Ook paard waar je je handen aan vol hebt bij buitenrit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

I_040

Re: Ook paard waar je je handen aan vol hebt bij buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:12

De mijn is op het begin ook altijd heel hyper en schrikachtig, maar na 20 minuutjes ongeveer, kan ik hem wat losser laten en dan is het wel te doen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:35

Heb vooral toen ik hem pas reed veel problemen gehad, omdat hij als je hem niet voorwaarts genoeg rijdt en maar een beetje het idee heeft dat hij iets engs ziet meteen de handrem erop gooit. Doet dit niet als er andere paarden mee zijn maar wanneer je alleen met hem op buitenrit gaat. Als je dan weer been geeft gaat hij achteruit lopen of komt omhoog. Maar we kennen elkaar inmiddels genoeg dat ik hem hierdoor heen kan rijden en hij me genoeg vertrouwt om weer zonder problemen verder te gaan. Wel fijn want ik heb er echt een tijdje over gedacht niet meer met hem op buitenrit te gaan, je kwam gewoon nergens en ik was doodop naderhand. Enige wat hij nu soms doet is opzij springen als hij iets engs ziet, maar dit is prima uit te zitten omdat je het van tevoren aan voelt komen. We komen nu overal en hebben van het weekend zelfs samen op een terrasje onderweg een glaasje cola gedronken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 07:21

De mijne is kalm, zolang je zelf kalm bent. maar ga draven galopperen,en vooral een crosshindernis nemen, en hij word heet.
Afgelopen keer heb ik hem flink laten lopen op die rit, en hij kon geen pap meer zeggen Haha!