Manegepaard Harry (20) is het nog niet verleerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Sander

Re: Manegepaard Harry (20) is het nog niet verleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:40

Voor een manege paard is het echt een leuk beestje om te zien!!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:46

Wat ziet dat er mooi uit!! leuke combi jullie twee, alleen je handen zouden iets minder breed mogen als je hem meer in oprichting rijdt, verder helemaal top!!
Ga zo door Haha!

Dit vind ik nou een super beeld van hoe een manege paard eigelijk hoort te zijn én te lopen OK dan! !!

Met dit topic haal je waarschijnlijk weer een hoop vooroordelen weg over manege paarden.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 08:49

Bedankt voor jullie leuke reacties, ik kan echt wat met jullie commentaar!
Mijn handen zet ik als ik lang en laag rijd graag iets beter, omdat ik de ervaring heb dat ik het paard dan fijner over de rug kan rijden. Ook zit ik dan net op de volte en dan open ik mijn binnenhand nog iets. Ik zie wel dat ik hem dan iets meer naar voren moet zetten en niet op mijn knie.
Soms als ik zo hard bezig ben met mijn paard vergeet ik mijn eigen houding een beetje, dus die schouders en het inknikken komen altijd regelmatig in mijn lessen aan de orde, maar als je voor jezelf rijdt vind ik het toch veel lastiger dat goed aan te houden. Iemand tips daarvoor?
swatch: Bedankt voor je tip van de keertwending, dit oefen ik niet heel vaak aangezien de meeste paarden die ik rijd hier nog niet de voorwaarden hiervoor bevestigen. Maar ik zal het proberen mee te nemen en erop proberen te letten.
Jordy_: Ik rijd dit paard maar een enkele keer, dus veel van zijn achtergrond weet ik niet, helaas! Maar ik zal het eens aan de eigenaresse vragen van de manege als ik weer met Appelflapje meega Knipoog.
Fellor: Ook daar zal ik de volgende keer op letten, maar ook omdat ik deze oefeningen nauwelijks met de andere paarden rijd, ben ik hier nog niet zo handig in. Ik zal dit ook meenemen!
Zijn er meer mensen die vinden dat ik mijn beugels langer moet maken? Ik vind het bij deze foto's namelijk wel meevallen Bloos.

Nilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:54

Wow! Wat 'n leukerd zeg!! *LOL*
Je zou niet zeggen dat hij 20 is.
Ik vind dat je 'm erg netjes aan 't lopen hebt hoor, lekker ontspannen! OK dan!
Ik zou zeggen; ga zo door!

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:00

Jullie zijn een leuke combi! Hij loopt fijn voor een ouder paard Ja
(leuke aftekeningen heeft hij, mijn paard heeft bijna dezelfde Haha! )

Ik vind je beugels zeker niet te lang of te kort, en ik vind je rijhouding ook netjes. (je schouders mogen wel iets rechter, lekker van die suffe details Knipoog !)

Je kijkt een beetje om je heen tijdens het rijden lijkt wel Lachen

Oftewel: het algehele plaatje ziet er ontspannen en vriendelijk uit Ja

Succes zaterdag bij Carlos Knipoog

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:28

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Spruit_Elf: Ik kijk op sommige foto's naar links ivm een spiegel die daar hangt. Zo kan ik controleren of wat ik voel overeenkomt met het beeld van de spiegel en eventueel iets aanpassen.
Verder ben ik heel erg benieuwd naar Carlos, hopelijk klikt het allemaal goed!

Ramoni18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:43

Heey,

Jij rijdt ook op super veel manege's Tong uitsteken. Maar ziet er goed uit hoor. Fijn om te lezen dat er ook nog gewoon mensen zijn die vanuit de ontspanning rijden!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:37

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het er goed uit vind zien. Heerlijk ontspannen en jullie beiden genieten er van.

Tja ik kan wel speuren om dat ene mispuntje om daar commentaar op te geven. Maar die puntjes zijn al gezegd en ik kan weinig meer toevoegen.

OK dan!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:00

Kim: Ik was dit keer met een vriendin mee Knipoog, verder kom ik nooit op Castellum, hoewel ik het wel altijd een gezellige manege vind, met leuke paarden en pony's Ja.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:13

swatch schreef:
Bij het rijden van een keertwending moet je juist niet naar buiten hangen, maar je gewicht iets naar binnen verplaatsen. hierdoor maak je het voor het paard gemakkelijker. Jij geeft 2 tegengestelde hulpen, wat het voor het paard moeilijk maakt. succes! En de rest gaat toch best ok?

dit zag ik ook al bij foto 9. je zegt dat je daar aan het sluiten was, maar je geeft de hulp om te openen Knipoog. probeer zoveel mogelijk dezelfde beweging te maken, als de schouders van je paard zouden moeten doen (snap je wat ik bedoel?)

maargoed, verder vind ik dat je hem er echt super aan hebt. zeker voor zo'n manegeknollie van 20.
probeer wel meer aan je zit te werken. volgens mij weet je de punten zelf ook wel; rechtop zitten, handen sluiten, tenen naar binnen. nouja heb je allemaal al gehoord.
ga vooral zo door! leuke combi zijn jullie Knipoog

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:31

duChambre: Ik denk dat ik uit snelligheid het verkeerd genoemd heb, dat ik juist weer uit een gesloten volte weg wilde rijden of dat ik inderdaad de verkeerde hulpen gegeven heb, als je de foto's ziet blijft het lastig om het moment van rijden weer voor je te halen Lachen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:23

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:48

Leuke combinatie vormen jullie, en je hebt hem zeker erg fijn aan het lopen ! Probeer er op te letten dat je je tenen niet te ver naar buiten af gaat steken.

Overgens even een compliment aan die manege, altijd als ik foto's zie langskomen op HAW, ziet het er altijd uit als zeer prettig rijbare paarden, goed verzorgd en een nette tuigage !