Kadanzlover schreef:Prisca, ik heb het er met mijn instructrice over gehad en ik gebruik mijn spoor niet met drijven. Dat is ook aan mijn paard te merken, want zodra ik mijn spoor ook maar iets aanleg krijg ik een vlieg reactie. Ik zal kijken wat ik met je tip kan, maar ik vind dat ik Veer nog niet volledig kan gaan verzamelen. Vooral ook omdat ze het nog nooit echt gedaan heeft. We doen het op haar tempo en dan ga ik dat niet forceren
Zo geeft het beeld het niet. Lichte aanraking raken ze aan gewend meer vliegen ze idd vooruit.
Dus als het haar niet bevalt doe je een stap terug?. Komt voor mij over als paard maar zijn zin geven ipv een stapje verder komen want het paard heeft het nog nooit gedaan.....
Sorry mijn paard moet ook zoveel doen wat nieuw is en soms gaat het makkelijk en soms verzet EN toch moet hij daar doorheen. Soms met wat meer druk en soms probeert hij het zelf. MAAR ik zit wel op mijn kont en rij met mijn zit. Dat zie ik bij jou niet.
Toch zal je eens je paard moeten gaan leren verzamelen als je zo lang blijft rijden zal ze nooit leren te verzamelen en als je het gaat proberen komt er verzet.
Ook dat ik lees dat ze je uit je zadel trekt en dus schijnbaar toelaat geeft voor mij aan dat je het telief doet en ze iedere keer de zin krijgt. Wat doe je dan?.