Nieuwe pony Blue shadow voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Re: Nieuwe pony Blue shadow voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:03

Bedankt iedereen!

kelly_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:15

je rijdt egt super goed en egt super leuk paardje.
maar denk er ligt niks op de grond heb ik ook moeite mee hoor.
en denk eraan schouders naar achter laat maar zien of je tieten hebt Knipoog

veel plezier nog doe maar de groeten van me aan je pomy xx kelly

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:11

Eerst en vooral: wat een leuke pony!! Paar tips die ik je kan geven: Probeer je handen iets meer te dragen, een beetje meer naar voor houden en hoger. dan is de lijn van je armen/handen naar de mond mooier. Probeer hem iets meer op de achterhand te krijgen. nu valt hij zelf nogal op de voorhand. Hierbij is je eigen houding ook van belang. Schouders naar achter en zelf voor je kijken, kin ietsje meer omhoog, dan kom je vanzelf ook rechter te zitten. Ik heb soms de indruk dat je zadel voor iets te laag ligt, mss dat je daardoor makkelijker naar voor valt. En idd maar dat ga je zelf al aan middendraf, hielen naar beneden. Vorige eigenaresse gaf aan dat hij makkelijker op sporen te rijden is. Probeer hem iets actiever voor je been te gaan maken, door veel overgangen te rijden, schijnovergangen, tempowisselingen. Echt een gave pony waar je wel veel meer mee kunt. Benieuwd hoe jullie het binnen een paar weken doen Lachen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:08

Bedankt, daar kan ik veel mee. Haha!

Honeypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:37

wat een lekker ding zeg!

mij viel het eerst op dat je een beetje naar voren zit, en misschien een beetje op je voeten werk moet letten. voornamelijk hakken uitdrukken. Haha! en handen dragen, ik had daar erge moeite mee, dus misschien kun je hier wat mee: je moet doen als je dit lastig vind alsof je 2 kopjes thee vast moet houden, maar je mag niet knoeien! dus rechtop houden dus Haha! verder vond ik het er wel vry netjes uitzien =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:01

Over de handen is al gezegd, maar ik denk dat dat vooral ook samenhangt met je houding. Benen langer laten worden en helemaal laten zakken, bekken kantelen, waardoor je hem beter kan opvangen op je zit ipv je hand en waardoor je onderrug wat boller wordt en vanuit daar beter mee kan gaan en meer ontspannen is. Op deze manier trek je hem vast in zijn hele lijf. Voorover zitten werkt bij een paard remmend en constant remmen en de voorkant bij elkaar houden met je handen is geen goeie combi. Wel een leuke pony om te zien.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:07

Erg leuk beestje om te zien! Het is al vaak gezegd maar let op je handen, draag ze meer en maak echt vuisten. (op sommige foto's beetje piano handjes)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:10

Commentaar;

- Probeer je buik meer naar voren te drukken (Je hebt nu een wat bolle rug..)
- Voor uit kijken. (Ik moet zelf zeggen, dat ik dit zelf ook altijd erg moeilijk vind. Clown )
- Probeer je handen niet op slot te doen, dan krijgt je pony elke keer een trek in zijn mond, en vind dit vast niet fijn. Probeer meer je vingers te openen zodat hij/zij meer lucht krijgt , dan ziet het er ook vast veel ontspannender uit! Knipoog

Voor een pony die je nog maar 2 weken hebt, ziet het er al heeel netjes uit!! Ja
Succes in oktober met de wedstrijden en met deze pony! Haha!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:15

Wauw ! Prachtige pony zeg ! Mooi kleurtje ! Knipoog
Let op dat je je handen niet (te laag) gaat vastzetten,probeer je hander wat hoger te dragen Knipoog
Heb trouwens een vraagje,in je profiel staat dat hij een arabische volbloed is,is hij een echte zuivere ? Lachen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 21:27

bedankt. Haha!

Nee hij heeft alleen arabisch bloed, we kennen zijn afstammeling niet!

Flamepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:33

Wat een leuke pony!!
Ik weet niet of het al eerder genoemt is maar je rijdt erg met ''stokjes'' vanaf foto 9
verder vind k het dr leuk uit zien hoor voor twee weken

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:50

Hmm, om eerlijk te zijn vind ik het gehele plaatje er niet zo vriendelijk uit zien..
Zoals al vaker is gezegt, pas op met je handen! Je bent er volgens mij heel streng mee en je bent naar mijn mening
teveel bezig met het nagevelijk rijden.. Waarom niet eerst lekker stofzuigen? Lekker hoofdje naar beneden en na een
tijdje pas oppakken? Ik zie namelijk alleen maar spanning spanning spanning in het lichaam..

Daarnaast, waarom sporen? Waarom de pony niet eerst laten wennen aan jou? En jij aan hem? Zoals ik al eerder
zei, eerst lekker stofzuigen, band op bouwen en daárna pas 'echt' aan het werk? En dan werken zonder spanning maar
vanuit de ontspanning naar de oprichting?

Daarnaast mag je ook nog op je houding letten, schouders naar achteren en voor je kijken, hakken niet teveel uitdrukken
maar ook zeker niet optrekken, handen niet vastzetten, zachter in de hand zijn en lekker naar de ontspanning werken..

Ik vind het een superleuk ding, maar ik vind dit niet het perfecte plaatje uitstralen. Naar mijn mening teveel spanning. Knipoog

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:43

Probeer minder met je handen te doen, kzie je op de foto's veel voorover hangen en maar kijken naar je pony.
probeer recht op schouders naar achter.

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:53

Heel erg leuk ponytje!
Zoals je zelf al zegt, niet te ver naar voren en hoofd omhoog
Veel succes;)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 21:13

Bedankt iedereen. Knipoog

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:36

Dat het een leuke pony is hoef ik niet meer te vertellen, hij is van een goede vriendin van mij namelijk! Haha!
Ik begreep dat jij hem nu mag rijden etc.
Ik vind alleen (en dat vind ik bij al jou topics) dat je niet zo vriendelijk aan het rijden bent.. pas op met je handen, het ziet er te geforceerd uit. Joup moet gewoon lekker ontspannen en over de rug nageeflijk lopen, dat kan hij ook makkelijk, niet zo geforceerd in de krul getrokken.. Ben maar zuinig op Joup, want daar kan je nog heel veel van leren (mits op de juiste manier gereden natuurlijk..) !

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:24

net terug van concour met hem 1e x, 1e met 203.
En op de coupon stond dat hij goed in de aanleuning was, & hij goed van achter naar voren liep.
Dit is dus verkeerd beoordeeld vanaf de foto's. Knipoog

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:29

Ik zal van de week het filmpje wel plaatsen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:34

leuke pony en wat heeft je pony een goede uitgestrekte draf zeg Knipoog

ik vind de combinatie van jullie samen niet echt heel super
je past er qua lengte maar net op en denk dat je er ook maar hoogstens een jaar op kan rijden en daarna zal je wel veels te lang zijn ben ik bang
je moet wel goed op je handen letten; je teugels zijn soms te lang waarop je te weinig contact hebt en geneigd bent je hand naar je toe te halen
let erop dat je je handen beter draagt en ze voor het zadel houd

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:37

Bedankt!, ja ik was er ook bang voor maar ik groei (gelukkig) hoogstens nog 1 of 2 cm! Haha!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:39

Keesje schreef:
Dat het een leuke pony is hoef ik niet meer te vertellen, hij is van een goede vriendin van mij namelijk! Haha!
Ik vind alleen (en dat vind ik bij al jou topics) dat je niet zo vriendelijk aan het rijden bent.. pas op met je handen, het ziet er te geforceerd uit. Joup moet gewoon lekker ontspannen en over de rug nageeflijk lopen, dat kan hij ook makkelijk, niet zo geforceerd in de krul getrokken.. Ben maar zuinig op Joup, want daar kan je nog heel veel van leren (mits op de juiste manier gereden natuurlijk..) !

dus het is de pony van de ts zelf??
zo schreef het wel dacht ik in het beginbericht

beetje misleidend
maar goed; maakt niet heel veel uit ; het gaat tenslotte om de totale houding

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:41

Ik heb je vandaag gezien op concours. Hij liep daar erg netjes en jouw houding was echt 10x beter daar dan hier op de foto vind ik! Wat hier al gezegd is, moet je je handen meer dragen. Het leek alsof je ze af en toe vastzette. Weet je al hoe je bent geëindigd vandaag?

tamaramt

x_tico schreef:
Bedankt!, ja ik was er ook bang voor maar ik groei (gelukkig) hoogstens nog 1 of 2 cm! Haha!

???
ik dacht in je profiel te lezen dat je 14 was
meestal groei je in de lengte tot een jaar of 18 en daarna wat in de breedte

tamaramt

tamaramt schreef:
Keesje schreef:

dus het is NIET de pony van de ts zelf??
zo schreef het wel dacht ik in het beginbericht

beetje misleidend
maar goed; maakt niet heel veel uit ; het gaat tenslotte om de totale houding

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:10

De pony is idd niet 100% van mijzelf, maar ik huur hem betaal de stalling en alles, de eigenaresse bemoeit zich verder nergens mee.
Het is ook mijn pony, alleen we hebben hem niet gekocht . Knipoog