All-Star (Tenerife VDL) net 1,5 maand @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: All-Star (Tenerife VDL) net 1,5 maand @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:48

Ik vind het er heel vriendelijk en ontspannen uit zien. Neem je 'm ook weleens mee naar buiten zodat ie lekker lange lijnen kan lopen?
En wat betreft het schrale: ik heb hier een merrie die ik nu aan het beleren ben. Zij is nu een paar keer onder het zadel geweest en is 4,5 jaar oud. Maar als ik zou zeggen dat ze 2,5 was dan zou je het ook geloven. Sommige paarden, vooral die veel bloed voeren, lijken al snel nog lang puppy-achtig te zijn. Dat trekt vanzelf wel bij als de bespiering langzaam op z'n plaats komt.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:51

Nog niet. We zijn nog niet met haar naar buiten geweest. Ze is ook nog maar sinds vorige week woensdag hier. Dus nog niet echt de tijd voor gehad. Maar gaan we zeker doen! En idd klopt helemaal wat je zegt. Ik zal over 1,5 a 2 maanden nog eens fotos plaatsen dan zullen we het verschil wel zien Lachen

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:07

heey super leuk paardje( half broertje van mijn meisje ) ze lijken alleen niet op elkaar leuk om te zien! Ik vind het er heeel ontspannen uit zien. Ben benieuwd hoe hij er over een paar maanden uit ziet als hij wat meer bespiering heeft. wat is zijn schofthoogte? Heel veel succes met hem Ik blijf jullie volgen!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 22:12

hij is nu een 166/167. Ik heb even je profiel gespiekt maar je afbeeldingen doen het niet. Maar over een aantal maanden plaats ik wel weer wat hor Lachen . Ik zal de jouwe ook eens in de gaten houden hier op bokt Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:44

Juutje, dat is toch zielug wat je doet Nagelbijten / Gniffelen

Zo`n jong dier gaat er niet dood van hoor als ie om de dag in beweging is, zo kan zijn conditie lekker opbouwen. En we weten allemaal wel dat er mensen zijn die het zielig vinden om zo`n "jonkie" al te berijden.

Nee hoor meid, het ziet er toppie uit. Hij duikelt nog wat op de voorhand, maar dat komt wel goed waneer hij meer ontwikkeld is in zijn achterste. Hij loopt iig lekker over de rug Ja Je houding is prima naar mijn idee, geen commentaar op!
(en omdat ik tips moet geven, rijd wat overgangen daar ontwikkeld zijn achterhand lekker van)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:36

Idd nog een schraal dier, daardoor lijk je ook wat te groot voor hem.
Ben het eigenlijk ook wel met Caira eens...don't shoot me. Bij ons worden 3-jarigen max. 2-3 per week gewerkt waarvan 1 keer rijden en liefst zoveel mogelijk lange stukken onder de man stappen in het bos. Bijgezet longeren doe ik nooit met een 3-jarige! Ik rijd weinig in de rijbak als ze 3 zijn. Tijd zat.
Maar ik weet dat je fijn kan rijden hoor Knipoog En waarschijnlijk heb je ook altijd nog te maken met een eigenaar die e.e.a. van je verlangt en ook zijn eigen ideeen erop na houdt.
Ik denk wel dat je weet waar je mee bezig bent. Kumpt goe Knipoog

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:03

Hoi Soily, Bedankt voor je reactie. Kan niet anders zeggen dan je hebt helemaal gelijk en je slaat de spijker op zijn kop Lachen .
Nu toon ik idd nog erg groot op hem. Maar dat komt wel daar ben ik niet zo bang voor idd. Lachen
Maar ik kan je/jullie verzekeren dat we dit paardje niet overvragen ofzo Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:38

Ziet er super uit! Ik vind niet dat hij meer gewicht moet krijgen de bespiering komt vanzelf, hij ziet er prima uit. Rijtechnisch ziet er prima uit alleen wel goed denken over de basis; overgangen, op eigen benen laten lopen en niet almaar op de hoefslag rijden. Ik rijd zelf vaak op de binnenhoefslag zodat mn merrie leert op eigen benen lopen en niet op de kant kan gaan hangen. Maar dit had je zelf ook vast allemaal bedacht dus het komt allemaal harstikke goed! Verder mag hij elke dag best hard werken hoor, alleen zou ik zelf veel afwisselen met werksoorten Lachen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:46

Wat een mooi paard heb je daar zeg!
Leuk koppie ziet erop
ik vind het een heel fijn en ontspannen beeld om naar te kijken, lekker losser teugeltje en gaan emt die banaan Lachen
ikzelf heb geen ervaring met 3-jarigen or what so-ever, maar ik ga ervan uit dat je zelf wel weet wanneer er teveel gevraagd wordt en zelf sik als leek kan zien dat dit paard het heerlijk vind zo. Lijkt me een heel leergierig beestje Lachen

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:46

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:49

Jammer dat de foto's in het topic niet te zien zijn. Kan iemand anders ze wel zien of ligt het aan mij ?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:13

Ik heb wat problemen met mijn photobucket account. Ik had er teveel in staan. Maar dit is morgen weer opgeheven Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:49

Het is nou 'morgen', en de foto's doen het nog steeds niet. Exodus, als je Photobucket weer werkende hebt, kun je mij een PB sturen en dan doe ik hem weer open oké? Dit om "de foto's doen het niet" reacties te voorkomen.

Reacties die niet volgens de regels van HAW zijn ook verwijderd.