pirana@ dressuurwedstrijd lrv

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Re: pirana@ dressuurwedstrijd lrv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:37

Super hoe je bezig bent met je paardje. Wat mij iniedergeval heel erg opvalt is dat ze heel erg uit elkaar loopt, probeer wat meer voorwaarts/neerwaarts te gaan rijden, veel schakelen zodat die achterhand sterker wordt en ze meer bij elkaar gereden kan worden.

En dat je al wedstrijden rijdt, ach, of een uur intensief trainen, of 20 minuten inrijden en dan proefje van een minuut of 6, niks mis mee vind ik en jullie doen ervaring op en zien op het protocol waar jullie aan moeten werken.

Veel plezier nog met je paardje en op naar de volgende winstpunten.

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:11

het was inderdaad vooral mijn bedoeling van ervaring op te doen en me te verbeteren op t commentaar van mijn protocol, en intussen gewoon de sfeer op te snuiven!

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:41

Ik bedoelde eigenlijk maar gewoon te zeggen dat heel veel mensen dit doen, en dat dit ook een negatieve ervaring kan opleveren. Ik zou het zelf nooit doen, wat natuurlijk ook niet betekent dat ik mijn paard pas na een jaar start.
Ik ben blij dat jij het wel als positief hebt ervaren ook al loopt je paard nog niet op wedstrijdniveau! Het is natuurlijk ook niet de eerste keer dat dit paard op wedstrijd ging....

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:33

nee idd paardje heeft vroeger veel wedstrijden gelopen en geniet er nu ook van om er weer bij te horen. Lachen

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:36

3 week en toen een wedstrijd? dat is best snel!
Wel leuk als het dan gelijk klikt.

Probeer het paard toch een beetje meer bij elkaar te rijden, nu valt hij/zij helemaal uit elkaar.
Het is natuurlijk super om je paard lang en laag te rijden, dit wil ik je dan zeker ook niet ontmoedigen, Ga zo door Vingers aflikken
Maar probeer toch ook stukjes je paard een beetje bij elkaar te rijden. Ook al is het alleen maar om hem allert te houden.

Veel succes verder, dat komt vast wel goed Knipoog

BeCool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:36

Leuk Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:53

Ik denk dat je al goed op weg bent, zeker voor een paard wat hard in de mond geworden was. Probeer haar zoals ook de rest zegt, iets actiever te gaan rijden langsachter en dan stilletjes aan wat meer te sluiten. Ze doet het iig heel netjes hoor. lijkt ook of ze nog niet helemaal in conditie is, beetje te zwaar? eens dat terug is zal het ook allemaal makkelijker gaan.
Benieuwd naar foto's van de volgende keer hoor!