waarom iedereen met sporen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Re: waarom iedereen met sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:55

Ik rij zonder sporen. Tot mijn verbazing zag ik laatst een meisje van 8 a 9 die echt in beginnerstaium zit op een goed voorwaardse pony aan de longe!!! met sporen rijden (dit was niet op mijn eigen verzorgstal maarop vakantie). Zoals je begrijpt zit mijn zoon van 6 zonder sporen (en vaak zonder zadel hahaha) op de shet. Hij heeft ook GEEN zweep. Die heb ik (longeerzweep dus he). Hij heeft slechts de teugels en zijn benen en zit.

aatmaatjehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:36

ik rij nooit met sporen
bij mij op de manege rijden er heel veel met sporen maar ik vind dat dat niet mag want je leert pas rijden als je gewoon met je benen rijd.
ik denk dat ik slechter rij met sporen dan zonder

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:39

Ik reed sinds vorige week gewoon zonder, maar nu ik steeds wat meer hulpen moet geven is het handig spoortjes.
Zijn gelukkig helemaal niet lang en ik gebruik ze echt niet voor aandrijven, dat doe je met je kuiten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:39

ik rijd ook niet met sporen, is ook helemaal niet nodig bij mijn paard. Die is van zichzelf al erg voorwaarts, moet haar eerder inhouden, dan vooruit rijden.
Laatst was ze gigantisch hengstig en vond ze het been zelfs lekker, toen heb ik zweep van iemand geleend.
Maar verder rijd ik altijd zonder.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:40

Ik gebruik die dingen nooit..niemand bij ons op stal overgens

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:42

linky schreef:
Ik rijd Endurance, daar rijdt NIEMAND met sporen, dat mag niet.................... Haha! Haha! Haha!

Maar verder zie ik liever spoortjes dan dat eeuwige gebeuk in die ribben. Bloos

Lang leve de endurance sport....!

Ik vind het ook ronduit belachelijk waarom je vanaf de M met sporen moet rijden in de dressuursport. Echt volkomen belachelijk!

Nee, voor mij geen sporen waar ik elke pas mee in de buik loop te porren....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:42

ik rij ook nooit met sporen,heb ze eigenlijk nooit nodig,rij er mischien 2 keer in het jaar mee(groen paard kan ik dan iets beter doordrukken in het parcours)doet hij dat makkenlijk dan heb ik de volgende keer geen sporen meer om,maar inderdaad,er rijden heel veel mensen met sporen,soms hebben we een paard staan die altijd met sporen is gereden,nou dan druk je je zonder dus helemaal rot,ik heb niks tegen sporen hoor,moet iedereen zelf weten.maar als je het niet nodig bent waarom dan gebruiken,net als een martingaal,die hebben ook veel ruiters er aan zitten,voor het plaatje denk ik!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:46

Ik mag niet eens met sporen rijden van mijn instructrice, zij zegt altijd: sporen moet je verdienen...................................
en aangezien ik mijn been in draf nog (steeds Koe) niet stil genoeg houd, volgens haar, heb ik ze dus nog niet verdiend.

Overigens zijn sporen niet om je paard voorwaarts te krijgen (daar is je kuithulp voor) maar om de oefeningen te kunnen verfijnen. Door je spoor op de juiste manier te gebruiken. gaat je paard zijn rugspieren optrekken en zal hij makkelijker zijn achterhand gaan gebruiken, waardoor de oefeningen ook weer makkelijker gaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:09

Hierover zijn al heel veel topics geweest. Gebruik even de zoekmachine.
Bij deze een slotje.