Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bzoem schreef:Wat mij trouwens opvalt aan de houding van TS en ook aan die van de instructrice (profiel) is dat deze beiden wat voorover zitten.
Is dit zo bedoelt?
Want ik denk dat als TS wat rechter op haar paard zou gaan zitten en soms de benen wat netter aansluit (het lijkt alsof de voeten (vanaf de knieen) naar buiten draaien) dat het paard dan ook rechter kan gaan lopen en wat minder op de voorhand zou vallen.
Misschien is het een kwestie van niet naar het hoofd van je paard kijken maar naar de richting waar je heen wilt, het lijkt als je er op zit niet veel uit te maken maar als je het verschil ziet als je er naast staat, maakt het wel degelijk veel uit.
Over het correct rijden laat ik me verder niet uit, daar heb ik niet genoeg verstand van
x_Marr schreef:Miracle_ schreef:Heb het even gelezen. Vind het goed dat je dit hebt laten doen.. Fijn dat je niet te zwaar bent volgens je ostheopaat.
Maar heb je wel eens gekeken naar je lengte? Ik bedoel, je benen hangen behoorlijk onder de buik. Lijkt me niet handig voor je paardje.
En nogmaals, ik probeer je niet zwart te maken of wat dan ook, ik wil je alleen helpen.
Verder kan ik beter niks meer zeggen, voordat ik dalijk de schuldige ben.
Nee je probeert dr niet zwart te maken, je bent alleen een beetje heel erg aan het zoeken naar iets om dr te helpen?
Komop zeg, als je geen nuttig commentaar kan verzinnen en alleen maar kan meelopen met andere mensen, reageer dan niet

bulck schreef:hoofdhouding is in mijn ogen altijd ondergeschikt aan de basis van alles; nl activiteit!
Mij maakt het worst van wie je les neemt, als je het allerbegin al niet klaarkrijgt ,en ook ff gewoon menselijk verstand gebruikt tov van TS, zal dit nooit wat worden.
Hoe kan de hoofdhouding ongedwongen zijn zonder activiteit van achteren?!
Neroo schreef:Excusez-moi, maar ik zie van jou geen enkele tip oid staan?
Alleen dat je het compleet met Wildgirl eens bent, en een volgende reactie waar je het hebt over goedbedoelde tips oid, maar dat zijn die van andere, niet die van jezelf.
Van jou heb ik nog geen enkele tip oid gezien in dit topic, je volgt enkel de mening van anderen

x_Marr schreef:Misschien omdat de lengte in dit plaatje helemaal geen rol speelt?![]()
1 voetlengte onder de buik uit, met een dressuurzadel, en dan zou je al te lang zijn?
En nee dat noem ik dus inderdaad geen nuttig commentaar, wat moet ze doen, een voetlengte krimpen?

bulck schreef:Vooruit gegaan? Ontspanning? Noemen jullie met rug weggedrukt, maar omdat hoofd beneden hangt ontspanning en vooruitgang? We zoeken niet iets om over te zeuren, we kaarten alleen aan wat we zien. Te zwaar meisje met een pony die duidelijk alle moeite van de wereld heeft om haar baasje te plezieren. dat is hetgeen ik zie en kan afleiden uit haar topics. Tuurlijk zal ze dat beestje graag zien en ziet er verder ook verzorgd uit, maar komaan wees gewoon eerlijk tov van jezelf en je pony. Als je hem niet wil wegdoen zijn er verschillende alternatieven, maar rijden is (hoewel nu geen probleem volgens Fysio) op termijn nefast voor deze pony zijn rug en lichaamsgebruik. Ze neemt training dus de intenties zijn er van TS en dat is idd iets om respect voor te hebben. Maar dit zie ik nooit goedkomen.
moet je er juist als 1 van de eerste dingen aan werken om hem zo veel mogelijk van de voorhand af te krijgen.
montoya schreef:sorry niet gemeenbedoelt maar vind het geen mooie combinatie
pubelia schreef:montoya schreef:sorry niet gemeenbedoelt maar vind het geen mooie combinatie
Is dit alles wat je kan zeggen? HAW is voor vriendelijk rijtechnisch commentaar....
urselin schreef:Maar als TS al negen jaar op Nero rijdt en altijd 'te zwaar voor hem' is geweest.. Dan zou Nero nu toch onderhand wel moeten vergaan van de rugpijn?
Een paard met rugpijn kan niet zo ontspannen lopen met hoofd omlaag en Nero doet dat constant tijdens het rijden. Ik heb ze in real life zien rijden vorige les en Nero mankeert echt niks aan zijn rug.