Tara @ Springen, + 1ste keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monikasweety

Re: Tara @ Springen, + 1ste keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:15

ztugwell schreef:
De foto's van '' Ook een jaar geleden '' vind ik er het best uit zien .
Hier zaten je beugels ook op de goede lengte , en was je zit best netjes !
De eerste wat minder maar dat is ook lang geleden .

Maar ik denk dat als je je beugels wat langer maakt en recht voor je uit kijkt het er al heel anders uit gaat zien .

( De balken vind ik trouwens nog wel kunnen , alleen zou ik het paard ook wel even helpen door er een balk voor te leggen . En niet de hindernissen zo scheef te zetten met 1 balk .Maar gewoon een kruisje . )

Ik wacht op de volgende foto's ! Knipoog

Dankje Lachen,
Ikzelf vind de foto's van "Ook een jaar geleden" het mooiste,
Dit was op wedstrijd, en heb toen ook heerlijk gereden,

Ik ga zeker oefenen, en doe men beugels voortaan op de goede lengte Tong uitsteken haha,
Ik wil proberen goed hindernismateriaal te bemachtigen (wat niet zo gemakkelijk is hier Tong uitsteken),
En er komen zeker nog meerdere foto's Lachen, (Hopelijk zie je dan nog meer verbetering)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:34

Wat een leuke pony!
Ik heb dat ook met mijn pony, mijne is altijd gebruikt voor ritjes in de duinen, over het strand en door de bossen;) joune ook zoals ik las! Er is eigenlijk nooit wat mee gedaan. Heb je ook les? of heb ik daar over heen gelezen? want ik ben ook aan het lessen en bij mij lost het echt een hele boel op! jaa, je kan het zelf ook proberen maar met les krijg je toch altijd even wat handigere tips! Haha!

succes verder!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:37

de foto's van een jaar geleden zien er goed uit, alleen de foto's die ik nu zie vind ik eigenlijks een beetje triest.
kijk, je plaatst foto's op bokt, dan krijg je dit commentaar.
ik denk ,en mischien nog vele anderen dat je liever foto's plaatst waarbij je wel bescherming draagt cap en laarzen en belabberde houding hebt dat je nuttige tips krijgt waar je aan kan werken..
|

en bovenal ben ik het eens met wat de anderen zeggen,
een paard is en blijft een vluchtdier, hoe goed je het dier ook kent.het makste paard kan weggschieten of op hol slaan.
en in zo'n omgeving kan dat ontzettend fout gaan.

ik hoop voor je dat je je realiseerd dat de mensen hier van bokt je proberen duidelijk te maken hoe onverstandig en omverantwoordelijk jij bezig bent, en zullen dit heus niet doen om jou af te zeiken of kraken.
hoop dat je daar wat mee doen.

Mandy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:19

wat een leuke pony!

Van ej cap kan ikz elf niks zeggen omdat ook ik hem niet altijd gebruik, van je gympen wil ik wel iets zeggen.
Dat is gevaarlijk! pas er wel goed mee op!
Veel plezier verder en plaats gerust meer fotos!

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 18:26

Liz, Ik volg ook af en toe een les met haar ja,
Dat helpt inderdaad een hele hoop, zo kan je het van 2 kanten bekijken en krijg je van iemand die er veel van weet goede tips,

Valeria:
Ik wil alleen commentaar en tips over mijn houding, nou dat heb ik niet in jou bericht kunnen terugvinden, alleen een beetje gekraak over hoe belabberd het allemaal is,
1 ding is dat ik met de schimmel vertrouwd was (was men eigen paard) en met deze pony is dit pas de 2de keer dat ik spring, en ken de pony daarom met het springen voor geen ene meter,
Dus dat is een van de redenen dat men houding hier niet echt super is, verder heb ik mijn beugels wat te kort en dit heeft ook weer punten op mijn houding,
en voorderest heb ik zoals iedereen puntjes waar ik op moet letten,
maar volgens mij is het nooit goed,

Toen ik foto's plaatste die ik hier als extra bijgedaan had mankeerde daar ook alles aan en was ik ineens fout bezig,
terwijl ik daar nu ineens goed bezig ben volgens jullie,
dus ik vat het even niet meer,

het het laatste wat ik voor jou en voor de rest die erover gepraat hebben nog wil zeggen is
dat ik verantwoordelijk bezig ben, Misschien vinden jullie het niet,
maar ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, en weet wat vor risico's ik neem,
en ik weet wat ik doe, dus hoef niks meer te horen over dat ik onverantwoordelijk bezig ben, want jullie kunnen hier niet over oordelen,

Mandy__
Dankje, De gympen zijn niet het veiligste dat klopt,
als ik wel zou vallen en ik blijf haken zit ik vast (dat weet ik),
Maarja, de pony bokt niet, en is wel redelijk te vertrouwen dus had ik de gok genomen (ook omdat het warm weer was en ik geen zin had in plaklaarzen),

Ik zal ook zeker meer foto's plaatsen Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:13

Ik denk niet dat je op deze manier haar 'crosskarakter' eruit krijgt, denk je wel?

Verder mag je niet zeggen dat je ergens geen commentaar op wilt, ik vind het dus ook erg onverstandig om zonder cap en rijlaarzen/chaps te rijden.
Verder vind ik het ook erg hoog voor een 18 jarige pony, die heel veel bespiering en kilo's mist.

Zet haar lekker op de wei en begin met longeren en bouw dat uit. Ik zou vooral dressuurmatig gaan rijden met af en toe een sprongetje. Vooral omdat de eigenaar wil dat je dat crossige eruit rijd.. Maargoed

Veel succes verder, wel goed dat je ook wel les met haar hebt Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:14

Dat jij de plek niet gevaarlijk vind zal wel aan jouw inschattingsvermogen liggen...Maar denk dan aan andere mensen: Als jij van je paard afdondert en je paard de weg op rent kan hij levensgevaarlijke situaties veroorzaken, voor zichzelf en de weggebruikers...

Ik ben me er van bewust dat dit ook tijdens een simpelbuitenritje kan, maar tijdens een simpelbuitenritje spring je normaal gesproken geen sprongen van een meter die kans op vallen verhogen...Je paard zal maar een keer verkeerd uitkomen of weigeren en jij dondert er af...

Nee, vind het niet slim...

Over je houding heb je nuttige tips gehad, ga er wat mee doen, want op deze manier belemmer je je paard tijdens het springen.

Veel succes!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:04

leuk dat je met je paard weer een keer gesprongen hebt .
voor de eerste keer vind ik het persoonlijk niet zo goed om meteen een meter te gaan springen.
maar dat moet je zelf weten Knipoog
over je houding, probeer je hakken goed uit te drukken en ga niet op je tenen staan, niet boven de hindernis en niet in de landing.
probeer verder dicht bij je paard te blijven.

succes ! Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:08

mooi paard,ze springt goed....al lijkt dit mij geen manier om het cross-gedrag eruit te krijgen...dan denk ik meer aan dressuur en niet over een hindernis heen crossen.

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:19

De Meeste dingen staan er al maar ik had nog wel een tip.
Op de meeste foto's kom je exstreem ver uit het zadel.
Het staat mooier als je iets dichte op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:26

Lovetrees schreef:
De Meeste dingen staan er al maar ik had nog wel een tip.
Op de meeste foto's kom je exstreem ver uit het zadel.
Het staat mooier als je iets dichte op zit.

Die tip was ook al langsgekomen maar dan anders verwoord .
Dat ze zo ver uit het zadel komt is doordat haar beugels veelste kort zijn , dat zou ze de volgende keer anders doen Knipoog

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:59

Ik zou zeggen, blijf gewoon lekker veel oefenen.
En over alle gevaarlijke toestanden ben ik het wel mee eens, maar het is nu eenmaal zo dat niet iedereen de ideale omstandigheden heeft om haar hobby te beoefenen. Wat ik wel ook belangrijk vind, is jouw eigen veiligheid. Een cap op en rijlaarzen kunnen zoveel ellende voorkomen.
Veel succes nog met het springen.

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:29

Ik rij 9 van de 10 keer dressuur met haar,
en ik gun het haar nu het zo goed gaat wel een keertje wat lol,
vandaar dat ik met haar ben wezen springen,
En ik cross niet over de hindernis,
ik ga vanuit een rustig galopje erover, en als ze niet te controleren is in de galop dan maak ik extra voltes net zolang totdat het goed gaat, ga bik even draven, stappen en beetje dressuur ertussendoor,

Ik ben namelijk niet zo gek dat ik op een doorgedraaid paard over een hindernis ga springen,

Ik heb maar 2 keer de 1 m gesprongen om te kijken hoe het ging,
en voorderest ben ik gewoon laag gebleven Knipoog,

Dank jullie voor de tips over mijn houding,
(Adil18 wie zegt dat ik niks met de tips ga doen???)
Ik heb om tips over mijn houding gevraagd omdat ik het wil verbeteren,
ik weet wel dat ik haar niet belemmer,
het ziet er niet uit dat ik zover uit het zadel kom, maa rik ga wel mee,
dus ze heeft wel genoeg bewegingsvrijheid, Knipoog

Verder dank jullie voor de reactie's,
Zal de volgende keer met foto's kijken of ik wat aan men laarzen en dergelijke kan doen om hier de volgende keer geen tot bijna geen commentaar op te krijgen (want voor mij is dat natuurlijk ook niet leuk elke keer weer het herhalen ervan),

Verder heb ik gewoon niet het perfecte springmateriaal dus het materiaal zal zo blijven,

Ik zal ook een keer foto's posten van het dressuurwerk met haar,
En ik moet zeggen, ze doet het al heel goed Hyper!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:50

monikasweety schreef:
tuurlijk snap ik dat je het link vind,
Maar het is men eigen verantwoording,
En zou gauw zal ze de weg niet op gaan,

Ik heb met deze pony al ergere dingen meegemaakt als even wegschieten als ie schrikt,
En tot nu toe altijd blijven zitten, (heb meer nodig om uit het zadel te gaan als alleen een pony die schrikt)Maar het kan inderdaad altijd gebeuren,
Hier ben ik het NIET!! mee eens! Hoe denk je dat het paard zich voelt als het onder de auto komt? Of de automobilist!? Bloos! Of hoe je ouders zullen kijken als jij de gelukkige bent die een ongeluk heeft veroorzaakt omdat jouw paard de drukke weg op schoot en zij de schade vergoeding op mogen hoesten?
Het is je eigen verantwoordelijkheid zolang je er niemand anders mee in gevaar brengt. Nu breng je niet alleen jezelf, maar ook het paard en de mensen op de weg in gevaar.
Wie weet er allemaal dat je zo bezig bent? Is de eigenaar het er mee eens dat het zo gaat?

Waarom spring je op dit veldje? Het ziet er namelijk ook nog eens heel erg ongelijk uit. En het lijkt mij dat het niet mag, het is gemeente grond.

Tips: Volgende keer een andere locatie zoeken Knipoog
Een grondbalk neerleggen en eerst eens oefenen met de lage sprongetjes. Houd je hakken laag en let erop dat je knien aan het zadel blijven, dan zul je ook beter mee kunnen gaan in de beweging en je balans kunnen houden. Houd je ellebogen lichtjes tegen je lichaam en probeer zachtjes mee te gaan met de mond van het paard. Het zou ook al helpen als je niet naar de balk, maar op een punt ver voor je uit focust.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:34

Hoort dit niet bij ITP? Hier horen toch foto`s van mensen die serieus met rijden bezig zijn, en daarop graag commentaar willen zodat ze zich kunnen verbeteren? Hier zie ik alleen maar "lol met je knol" foto`s, beetje springen zonder je wat aan te trekken van veiligheid voor ruiter en paard.. En commentaar daarop wordt afgedaan met "ik weet wat ik doe.."
En begrijp me niet verkeerd hoor, gun jou je plezier zo hoor, maar je moet toch met me eens zijn dat dit geen serieus rijden/springen is?

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:44

Haleluja Annetje !!! Jij zegt wat ik denk..

Als de verzorgsters van mijn pony's dit deden, en er zo maling aan hadden... Duivel

Pik op wat je hier hoort, dit is allemaal goed bedoeld ook al klinkt t voor jou niet zo..

Tip: werk aan je balans. Simpelweg drafbalkjes in verlichte zit zouden al een goede training kunnen zijn om mee te beginnen.

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:58

Annetje:
Ten eerste ik weet hoe ik mijn paard onder controle moet houden,
en zolang er niks gebeurd of zolang ik niet de weg op schiet is er niks gevaarlijks aan..
En het is GEEN drukke weg (wat ik al eerder gezegd heb)

Ik moet haar rijden om haar weer goed te krijgen,
Kwa dressuur maar ook springmatig dat ze onder controle moet blijven,

Het veldje is niet ongelijk, ookal zit het er inderdaad op de foto's zo uit,
en het is geen gemeente grond Knipoog,
Het is een stukje grond naast het huis van goede kennissen waar ze altijd hun geiten hebben lopen.

Dankjevoor de tips,
Zoals je het zegt heb ik er ook wat aan Knipoog, Lachen
Dus dankje hiervoor

Mariska_28:

Wat jij zegt vind ik zowiezo nergens op slaan,
Ik vraag om tips, en de goede tips die ik krijg heb ikook wat aan,
maar aan al dat gezeur ove rmijn veiligheid en dergelijke, ja daar zeg ik voorderest niks van wantis men eigen verantwoording,

Je kent me niet,
Ik ben serieus met dit paard bezig,
En alleen omdat ik 1 keer leuk wou springen met haar is dit meteen niet profesioneel??
Sorry hoor maar ik gun een paard ook wel eens wat plezier,
Wat jij zegt:
maar je moet toch met me eens zijn dat dit geen serieus rijden/springen is?

Daar ben ik het gewoon niet mee eens,
omdat ik toevallig niet de juiste locatie en materiaal tot mijn beschikking heb betekend niet datik niet serieus bezig ben,

Als je percee commentaar wil geven en het beter weer,
geef me dan nuttige tips waar ik wat aan heb,
want dit gezeur vind ik niks!!!

Honeys:
Ten eerst ik ben GEEN verzorger van deze pony,
Ik train de pony en dit was een keer voor de leukigheid als afwisseling met haar,
Ik snap heus wel dat alles goed bedoeld is, (niet alles maar het meeste)
Maar 1keer zeggen is genoeg, nu wordt het hele topic ermee volgepraat,

Maar Dankje voor je tips, hier heb ik wat aan Knipoog

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:41

als je zelf zegt dat het topic emee wordt volgepraat, ga dan bij jezelf een achter je oren krabben, jij denkt dat je zelf verstandig bent, vooral blijven denken...

andere bokkers geven je tips en commentaar waar je wat me kunt en dat is niet om je af te kraken maar om je te laten zien dat je niet verstandig bezig bent.
dit topic is nu alleen maar met commentaar en volgens mij zijn de tips die er gezegd zijn wel de meeste die op deze foto's slaan

daarom vraagje aan de mods hier kan een slotje op volgens mij.

Ps en ga me nou niet afzeiken daar verdoe je alleen je eigen tijd mee
Laatst bijgewerkt door Valeria op 18-09-08 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Damylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:52

ze springt wel grappig,,
alleen jammer van je houding,, vindt het 3x niks

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:58

monikasweety schreef:
Wat jij zegt vind ik zowiezo nergens op slaan,
Ik vraag om tips, en de goede tips die ik krijg heb ikook wat aan,
maar aan al dat gezeur ove rmijn veiligheid en dergelijke, ja daar zeg ik voorderest niks van wantis men eigen verantwoording,

En daar ga je de fout in. Het is namelijk niet jou paard, dus als er wat gebeurd met het paard of jou dan is de eigenaar verantwoordelijk. En ik denk persoonlijk dat die niet vreselijk blij met je zal zijn als jij met het paard gevaarlijke situaties creeërt, op wat voor manier dan ook.

Je moet trouwens ook proberen wat meer in de buurt van het zadel te blijven, je duikt behoorlijk ver naar voren. En voor een sprongetje van een meter is dat echt niet nodig.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:07

allereerst vind ik het superstom dat je van de eigenaar zo op dat dier mag rijden. Je zegt dat je het dier traint, dan zou ik ook verantwoordelijkheid van je verwachten met betrekking tot degelijk materiaal, veilig schoeisel en een cap. Zeker bij springen kan er altijd wat fout gaan, op een foto komt het paard niet goed uit bij de sprong wat een extra risico is op vallen.

enne denk is even aan de mensen die van je houden voor je zo stompzinnig gaat zijn om zo te rijden, op moment dat jij in de kreukels ligt hebben zij ook ellende.

ik zou overgens eerst lage sprongen blijven rijden zodat je aan je houding, tempo etc kan werken en bespiering van het paard voordat je over een meter gaat.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:22

Ik vind het geen fijn beeld, zonder cap slechte schoenen in zo'n klein hoekje gras
Laatst bijgewerkt door kimmert op 18-09-08 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:29

Hee,
Ziet er wel leuk uit,
maar als je de vogende keer er even een springbalk bij doet, kan ze de hoogte veel beter inschatten, en springt ze waarschijnlijk fijner.
Ik denk dat het ook helpt als je eerst wat lager gaat springen, dan kan je wat meer aan je houding werking Haha!

Misschien vind je paardje balkjes lopen ook wel leuk Haha!, krijgen ze ook bespiering van Lachen

Succes ermee

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:37

Ik hoop dat je begrijpt dat er mensen bezorgd zijn om jou, het paard en de omgeving. Wellicht moet je toch eens heel goed nadenken over wat er WEL mis kan gaan. En het hoeft niet jouw fout te zijn, er zullen maar wat rotjongens in de struiken liggen die je paard bewust overstuur proberen te maken... Hamer

Voor wat betreft je houding: je balans lijkt aardig verstoord op de springmomenten, probeer daar aan te werken door dressuurmatig wat meer te trainen op de balans. Dan gaat het vast goed komen! Knipoog

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:38

monikasweety schreef:
Liz, Ik volg ook af en toe een les met haar ja,
Dat helpt inderdaad een hele hoop, zo kan je het van 2 kanten bekijken en krijg je van iemand die er veel van weet goede tips,

Valeria:
Ik wil alleen commentaar en tips over mijn houding, nou dat heb ik niet in jou bericht kunnen terugvinden, alleen een beetje gekraak over hoe belabberd het allemaal is,
1 ding is dat ik met de schimmel vertrouwd was (was men eigen paard) en met deze pony is dit pas de 2de keer dat ik spring, en ken de pony daarom met het springen voor geen ene meter,
Dus dat is een van de redenen dat men houding hier niet echt super is, verder heb ik mijn beugels wat te kort en dit heeft ook weer punten op mijn houding,
en voorderest heb ik zoals iedereen puntjes waar ik op moet letten,
maar volgens mij is het nooit goed,

Toen ik foto's plaatste die ik hier als extra bijgedaan had mankeerde daar ook alles aan en was ik ineens fout bezig,
terwijl ik daar nu ineens goed bezig ben volgens jullie,
dus ik vat het even niet meer,

het het laatste wat ik voor jou en voor de rest die erover gepraat hebben nog wil zeggen is
dat ik verantwoordelijk bezig ben, Misschien vinden jullie het niet,
maar ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, en weet wat vor risico's ik neem,
en ik weet wat ik doe, dus hoef niks meer te horen over dat ik onverantwoordelijk bezig ben, want jullie kunnen hier niet over oordelen,

Mandy__
Dankje, De gympen zijn niet het veiligste dat klopt,
als ik wel zou vallen en ik blijf haken zit ik vast (dat weet ik),
Maarja, de pony bokt niet, en is wel redelijk te vertrouwen dus had ik de gok genomen (ook omdat het warm weer was en ik geen zin had in plaklaarzen),

Ik zal ook zeker meer foto's plaatsen Knipoog

Er bestaat ook nog zoiets al Jodhpers die zijn verandwoord en plakken niet met warm weer Slim