Zazoe(WeltmeyerxHero@work)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Zazoe(WeltmeyerxHero@work)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:01

wat een knapperd zeg!!!
OOk ik ga mee meet bovenstaande. Blijf varieren in zijn hoofd/halshouding.
Hand weg en schakelen/overgangen rijden om meer verbinding vanuit achteren te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:04

Weet je zeker dat je de afstamming goed hebt, dan moet zijn moeder 2 jaar geweest zijn toen ze gedekt is en is er heel veel inteelt op Weltmeyer......

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:07

*Kwijl.... Kwijl Lekker paard zeg!

Geen heel vernieuwende tips hier. Ik zou hem regelmatig proberen naar het halsstrekken toe te rijden en dan weer oppakken. Maar volgens mij zijn jij en je instrictrice daar al prima mee bezig!

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:13

Wat een mooi heerlijk paard!! Haha! hij lijkt me zeker lekker om te berijden. Verder geen tips alleen zeker op je handen letten en voorwaards rijden.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:15

Lia_ schreef:
Weet je zeker dat je de afstamming goed hebt, dan moet zijn moeder 2 jaar geweest zijn toen ze gedekt is en is er heel veel inteelt op Weltmeyer......

Ja dit staat wel in zijn papieren Knipoog aan alle bij de kanten zit weltmeyer heel vreemd Tong uitsteken

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:17

Iedereen bedankt voor de leuke reactie's!

Ik ben ook echt super blij met hem en ik ga werken aan het halsstrekken en dan komt het denk ik helemaal goed Haha!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:15

Hebben jullie nog meer tips? Vork

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:58

Prachtig mooi paard. Ga je vast ver mee komen. Er lijkt wel nog wat spanning in te zitten, maar hij is nog jong dus daar kun je nog lekker aan werken. Hij mag wat meer op lengte komen, een beetje uit zijn eigen houdinkje. Veel gaan trainen op mooi rechtrichten en goed aan het been.. dan gaan varieren met tempowisselingen. Zodra hij steeds meer lekker op eigen benen komt goed de hand gaan laten volgen en wat lager instellen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:58

Een paard met zo'n achterbeen zou ik niet te diep rijden, je krijgt nl snel een stuwend achterbeen dat weinig functioneel meer is. Hij kan wel heel groot draven, maar als hij niet klein leert draven ga je het na het L/M wel lastig krijgen.

Wel zou ik op de momenten dat je een fijne verbinding hebt gaan varieren in de "werkhouding" waarin je hem rijdt. Wees er alert op dat hij zich niet teveel opdrukt.

Heel veel schakelen, en dan ook echt scherp om hem vlug te maken in het achterbeen en klein te leren gaan. Niet alleen maar groot de baan door klappen met zo'n paard.

Knap is ie zeker!

manoniwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:28

Wat een knapperd Justine!! Kwijl
Inderdaad wat meer met de halshouding variëren en dan gaat het helemaal goed komen binnen kort op wedstrijden!

Liefs, Manon

ikketimmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:13

Hee, wat leuk om te zien. Ik rijd de mama van dit paardje. (Manege de Veluw)
Erg leuk om te zien dat Zazoe erg veel op haar mama lijkt, de draf strekken ze heerlijk uit.

Verder sluit ik me aan bij voorwaarts, neerwaarts rijden. Zorgt tevens voor minder spanning in het totale beeld.
Let in je houding vooral op je schouders en ellebogen.

Veel succes met dit leuke dier! Haha!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 11:51

Equimotion : Bedankt voor je tips! Dus ik moet gewoon veel gaan schakelen? en dan eerst heel erg naar voren rijden en hem ook leren om kleinere passen te leren draven? manoniwan : Bedankt! ikketimmer : Wat leuk! dat jij zijn moeder rijdt! ik heb zazoe zen moeder toen ook nog gezien, bedankt voor je tips! Knipoog

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:07

Je hoeft niet eens heel erg naar voor te rijden, wel moet je impuls en verbinding hebben. Bij paarden met deze manier van bewegen ben je snel geneigd om ze heel groot te laten draven, wil je echter verzamelen dan moeten ze leren om kleiner en sneller in hun beweging te worden: ze moeten meer gaan buigen in het spronggewricht.

Als je dus terugsluit wil je een snelle reactie op je hulp, het gaat om de overgang er naartoe, een half rondje er over doen om klein te worden en dan 20 meter klein draven (met meestal impulsverlies) heb je niet zoveel aan. Je kunt beter in 2-3 passen terugschakelen, alsof je een overgang naar het halthouden wilt maken maar je op het laatste moment weer bedenkt. Van daaruit rijd je weer op naar voor. Je kunt dan wegrijden richting middendraf maar dat hoeft niet eens, gewoon oprijden naar je arbeidsdraf geeft je ook al weer de overgang die je hebben wilt.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:10

Equimotion schreef:
Je hoeft niet eens heel erg naar voor te rijden, wel moet je impuls en verbinding hebben. Bij paarden met deze manier van bewegen ben je snel geneigd om ze heel groot te laten draven, wil je echter verzamelen dan moeten ze leren om kleiner en sneller in hun beweging te worden: ze moeten meer gaan buigen in het spronggewricht.

Als je dus terugsluit wil je een snelle reactie op je hulp, het gaat om de overgang er naartoe, een half rondje er over doen om klein te worden en dan 20 meter klein draven (met meestal impulsverlies) heb je niet zoveel aan. Je kunt beter in 2-3 passen terugschakelen, alsof je een overgang naar het halthouden wilt maken maar je op het laatste moment weer bedenkt. Van daaruit rijd je weer op naar voor. Je kunt dan wegrijden richting middendraf maar dat hoeft niet eens, gewoon oprijden naar je arbeidsdraf geeft je ook al weer de overgang die je hebben wilt.

Okee ik snap het nu! Ik ga zometeen rijden en ga dit dan gelijk oefenen iig super bedankt!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:07

Heeft iemand nog tips? zazoe is de laatste tijd een beetje hangerig in de hand weten jullie daar nog iets op.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:30

schakelen en (schijn)overgangen rijden. daar krijg je hem wat meer op die achterhand. en zoals al eerder is gezegd klein laten lopen. Niet alleen maar voorwaarts en sneller willen gaan. zo komt hij alleen maar meer op de voorhand.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:34

Ik zei meteen bij mezelf: Zo Zo.... erg mooi paardje.

Mooie kleur ook, succes met alles wat je gaat doen.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:15

wat een mooi paardje ziet er eg goed uit!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:31

Bedankt allemaal! wie hebben er nog tips ik hoor het graag! Knipoog

sophiecondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:20

He deze knappe meneer ken ik, hij is gefokt en opgegroeit op de manege waar mijn pony staat! Leuk om te zien dat het zo goed met jullie gaat. Ga zo door zou ik zeggen en veel plezier samen:)

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 20:53

sophiecondor schreef:
He deze knappe meneer ken ik, hij is gefokt en opgegroeit op de manege waar mijn pony staat! Leuk om te zien dat het zo goed met jullie gaat. Ga zo door zou ik zeggen en veel plezier samen:)

Hoi leuk dat je zazoe kent Haha!
Ja ik ben ook super blij dat hij zich zo goed gedraagd met rijden,
Iig bedankt!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:01

Jammer dat niemand meer reageert, heeft iemand nog tips voor het rijden? zo leuk zijn bedankt Tong uitsteken