Drukke pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joycev

Re: Drukke pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:08

weet je wat jij moet doen lange afstand wedstijden gaan rijden. Bij mij stond ook een pony die heel veel energie had. Dat meisje reed er ook elke dag 1,5 uur op. En moe nee hoor! En het paard was nog dik ook.

Toen ze eenmaal die lange afstand wedstrijden ging rijden en dan zit je er wel ff wat langer op. Viel ze zomaar echt af en ze vond het leuk en was zowaar ook moe. Misschien iets voor jou??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 14:11

Dat is dus zeker iets wat ik heeeeel graag wil doen voor in de toekomst! Lachen Had het er laatst al over, maar zolang wij nog geen trailer hebben moeten wij het helaas nog doen met het grote park waar wij al 7 jaar in rijden Nagelbijten / Gniffelen

laurasilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:12

Welshcobfan schreef:
Pony is 10 jaar Lachen dus de wilde haren is hij nu wel kwijt Haha!
Ik rijd alleen recreatief en hij is goed controleerbaar zeg maar. Hij rent niet zonder toestemming Knipoog en als hij dat wel doet omdat hij ergens van schrikt (groep koeien die ineens op hol slaan naast hem bijvoorbeeld Knipoog ) is hij heel makkelijk terug te nemen. Het is absoluut geen controle probleem gelukkig en wat ik doe tijdens een buitenrit is ook lekker los stappen aan een lange teugel en dan gewoon draven en als er een goed stuk voor is rustig een lang end laten galopperen.
Hij bepaald zelf nooit het tempo.
Het gaat mij erom dat hij blijkbaar zoveel energie heeft, dat hij na een pittige buitenrit van 1,5 uur nog steeds enorm voorwaarts is. Ondanks dat hij dan enorm bezweet is zeg maar en dus goed aan het werk is gezet Nagelbijten / Gniffelen

Gister ben ik in de wei in de weer geweest met een stuk zeil. Hij vond het erg spannend, maar was erg enthousiast! Na een paar weigeringen, sprong hij over het zeil heen en na een paar sprongen liep hij er gewoon overheen in stap en draf.
Daarbij heb ik een hindernisje gemaakt van 2 emmers en alleen de stok van de bezemsteel. Ook dat vond hij erg interessant als afwisseling! Hij moest wel even wennen want zo'n hindernis kende hij nog niet Knipoog
Dus daar wil ik als afwisseling meer mee doen Lachen Merkte dat hij na een half uur eigenlijk minder energie over had dan anders. Hij sjokte rustig mee naar de wei hahaha Haha!

Dribbelen omdat hij niet mag rennen heeft hij nooit gedaan, want vanaf het moment dat hij is ingereden heeft hij nooit de vrije hand gehad in de tempowisselingen onder het zadel. Ik kan rustig een hele buitenrit aan de lange teugel rijden Lachen

hey,

ik begrijp het probleem niet helemaal. jij hebt het tempo zelf onder controle zeg je. het is niet dat je pony er vandoor gaat. Dus naar mijn idee is het alleen maar goed dat die nog energie overheeft na een buitenrit, dat betekent dat die een goede conditie heeft lijkt mij.
Met dat zeil werken enzo vind ik een leuk idee lekker mee doorgaan. ga creatief aan de gang. als je met hem aan het werk bent oefeningen doen waar die pony bij na moet denken(klinkt raar) maar ik bedoel ermee dat je je pony aan het werk houd door afwisselingen in je oefeningen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 14:29

Hij is nu aan het herstellen van zijn hoefbevangeheid en volgende week mogen wij weer rijden als hij speciale ijzers heeft Lachen

Maar je snapt het probleem wel Lachen Hij is druk, maar op een goede manier van enthousiast en energierijk. Dus als hij weer beter is ga ik ook meer bezig met hele andere dingen voor hem als afwisseling! Lachen zeil vond hij erg leuk dus daar kan ik wel meerdere variaties op verzinnen Lachen
en ook vaker echt een hele lange rit maken van 20 kilometer zodat hij ook een keer moe en voldaan is na een buitenrit Lachen

foufer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:56

Mijn pony is ook ontzettend druk, zit in het karakter, longeren voor het rijden werkt niet. als mijn vader gaat mennen met hem dan gaat hij 2 uur of langer mennen,. daarna is hij nog super druk, als ik daarna nog ga rijden word hij niet rustig. Dus ja eigenlijk is hier niet egt een oplossing voor
tis gewoon een doodloper, rennen en lopen net zo lang tot hij omvalt ;) ook mijn paard staat 24/7 in de wei :D