Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lekker paard zeg!
hij lijkt me zeker lekker om te berijden. Verder geen tips alleen zeker op je handen letten en voorwaards rijden. 
Lia_ schreef:Weet je zeker dat je de afstamming goed hebt, dan moet zijn moeder 2 jaar geweest zijn toen ze gedekt is en is er heel veel inteelt op Weltmeyer......
aan alle bij de kanten zit weltmeyer heel vreemd

Equimotion schreef:Je hoeft niet eens heel erg naar voor te rijden, wel moet je impuls en verbinding hebben. Bij paarden met deze manier van bewegen ben je snel geneigd om ze heel groot te laten draven, wil je echter verzamelen dan moeten ze leren om kleiner en sneller in hun beweging te worden: ze moeten meer gaan buigen in het spronggewricht.
Als je dus terugsluit wil je een snelle reactie op je hulp, het gaat om de overgang er naartoe, een half rondje er over doen om klein te worden en dan 20 meter klein draven (met meestal impulsverlies) heb je niet zoveel aan. Je kunt beter in 2-3 passen terugschakelen, alsof je een overgang naar het halthouden wilt maken maar je op het laatste moment weer bedenkt. Van daaruit rijd je weer op naar voor. Je kunt dan wegrijden richting middendraf maar dat hoeft niet eens, gewoon oprijden naar je arbeidsdraf geeft je ook al weer de overgang die je hebben wilt.

sophiecondor schreef:He deze knappe meneer ken ik, hij is gefokt en opgegroeit op de manege waar mijn pony staat! Leuk om te zien dat het zo goed met jullie gaat. Ga zo door zou ik zeggen en veel plezier samen:)