Ben het zo zat aant worden !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Ben het zo zat aant worden !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:30

Idd je hebt een paardje van 4 jaar oud. verwacht niet dat hij heel braafjes de bak gaat rondlopen, of toch niet de hele tijd. Probeer er eens achter te komen waarom hij het doet. Vaak puberen ze op die leeftijd een beetje en gaan ze een aantal dingen gaan uitproberen. Zo heb ik er eentje gehad die op zn 3. recht op de muur af knalde om dan er net voor om te draaien en te bokken. Een andere sprong vrolijk met 4 benen de lucht in na een sprintje. Laat iig de tanden eens nakijken. Wat bedoel je met je pony rent van de ene naar de andere. Als je weet wanneer hij naar een andere pony gaat rennen, probeer hem dan voor te zijn door een oefeningetje te rijden. en houd hem voorwaarts, niet op de rem gaan op zo'n momenten. Voor hem zal het makkelijker zijn om zn vriendjes te volgen. De kans zit er in dat hij nog niet alles snapt en dan ben je natuurlijk veiliger achter een andere pony. Mss kun je de galop er even uitlaten en overleg dit dan ook met je instructrice. Of laat er iemand anders mee galoperen waar je zeker van weet dt die er niet afvalt. Hij mag niet leren dat hij je op die manier kwijt raakt.
Zet hem gewoon aan het werk en laat hem verschillende oefeningen doen zodat het een beetje gevarieerd blijft. Je hoeft geen vol uur te rijden. Is hij na 40minuten netjes braaf geweest, beloon dan en stap hem uit. Stop wanneer het goed gegaan is.
en zoals sommigen zeggen, aan priveles zul je mss wat meer hebben.

Denatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:56

ja hij is nog jong en moet nog veel leren maar als je in de goede galop meteen aan willen springen zou ik een balkje neerleggen op de hoefslag en hem dan aanlaten springen in galop als je net over het balkje bent dat hielp altijd wel bij een paard op mijn manege

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:07

gewoon doorzetten
les/begeleiding zoeken
je pony is in de pubertijd,op zoek naar de grens
pubers zijn nou eenmaal af en toe lekker klierig

gelukkig ben je nog steeds verliefd op je pony,dus alles zal goed komen
samen leren is het leukste wat er is,je zult mega trots zijn als
jullie op een dag heerlijk zonder toestanden hebben gereden

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:04

Afstraffen heeft vaak geen zin.. Je kunt beter zijn gedrag negeren en hem hard aan het werk houden.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:43

Ach gut vind t zo sneu voor je, het is dat je zo ver wegwoont anders was ik je komen helpen Ja

haflingers zijn gewoon kleuters , probeer het ook zo te zien. zoals je al zegt heb je niet het gevoel dat hij "kwaad"wil doen maar is hij gewoon jollig. wat voer je hem bij? en ik ben het er idd mee eens dat je het moet negeren. opvangen en doorrijden! vooral dat doorrijden, flink bezig zetten het ene figuur na het andere rijden en flink veel overgangen. aanspringen in de goede galop is ook gewoon hardstikke moeilijk! gun het tijd , welke hulp geef je? en geloof mij , het komt goed Ach gut probeer om je kleuter zijn gedrag te lachen zoals je dat van een klein beetje "stout" kind zou doen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:18

Is lastig ja, misschien had je beter een iets ouder paard kunnen nemen. Paardje groeit ook nog en daardoor kan het zadel ook verkeerd gaan liggen. Maar je moet gewoon flink doorzetten.

Niet boos worden, probeer het grappige ervan in te zien.
Bezighouden, veel figuren, doe ook gekke dingetjes, zorg dat hij geen idee heeft wat er gaat komen. Paard moet het ook leuk blijven vinden. Zorg dat je rustig blijft en als hij het goed doet ook FLINK belonen. Ja
Wees duidelijk maar word niet boos. Daar bereik je het meeste mee.

En als je niks leert in de lessen ishet misschien verstandig om een andere instructrice te gaan zoeken. Lachen

Succes.