Ja ik zag het later idd ook dat ze dat had geschreven, dus mijn excuses daarvoor. Maar het is jammer dat ze zich zo verdedigt in eerste instantie terwijl het allemaal goed bedoelde tips zijn, dus dat wilde ik even uitleggen/zeggen.
Maar t is goed zo
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Desperado_ schreef:even voor de duidelijkheid voor iedereen;
Tommie is NIET mijn paard, ik kan zelf geen western rijden maar ik rijd enkelt met het tuig van het western voor de rest dus gewoon engels!
@; Ik rijd Tom zeerzeker voorwaarts daar ben ik juist mee bezig, en die ontspanning tja dat moet je van foto's aflezen dat kunnen jullie niet voelen, ik verdedig mezelf helemaal niet ik zie zelf ook op sommige foto's dat hij té gespannen loopt daarom staat er dik in de boventekst dat we aan de ontspanning werken.
En jullie hoeven zeer zeker niet te zeggen dat ik hem bellemer want ik ken Tom nou wel een beetje als ik iets doe wat hij niet pikt merk ik dat zeker vanzelf!
Over m'n gympies, tuurlijk maar een laars kan ook gevaarlijk zijn met rijden als je je puntje er iets te diep in steek kan je ook blijven hangen, ik rijd veel lekkerder en kan veel beter op mn hakken letten met gympies!
Tog heel erg bedankt voor het reageren ik ga op alles letten volgende keer
Iedereen heeft les nodig... bizzybijtje schreef:Misschien dat je dat toch maar beter kunt doenIedereen heeft les nodig...
)
Zack schreef:@adil
nee daar heeft de Tser wat aan

SteffiiY schreef:Alleen vind ik het onverantwoordelijk dat je met je gympen rijd,

erg knap dier Ukster schreef:leuke pony op de laatste foto...erg knap dier
Jij bedoelt vast niet Tommie!
Valeria schreef:Ga alsjeblieft les nemen!ook al rijdt de ruiter zelf engels is er nog geen reden om het diertje zo in de mond te trekken!
je ziet direct ook dat het diertje er geen plezier in heeft.
ga les nemen zowel voor jezelf en het diertje dan dnek ik dat hij meer plezier erin heeft.
Lezen is echt moeilijk he? 

MarvanTom schreef:Valeria schreef:Ga alsjeblieft les nemen!ook al rijdt de ruiter zelf engels is er nog geen reden om het diertje zo in de mond te trekken!
je ziet direct ook dat het diertje er geen plezier in heeft.
ga les nemen zowel voor jezelf en het diertje dan dnek ik dat hij meer plezier erin heeft.
Lezen is echt moeilijk he?
Blijkbaar schrijven ook...
Nogmaals: TS rijdt engels op een poownie die omgeschoold wordt naar western door eigenaars. TS rijdt nog niet zo lang op poownie, dus aanpassingsproblemen voor beiden zijn duidelijk te zien.
Als TS engels rijdt, gaat poownie hangen aan de teugels, want dat issie ff niet meer gewend. TS trekt niet, poownie hangt.
TS zet daarom handen vast als reactie, maar dat helpt dus niet echt. Het loslaten, dat is de oplossing!
En dat doet ze nu.
Dit is een mooie momentopname van de strubbelingen waarmee TS te kampen heeft.
En zo te zien proberen die 2 elkaar te begrijpen en samen de bocht door te komen en er zitten foto's tussen die de problemen weergeven, maar ook foto's die er gewoon goed uitzien.