laluna V. Lord sinclair !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Celien

Re: laluna V. Lord sinclair !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:03

Met het zadel commentaar ben ik het eens, dus daar is genoeg over gezegt. Over t spoortje, draai iets meer je tenen naar binnen, foto 2 geeft aan dat je toch regelmatig contact heb met het spoortje op de buik. Je geeft zelf ook al aan dat je je benen iets meer terug moet leggen, doe dat spoortje dus even af tot je een nieuw zadel hebt. Verder vind ik dat je het neerwaarts even moet laten voor wat het is en eerst moet zorgen dat het paard sterker wordt op de achterhand. Veel tempo wisselingen rijden met een extra reactie van t paard. Dit is dus niet alleen arbeids en midden draf, maar ook zo langzaam mogelijk draven, stukjes midden stap, langzaam mogelijk stappen. Als je dit telkens 3 stappen doet en weer weg of terug rijdt maak je hem sterker naar voren voor t been en sterker op de achterhand. Ook mag je je gewicht iets meer naar voren brengen zodat je het hem iets makkelijker maakt op zijn eigen benen te lopen. als je dit toepast en oefent zal je merken dat hij meer gaat zakken en dalen

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:04

Senzafine schreef:
Leuk paard. Ik vind wel dat ze nogal opgekropt loopt. Ze volgt je hand niet. (Zie je op de derde en vierde foto)

Edit: Ok, ik zie net dat je de vierde foto verwijderd hebt. Uhm ja, daar zag je dus dat het paard totaal geen contact zocht met je hand.

Ben je begonnen vanuit het voorwaarts neerwaarts werken? Ik zou eerst daar nog wat mee aan de slag gaan.

En de sporen... tsjah, als je nog niet met zijgangen bezig bent hoor je nog geen sporen te dragen imo.

vraagje: dus volgens jou draag je sporen voor de zijgangen? Waar heb je die sporen dan voor nodig wat doe je er dan mee in de zijgangen.

Volgens mij zijn sporen ontwikkeld voor verfijning van je hulpen

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:39

Leuk paard hoor!!
De foto's waarbij je in de wei staat bij de shetlander.... Kweet niet hoor, maar was ze erg moe of zo? Ik krijg er geen fijn gevoel bij. Ik vind het paard er echt zo bij staan van "effe mijn rug ontlasten hoor". De voorhand er helemaal onderuit en de achterbenen ook...Ik vind de rijfoto's er ook vrij gespannen in lijf uitzien. Ze loopt niet echt op haar eigen benen in een ontspannen houding.....Erg strakke bovenlijn.
Foto's zijn natuurlijk maar een moment opname, maar ik zou mijn aandacht toch meer gaan richten op de ontspanning en het op eigen benen gaan lopen....

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:40

Kamy schreef:
Leuk paard hoor!!
De foto's waarbij je in de wei staat bij de shetlander.... ....

Ik bedoelde natuurlijk jaarling ipv shetlander! Beetje grote shetlander! Bloos

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:54

[quote="Kamy"] Kweet niet hoor, maar was ze erg moe of zo? Ik krijg er geen fijn gevoel bij. Ik vind het paard er echt zo bij staan van "effe mijn rug ontlasten hoor". De voorhand er helemaal onderuit en de achterbenen ook...[quote]

Nou, dit vind ik wel erg hoor.
Hoe kun je dat nou van een foto zien.
Mijn paard staat er vaak zo bij, dus dan zou hij wel zn rug willen ontlasten? nja.
Goed vind het er super uitzien hoor!!
Netjes voor maar 4 maanden!
Verder zie ik graag meer ontspanning! Lachen
Maar daar is aan te werken!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:54

[quote="Kamy"]
Kweet niet hoor, maar was ze erg moe of zo? Ik krijg er geen fijn gevoel bij. Ik vind het paard er echt zo bij staan van "effe mijn rug ontlasten hoor". De voorhand er helemaal onderuit en de achterbenen ook...[quote]

Mijn paard staat er vaak zo bij, dus dan zou hij wel zn rug willen ontlasten? nja.

Sorry, dubbel post, lukte niet helemaal

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:57

vind het er netjes uitzien....... en straks als ze wat meer het bit aanneemt en de hand volgt is het echt een plaatje Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:46

mooi paardje hoor
enkel als je Z rijd moet je zelf wel weten dat je een jong paard zo niet beleerd
en het feit dat je al sporen draagt bewijst dat wel
net als je zadel wat op de schouder ligt
leg het 3 cm naar achter dan zal dat al een opluchtig zijn
voor je paard
hopelijk geef je haar de tijd en nog een x vakantie
zou haar ook liever graag over de rug zien lopen dus voorwaarts neerwaarts in plaats van met een vrij korte teugel en opgekropt

dusal met al geen fijn beeld hopelijk krijg je goeie begleiding
(maar dat zal wel niet als je al zelf aaangeeft dat je je paarden al tot Z hebt opgeleid)

maar goed wie ben ik he Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:39

_Celien schreef:
Senzafine schreef:
Leuk paard. Ik vind wel dat ze nogal opgekropt loopt. Ze volgt je hand niet. (Zie je op de derde en vierde foto)

Edit: Ok, ik zie net dat je de vierde foto verwijderd hebt. Uhm ja, daar zag je dus dat het paard totaal geen contact zocht met je hand.

Ben je begonnen vanuit het voorwaarts neerwaarts werken? Ik zou eerst daar nog wat mee aan de slag gaan.

En de sporen... tsjah, als je nog niet met zijgangen bezig bent hoor je nog geen sporen te dragen imo.

vraagje: dus volgens jou draag je sporen voor de zijgangen? Waar heb je die sporen dan voor nodig wat doe je er dan mee in de zijgangen.

Mja, in elk geval... ikzelf draag geen sporen, ook niet voor mijn zijgangen. Welja, ik bedoel dus dat de sporen pas verder in de africhting komen. Lachen

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:13

.
Citaat:

Daarom zette ik er ook bij, dat foto's momentopnamen zijn! Knipoog Ik kan niet beoordelen van een paar foto's hoe paard en ruiter zijn, maar men plaatst foto's en wil dan op HAW graag commentaar. Dus dat geef ik op basis van de geplaatste foto's! Was niet aanvallend bedoeld of zo....
Maar een paard wat zijn rug wil ontlasten neemt vaak zo'n houding aan! Vandaar.... Is gewoon een typische houding. Net zoals een zwangere vrouw vaak haar rug hol maakt, haar buik naar voren duwt en het bekken kantelt omdat ze het even zwaar heeft met der dikke toeter. Zo staat dat paard op de foto, rug wat weggedrukt, de benen uit elkaar.En ik kan me best voorstellen dat je als je als paard 4 mnd onder het zadel bent, dat je best regelmatig spierpijn zal hebben. Alles is nieuw! Ik plaatste de opmerking niet omdat ik denk dat TS haar paard verkeerd rijdt, of nu al "kapot"rijdt. Het was meer een tip van mij, om goed de aandacht bij het ontspannen lopen te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:21

Mijn enige commentaar is dat je, je onderbenen een stuk verder naar achteren moet leggen.

Verder - leuk paardje!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:51

_Celien schreef:
Senzafine schreef:

sorry hoor Knipoog maar ik doe nog niet eens aan zijgangen, ik laat haar eerst lekker actief worden , fijn aan het been, als dat voor elkaar is komen die zijgangen nog wel , ze is jong zat

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:56

onley schreef:
mooi paardje hoor
enkel als je Z rijd moet je zelf wel weten dat je een jong paard zo niet beleerd
en het feit dat je al sporen draagt bewijst dat wel
net als je zadel wat op de schouder ligt
leg het 3 cm naar achter dan zal dat al een opluchtig zijn
voor je paard
hopelijk geef je haar de tijd en nog een x vakantie
zou haar ook liever graag over de rug zien lopen dus voorwaarts neerwaarts in plaats van met een vrij korte teugel en opgekropt

dusal met al geen fijn beeld hopelijk krijg je goeie begleiding
(maar dat zal wel niet als je al zelf aaangeeft dat je je paarden al tot Z hebt opgeleid)

maar goed wie ben ik he Knipoog

haha met dat z bedoelde ik niet dat ik gelijk super was, vond alleen beetje raar dat iemand zei dat je overduidelijk kan zien dat je geen ervaring had enzo, dat is ook niet helemaal waar, kheb gewoon een operatie aan me rug gehad, ken haar gangen nog niet zo goed, dus houding is nog lang niet goed, maar om daar nou uit op te maken dat ik er nou vanalles verkeerd doet ? tja , kan alleen zeggen dat ik er hard aan werk..
en vakantie komt nog wel Lachen heb ik ook al gezegt, voor de eerste jaar met mijn studie Lachendan komt ze tijd stil te staan..
ik heb hem niet helemaal zelf beleerd, we hebben hem weggebracht naar een stal, en zij helpen mij nu ook verder goed..
en de sporen, daar zegt iedereen wat anders over, jullie raden mij het af, iemand anders die erbij was zei dat het nog wel eens kon helpen om ze af en toe om te doen, dusja,
en met die overgangen rijden.. langzaam harder, doe ik allemaal Lachen en merk gewoon dat het steeds beetje bij beetje beter gaat,

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:59

Sorry, dubbel post, lukte niet helemaal
[/quote] [/quote]

ooh zo staat ze er wel vaker bij , gewoon lekker, was ook voor het eerst dat ik eventjes zonder zadel erop zat, dus keek ze echt zo achterom van huh ? Tong uitsteken
jullie moeten echt niet denken dat ik haar helemaal afbeul, ik rij nog maar 4 maand met haar, 3 /4 keer in de week, nog niet eens een halfuurtje.. hoeft toch nog niet perfect ? k moet net zo goed opnieuw beginnen, en dat komt vanzelf Lachen

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:20

nou, ik zou vandaag wat dingetjes van jullie oppakken Lachen hoewel ik het meeste al doe maargoed, als er weer vooruitgang is zal ik fotos plaatsen om aan jullie te showen Tong uitsteken hopen dat er dan vast wel verbetering te zien is, zal doan ook meer soorten plaatsen, van los/lang rijden tot normaal ,

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:58

Het zadel ligt te ver naar voren, probeer het iets meer achter de schouder te leggen.
Ze loopt teveel in een bepaalde houding, het neusje gaat er zo goed als niet naar voren toe uit en dat is juist de bedoeling bij een jong paard, leer ze eerst eens op eigen benen te lopen voordat je haar zo in de houding laat lopen.
Ook ik vind dat je iets te vroeg bent begonnen, al denk ik niet dat mits je er goed rekening mee houd, en daarmee bedoel ik dus ook die neus eruit rijden, je op de goede weg bezig bent.
Maar doe het voorlopig rustig aan want zeker een paard wat juist makkelijk loopt doe je snel teveel mee.
Verder zou ik je beugels graag iets langer zien en vind ik dat je je voeten nogal naar voren afsteekt, probeer daar eens op te letten.
Ga eens oefenen op voorwaarts neerwaarts en dan meer lengte erin, want je ziet ook dat ze nogal heftig met haar voorbeen graait maar achter kan ze niet helemaal mee.
Ze heeft echt een super goede aanleg om een geweldige draf te ontwikkelen, je ziet al dat ze het heel goed doet, als je haar over een tijdje helemaal actief hebt ga je hier punten mee scoren Haha!

Hel veel succes met je mooie beestje!
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 07-09-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:24

nou ik denk dat het commentaar al duidelijk is geworden, ik ga dan ook met de rest mee. Verder vind ik dat ze een vreselijk mooie draf heeft!

En die jaarling, heet die toevallig amon? Knipoog

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:39

het klopt dat ze in haar eigen houding graag wil lopen, ik heb vandaag vooral met lekker lange teugel gereden,( rond en laag ) halsstrekken overgangen, tempo etc.spoortjes eraf, Ging erg lekker aan het eind Lachen dus toch wel bedankt voor de tips hoor, of beter gezegt, commentaar Lachen ik wist het al wel en was er ook al mee bezig,, maar als zoveel mensen er wat van zeggen ga je er toch nog meer op letten Tong uitsteken

@ pre .. en nogmaals, ik doe echt neit veel met dit paard, doe 1 keer in de twee week half uurtje lessen, daarnaast nog 2 keer rijden in de week, nog geen half uur, en dan nog 1 keer in de week bosritje wat ze heerlijk vind. er zijn ook tijden dat ze week stil staat.
ik zal haar nooit willen overbelasten, als ik dit zou merken zou ik gelijk stilzetten,

@deniece , nee dit is myosotis !, noemen haar maar gewoon myo

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:54

niet te geloven, al die lord sinclairs lijken toch veel op mekaar zeg! ken der 2 en dit is nu de 5e die ik zie en werkelyk al die koppies lijken op elkaar! je ziet het meteen!
Vind het er leuk uitzien, probeer je handen wat meer te gaan dragen en wat trotser op je paard te gaan zitten, je hebt een prachtpaard dus ga er ook maar lekker trots opzitten!
Op foto 2 loopt ze wat opgekropt, maargoed ze is pas 4 maandjes onder het zadel, je kan nog niet alles hebben hea! komt vanzelf wel goed! veel plezier verder met haar!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 21:14

immii_clarr schreef:
niet te geloven, al die lord sinclairs lijken toch veel op mekaar zeg! ken der 2 en dit is nu de 5e die ik zie en werkelyk al die koppies lijken op elkaar! je ziet het meteen!
Vind het er leuk uitzien, probeer je handen wat meer te gaan dragen en wat trotser op je paard te gaan zitten, je hebt een prachtpaard dus ga er ook maar lekker trots opzitten!
Op foto 2 loopt ze wat opgekropt, maargoed ze is pas 4 maandjes onder het zadel, je kan nog niet alles hebben hea! komt vanzelf wel goed! veel plezier verder met haar!

dankjewel Lachen klopt dat ze opelkaar lijken, de sir sinclair lijken er ook weer super erg op ! uiterlijk karakter alles..

na drie dagen lang rijden , laag rond. naar beneden. loopt ze al stukken beter, zal binnenkort foto`s plaatsen. hopelijk zien jullie dan ook het resultaat van jullie bikkelharde kritiek haha ( viel wel mee hoor )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:17

ik ben benieuwd lalanamyo, klinkt positief.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 02:15

leuk dier...
je houding is echter erg onafhankelijk en hierdoor zit je je paard in de weg.
je onderbenen liggen te ver naar voren, en je zadel schuift ook naar z'n schouder.

probeer eerst je eigen zit op orde te makenn, voordat je aan een jong paard begint.
als jij geen onafhankelijke zit hebt, kan je je paard nooit onafhankelijk laten lopen.
laat z'n neus er wat meer uit, en laat hem zelf zoeken.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 16:20

ik heb al ander zadel geprobeerd, zit ik een stuk beter op, en vooral veel lekkerder / stiller Lachen
dus binnenkort als me loon het toestaat, neem ik een ander zadel Lachen