Tommie (Fjord) @ work in setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Re: Tommie (Fjord) @ work in setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:50

@MarvanTom:
Ja ik zag het later idd ook dat ze dat had geschreven, dus mijn excuses daarvoor. Maar het is jammer dat ze zich zo verdedigt in eerste instantie terwijl het allemaal goed bedoelde tips zijn, dus dat wilde ik even uitleggen/zeggen.

Maar t is goed zo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:59

Desperado_ schreef:
even voor de duidelijkheid voor iedereen;
Tommie is NIET mijn paard, ik kan zelf geen western rijden maar ik rijd enkelt met het tuig van het western voor de rest dus gewoon engels!

@; Ik rijd Tom zeerzeker voorwaarts daar ben ik juist mee bezig, en die ontspanning tja dat moet je van foto's aflezen dat kunnen jullie niet voelen, ik verdedig mezelf helemaal niet ik zie zelf ook op sommige foto's dat hij té gespannen loopt daarom staat er dik in de boventekst dat we aan de ontspanning werken.
En jullie hoeven zeer zeker niet te zeggen dat ik hem bellemer want ik ken Tom nou wel een beetje als ik iets doe wat hij niet pikt merk ik dat zeker vanzelf!
Over m'n gympies, tuurlijk maar een laars kan ook gevaarlijk zijn met rijden als je je puntje er iets te diep in steek kan je ook blijven hangen, ik rijd veel lekkerder en kan veel beter op mn hakken letten met gympies!

Tog heel erg bedankt voor het reageren ik ga op alles letten volgende keer Lachen

Ja, als je heel erg je best voor doet wel....

Ik vind het er niet relaxt uitzien.... je hangt te veel in zijn mond, je trekt je hakken op, je kantelt je handen...

Krijg je les?

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:21

Bedankt iedereen, ik ga er echt aan werken maandag.

@ Bizzybijtje: Nee ik krijg geen les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:23

Misschien dat je dat toch maar beter kunt doen Lachen Iedereen heeft les nodig...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:06

bizzybijtje schreef:
Misschien dat je dat toch maar beter kunt doen Lachen Iedereen heeft les nodig...

Ja, mee eens.
Maar het is erg moeilijk als je zelf engels manegeles krijgt en western 'moet' rijden op je verzorgpaard...
Paard doet A en ruiter zou dat ook moeten doen en om daarvoor les te nemen, is erg makkelijk gezegd.
Dat die 2 sowieso rond kunnen rijden is al knap!
Dit 'geval' is een kwestie van aanvoelen. Hardstikke moeilijk als het jouw paard niet is en je er nog niet zo lang op rijdt. En peerd is echt niet de makkelijkste. Het leren begrijpen van elkaar gaat met vallen en opstaan en zo te zien gaat het steeds beter.
Ik vind dat de zit van Noes al erg is verbeterd, veel meer ontspannen en niet zo stijf als eerst, en de rest (armen en handen) komt straks vanzelf. Knipoog
Nu alleen nog de handactie (loslaten) en de vaste beenstand (hakken uitdrukken, rijden vanuit de heup), dan wordt het een heel ander beeld!
Met of zonder gympies. Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:26

Ik stoor me het meeste aan je handhouding...Kijk naar foto 3, 4 en 5 en volgens mij hoef ik dan niet heel veel meer te zeggen... Knipoog

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:59

@adil
nee daar heeft de Tser wat aan Clown

@tser
Het commentaar wat gegeven is ben ik het wel mee eens, maar!
Er is altijd een maar Haha!
Ik vind sommige foto's er wel netjes uitzien (en ik weet uit ervaring dat fjorden niet de makkelijkste zijn Knipoog )
Wel mis ik wat achterhand gebruik wat duidelijk te zien is op foto 10.
Ik zie ook op bijna alle foto's dat je je binnenhand erg strak houd (ben jij miss gespannen?) probeer die losser te houden dan denk ik dat tom ook anders reageert.
Jullie komen er wel samen!

Enne nog 1 ding, dat zadel zit lekker he??
Ik heb hem ook Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:26

Zack schreef:
@adil
nee daar heeft de Tser wat aan Clown

Zelf een fout ontdekken heeft een groter leereffect... Knipoog

De hand is teveel gekanteld en zet daardoor de pony vast, bovendien rijdt de amazone in haar kruis op dat moment en kan ze geen kant op. Op de manier is het onmogelijk de pony fijn aan te voelen...

Happy? Slapen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:26

Eigenlijk is al het commentaar de revu al gepasseerd..
Meest opvallend vind ik je hand houding.. streng.. etc..
Is uiteraard ook al gezegd..

verder zijn jullie best een leuke combi.. !!
Wees blij dat je zo'n leukerd mag rijden.
Zou inderdaad handig zijn als je les zou krijgen.. western..
Kan je geen les krijgen van diegene die ook de eigenaar les geeft??
Ach.. en we zijn allemaal met fouten begonnen.. wordt vanzelf beter..
hi hi.. en ik maak nog steeds fouten... en sommige dingen leer je nooit af...

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 00:59

Nogmaals bedankt voor de reactie,
vandaag weer gereden, met een stuk lossere teugel en zoveel mogelijk geprobeert met mn armen te ontspannen, en ik vond zelf dat het heel goed ging!
Helaas was het net het perfecte weer om foto's te maken maar die komen snel, met verbetering hoop ik!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 01:00

@ Zack: het zadel zit heerlijk Lachen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:14

Hihihi! Het is gewoon een kwestie van wennen.
En oefening baart kunst hoor! Knipoog

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:27

Het ziet er leuk uit Lachen
Zoals je al gaat verbeteren; handen langs je lichaam en minder druk geven, zodat hij de kans krijgt om te zakken.

Alleen vind ik het onverantwoordelijk dat je met je gympen rijd,

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:44

SteffiiY schreef:
Alleen vind ik het onverantwoordelijk dat je met je gympen rijd,

Ik quote mezelf ook ff: Gympies en gewone beugels met riemen zijn idd levensgevaarlijk. Maar met deze beugels en ook nog eens die fenders moet je wel iets heel acrobatisch raars doen om erdoor heen te schieten.

Zelf uitgeprobeerd ook: die beugels en fenders zijn alleen gevaarlijk met enkel sokken aan.
Vandaar dat Noes en mijn eigen dochter met gympen mogen rijden. Knipoog

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:09

wat een leuke fjord
ik ben het met het commentaar hiervoor eens.
denk om je hakken druk die uit
ook heb ik het idee dat je voorover gaat hangen wanneer hij net nageefelijk loopt.
werk daar ook aan..

groetjes

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:54

Nou misschien vind je het niet fijn om te lezen, want je hebt al behoorlijk wat over je heen gehad Bloos
Maar eerst over de gympies. Je kan wel zeggen dat het fijner rijd, maar als je niet met laarzen kan rijden, moet je toch eerst terug gaan naar je houding. Want dan zit er iets niet goed Knipoog

En over hoe het fjordje loopt. Voor mijn gevoel lijkt het als of hij heel erg onder je uit loopt. Probeer heel veel af te wisselen met tempo, en doe niets met je handen. Zo krijg je ontspanning, is hij goed aan je been. En ik weet zeker dat hij dan goed gaat lopen.
Probeer hem ook gewoon lekker los te rijden, veel voltes gebroken lijnenen met TWEE teugels een figuur rijden!!

Veel succes samen, en weet zeker dat het goed komt. Als je er maar aan werkt Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:59

Hoezo 'moet' ze western rijden op de fjord? Ik vind het er niet echt 'western' uit zien.
Les is toch echt wel aan te raden, ookal is dat engels, je leert bepaalde basis dingen zoals je handhouding, de rest van je lijf, hoe je paard actief kunt laten lopen, hoe je ontspanning krijgt in het lijf van je paard enz.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:08

Niet aanvallend bedoeld maar het is heel duidelijk dat je Engels rijdt met een westernoutfit !
Als je western wilt rijden met dit paardje, moet je veel meer loslaten ! Je trekt hem zowat in de krul. Dat hoort niet in het westernrijden !
Probeer hem eerst aan een lange teugel voorwaarts neerwaarts te rijden, als dat goed gaat héél voorzichtig oppakken. Als je pony nageeft, laat je onmiddellijk alle druk los. Op die manier oefenen en hij zal veel lichter in de hand worden. Een western gereden paard hoort af te buigen op het "gewicht" van de teugels, maar dit vraagt heel veel oefening !

succes ! Knipoog

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:13

mensen vinden lezen altijd zo moeilijk,

ze rijdt met een westernoutfit omdat de eigenaresse hier wel les in heeft.
maar de verzorgster heeft alleen altijd engels gereden.
ze is superlief voor hem, en alles behalve streng Knipoog

leuke pony op de laatste foto... Tong uitsteken erg knap dier

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:47

Ukster schreef:
leuke pony op de laatste foto... Tong uitsteken erg knap dier

ROFL Jij bedoelt vast niet Tommie! Haha!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:11

Ga alsjeblieft les nemen!ook al rijdt de ruiter zelf engels is er nog geen reden om het diertje zo in de mond te trekken!
je ziet direct ook dat het diertje er geen plezier in heeft.
ga les nemen zowel voor jezelf en het diertje dan dnek ik dat hij meer plezier erin heeft.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:49

Valeria schreef:
Ga alsjeblieft les nemen!ook al rijdt de ruiter zelf engels is er nog geen reden om het diertje zo in de mond te trekken!
ga les nemen zowel voor jezelf en het diertje dan dnek ik dat hij meer plezier erin heeft.

Gaaaap Lezen is echt moeilijk he?
Blijkbaar schrijven ook...

Nogmaals: TS rijdt engels op een poownie die omgeschoold wordt naar western door eigenaars. TS rijdt nog niet zo lang op poownie, dus aanpassingsproblemen voor beiden zijn duidelijk te zien.
Als TS engels rijdt, gaat poownie hangen aan de teugels, want dat issie ff niet meer gewend. TS trekt niet, poownie hangt.
TS zet daarom handen vast als reactie, maar dat helpt dus niet echt. Het loslaten, dat is de oplossing!
En dat doet ze nu.
Dit is een mooie momentopname van de strubbelingen waarmee TS te kampen heeft.
En zo te zien proberen die 2 elkaar te begrijpen en samen de bocht door te komen en er zitten foto's tussen die de problemen weergeven, maar ook foto's die er gewoon goed uitzien.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:01

Ohnee nu krijg ik Mar op mn dak... mareeeh ben het wel met voorgaande commentaar van iedereen eens Haha!
Heerlijk om Tomboy weer eens te zien, mn andere langharige stuk.
Ik werk vanaf 1 oktober bij jullie om de hoek en wil je best helpen met les hoor, rij zelf engels én western dus kunnen we voor jou beste een leuke combi van maken. Ken Tom al 7 jaar ofzo en ken ook zn nukken en streken Haha!
Dus geef maar een gil als je interesse hebt.

_Josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:04

eerlijk gezegd vind ik het er niet echt mooit uitzien..
je houding is niet echt mooi..
je moet er wat trotser opzitten!
voor derest hou ik zelf niet echt van western.
succes verder nog Knipoog

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:48

MarvanTom schreef:
Valeria schreef:

Gaaaap Lezen is echt moeilijk he?
Blijkbaar schrijven ook...

Nogmaals: TS rijdt engels op een poownie die omgeschoold wordt naar western door eigenaars. TS rijdt nog niet zo lang op poownie, dus aanpassingsproblemen voor beiden zijn duidelijk te zien.
Als TS engels rijdt, gaat poownie hangen aan de teugels, want dat issie ff niet meer gewend. TS trekt niet, poownie hangt.
TS zet daarom handen vast als reactie, maar dat helpt dus niet echt. Het loslaten, dat is de oplossing!
En dat doet ze nu.
Dit is een mooie momentopname van de strubbelingen waarmee TS te kampen heeft.
En zo te zien proberen die 2 elkaar te begrijpen en samen de bocht door te komen en er zitten foto's tussen die de problemen weergeven, maar ook foto's die er gewoon goed uitzien.

Je plaatst foto's op bokt dan kan je van anderen commentaar verwachten,als je dat niet wil horen moet je gewoon geen foto's plaatsen