hoe houdt ik mijn benen stiller.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinL

Re: hoe houdt ik mijn benen stiller.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:03

ja idd, dat heb ik ook . Ik blijf het moeilijk vinden na al die jaren

RoosxSolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:20

herbie_ schreef:
beugels wat langer maken zodat je met je bal van je voet in de beugel komt zodat je hele been gestrekt is. Dan moet je al beter je best doen om been te geven dus houd jij je been al langer en waarschijnlijk ook stiller.

succes en zeg maar als het niet lukt mijn tip

Okee Dankje voor de tip. Alleen ik zit ook niet zo kort..Knipoog Me pony hobbelt nogal. Maar ik zal eens wat langer gaan zitten.

Dankje!(L)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:49

Het is niet nodig om te bedanken voor elke reactie. Zo wordt het topic onnodig omhoog geschopt Knipoog Ik heb een aantal berichten dan ook verwijderd.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:32

Zitles & oefeningen doen naast je paard!
Laatst bijgewerkt door Glitter_ op 30-10-22 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Maxxziemmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:27

sonjador schreef:
bij me oude stal was er ook een meisje die dat niet kon.
en toen had me instructrice haar beugels met strotouwtje aan haar singel vast gemaakt en toen daarna ging het ook een stuk beter.

Dat had ik ook werkt echt super goed!

zevenster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:33

Ben geen voorstander van touwtjes aan je beugels, want je kunt je enkels op deze manier behoorlijk blesseren + dat wanneer het touwtje eraf gaat, je benen gelijk weer zullen wiebelen.

Zitles nemen en consequent zijn. Kleine stukjes trainen, zelf erop letten of je het nog goed doet. De kunst is om je bovenbeen los te laten, knie laag drukken zonder te klemmen in het zadel, knie moet wel blijven aanliggen in het zadel en je hak niet overdreven laag drukken. Wanneer je dat doet, zet je spanning op je spieren en gespannen spieren bewegen niet mee met je paard. Daardoor gaan ze dus klapperen.

Lastig, maar als je fanatiek blijft oefenen wordt het vanzelf beter.

Succes!

foske_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:31

tape of sporenbandjes. maar dan moet je wel verzekerd zijn dat ie niet op hol slaat want dan ben je een aap gelogeert

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:56

foske_xx schreef:
tape of sporenbandjes. maar dan moet je wel verzekerd zijn dat ie niet op hol slaat want dan ben je een aap gelogeert

Daarom heb ik nu die speciale bandjes van de paardenrogist, symmetry heten die dingen. Ik heb ze alleen nog niet goed uit kunnen proberen, toen ik eergisteren wilde gaan rijden kwam ik tot de conclusie dat mijn zadel niet meer zo goed licht. Ook een goede reden waarom het moeilijker kan zijn om je onderbenen stil te houden.