Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:57

bulck : hoe kom je daar dan achter? of het daaraan ligt?

Alizé : op de meeste fotos zie je dus duidelijk het goede deel van de piste Clown probleem is dat je voor bijna alle figuren wel deels door het "oerwoud" moet, en die planten storen mij niet, maar de bodem is daar ook heel erg hobbelig. Ga de volgende keer toch eens kijken of ik er niets op vindt (ik zou de paarden het gewoon af laten eten maarja, onze lieve pensionhouder Huilen van het lachen )

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:13

mooie draver hoor,lekker stevig!dat hij wat te diep en te laag loopt ga ik je niet voorkauwen,dat weet je zelf ookal,goed dat je zo aan zijn achterhand werkt!Ik heb altijd geleerd dat je je paard rustig met je buitenhand binnenbeen omhoog moet vragen.wat heel goed voor zijn achterhand is,is balkjes draven.mijn draver vind dat zo komisch dat ie er in spaanse passen overheen gaat,dat boeit me niet want hij zet echt zijn achterhand er goed onder,ze worden gedwongen de achterhand goed te gebruiken,want als ze het op de voorhand proberen(heb het weleens gezien) gaan ze struikelen.ook kan je longeren met een pessoa voor zijn achterhand,dat heeft mijn draver enorm geholpen!en ja,de galop is nu eenmaal moeilijk,maar zoalng ze het leuk vinden en je oefent het gewoon regelmatig komt het vanzelf goed!mijn draver galoppeert zo rustig,met tegelijkertijd zoveel kracht in zijn achterhand erin,dat iedereen denkt dat hij KWPN is.veel suc6 samen!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 16:27

nikilover schreef:
mooie draver hoor,lekker stevig!dat hij wat te diep en te laag loopt ga ik je niet voorkauwen,dat weet je zelf ookal,goed dat je zo aan zijn achterhand werkt!Ik heb altijd geleerd dat je je paard rustig met je buitenhand binnenbeen omhoog moet vragen.wat heel goed voor zijn achterhand is,is balkjes draven.mijn draver vind dat zo komisch dat ie er in spaanse passen overheen gaat,dat boeit me niet want hij zet echt zijn achterhand er goed onder,ze worden gedwongen de achterhand goed te gebruiken,want als ze het op de voorhand proberen(heb het weleens gezien) gaan ze struikelen.ook kan je longeren met een pessoa voor zijn achterhand,dat heeft mijn draver enorm geholpen!en ja,de galop is nu eenmaal moeilijk,maar zoalng ze het leuk vinden en je oefent het gewoon regelmatig komt het vanzelf goed!mijn draver galoppeert zo rustig,met tegelijkertijd zoveel kracht in zijn achterhand erin,dat iedereen denkt dat hij KWPN is.veel suc6 samen!

Balkjes draven is niet meneer zijn favoriete bezigheid Ach gut als ik daarmee begin dan sta ik de rest van de dressuurtraining te sukkelen om hem nog in de richting van die balkjes te krijgen Clown maar we springen wel regelmatig om zijn achterhand sterker te maken en dat gaat hem ondertussen alweer wat beter af, dus wie weet kunnen we binnenkort toch weer echt balkjes gaan draven Nagelbijten / Gniffelen
Als hij aan de longe gaat is het trouwens altijd met pessoa of met dubbele longe, maar heb de laatste tijd gewoon zo weinig tijd voor hem dat het er allemaal een beetje bij inschiet, ik ga in september weer hard trainen en kan dan hopelijk betere fotos tonen Haha!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:05

Ziet er goed en ontspannen uit,
ben blij dat jullie iets gevonden hebben waarmee het goed lukt!
Over je houding, op sommige foto's "ben je geld aan het zoeken", probeer voor je te kijken, maar dat is ook mijn rpboleem Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:52

Beau kennende vind ik dit er heel goed uitzien, Fie!

Ik denk dat die overstap naar bitloos heel nuttig is geweest Ja Toen we samen gaan wandelen waren, heb ik dat ook gemerkt en heb ik echt respect gekregen voor jullie tweetjes als combinatie! Jullie zijn een echt team, iets waar veel eigenaars jaloers op kunnen zijn. En nu je bitloos met Beau rijdt, vind ik dat nog ontspannender en vertrouwder overkomen Haha!

Natuurlijk is het niet perfect, maar ik weet zeker dat jullie samen sterk genoeg zijn om die weg af te leggen!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:17

Mientjeuh schreef:
Beau kennende vind ik dit er heel goed uitzien, Fie!

Ik denk dat die overstap naar bitloos heel nuttig is geweest Ja Toen we samen gaan wandelen waren, heb ik dat ook gemerkt en heb ik echt respect gekregen voor jullie tweetjes als combinatie! Jullie zijn een echt team, iets waar veel eigenaars jaloers op kunnen zijn. En nu je bitloos met Beau rijdt, vind ik dat nog ontspannender en vertrouwder overkomen Haha!

Natuurlijk is het niet perfect, maar ik weet zeker dat jullie samen sterk genoeg zijn om die weg af te leggen!

Ach gut ge zijt een schatje Bloos

die wandeling was zalig trouwens (the memories, i hope will never fade Haha! )

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:40

Erg mooie draver, ziet er al netjes uit. Leuke foto's Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:47

Misschien is het al gezegd, maar ik zag het niet zo snel staan, maar de neusriem zit te hoog.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:58

Arabesk : hij zit gewoon 2 vingers onder het jukbeen?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:05

Ik heb niet alles gelezen, maar toch even reactie.
Ik heb zelf ook een draver van 10, die van mij is merrie, maar ik begrijp waar je tegenaan loopt.
Dat zijn dezelfde punten die ik ook heb.
Wel is het belangrijk dat je probeert misschien als hij zo gaat duiken, iets been te geven, die van mij word dan vaak wel wat vlotter, maar gaat ook meer van achter lopen. en vanuit dat vlotte maar wel goed achterhand gebruik, dmv halve ophoudingen weer rustiger (hoop dat het duidelijk is)

Het werkt iig wel bij mijn merrie. Ik weet hoe frustrerend het is als je denkt dat je er bent en een 2 stappen later alles er weer heel anders uitziet.

Succes ermee

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:38

Het geeft een vriendelijk plaatje en ik vind het een heel leuk paard!

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:36

Ik vind dat je je paard beter lekker voorwaard kan rijden en dan maar de kop omhoog dan dat die zo duikt en sloom word!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:48

joycev schreef:
Ik vind dat je je paard beter lekker voorwaard kan rijden en dan maar de kop omhoog dan dat die zo duikt en sloom word!

goh, hij drukt enorm de rug weg met zn hoofd hoog. Zijn neus mag er van mij echt uit, en hij moet van mij niet persee rond, maar ik kan je verzekeren dat hij echt niet mag lopen zoals die in het begin liep

hij bouwde toen constant spanning op, liep zn rug kapot en had helemaal geen plezier/ontspanning tijdens het rijden. Nu is het gewoon zoeken met de houding wat we doen, het doel is een rechtgericht paard wat met een goed achterhandgebruik en zonder lichamelijke problemen. Maar dat gaat natuurlijk niet allemaal ineens Knipoog

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:44

leuk paardje zeg Haha! ik vind het veels te dik zijn wel meevallen. probeer goed recht op te zitten soms lijk je wat voorover te kukelen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 10:29

Het valt op de foto's inderdaad minder op, maar hij staat echt wel zwaar ( en al zeker voor een dravertje). Dat voorover vallen is inderdaad echt storend aan het worden, ga er weer heel erg op beginnen letten dat ik voor mij kijk, dat zal al veel verschil maken.