu toch ook geen uur les meer, dat deed ik al nauwelijks en zeker niet elke week (en dan is dat uur 20 minuten stappen).
En wedstrijden, zo extreem zwaar is een B proefje niet, ja als je ervoor een uur gaat losrijden..
En 3x in 3 maanden waarvan 1 op zijn eigen stal vind ik niet heel erg veel, ik vind dat je met een 3 jarige inderdaad geen 6x per week een half uur moet rijden met veel oefeningen zonder op te bouwen en dan ook nog te gaan springen en elke week een wedstrijd.

edit: en die 3 wedstrijdjes die ik rijd zijn voor de ervaring, en het gaat me totaal niet om de winst.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 15-09-08 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:05

ik heb ook het idee dat je de critiek die je krijgt niet erg wilt accepteren Lachen. het zijn alleen maar tips..
verder ben ik jaloers op je pony hihi Haha!,,

en ga mee met de rest met jou voetjes Lachen

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:06

Je begrijpt me verkeerd denk ik.
Ik bedoel ermee te zeggen dat de manier hoe ze hem rijd het neit storend is en niet de manier hoeveel ze ermee bezig is.

Ik zal dat er voortaan duidelijker bij te zeggen.

In ieder geval ze rijd wel netjes

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 14:07

Nou, ik wil het niet accepteren dat mensen zeggen dat ik mijn paard totaal niet goed behandel en helemaal afrag..

Voor de rest, ik heb nu al besloten nooit meer een uur te gaan rijden, en aan mijn voeten ga ik wel opletten..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:12

haha nou ik zie nergens aan geen enkele foto dat jij je pony afracht hoor.. ben eerder jaloers op jou houding en rijstijl Lachen