nikilover schreef:mooie draver hoor,lekker stevig!dat hij wat te diep en te laag loopt ga ik je niet voorkauwen,dat weet je zelf ookal,goed dat je zo aan zijn achterhand werkt!Ik heb altijd geleerd dat je je paard rustig met je buitenhand binnenbeen omhoog moet vragen.wat heel goed voor zijn achterhand is,is balkjes draven.mijn draver vind dat zo komisch dat ie er in spaanse passen overheen gaat,dat boeit me niet want hij zet echt zijn achterhand er goed onder,ze worden gedwongen de achterhand goed te gebruiken,want als ze het op de voorhand proberen(heb het weleens gezien) gaan ze struikelen.ook kan je longeren met een pessoa voor zijn achterhand,dat heeft mijn draver enorm geholpen!en ja,de galop is nu eenmaal moeilijk,maar zoalng ze het leuk vinden en je oefent het gewoon regelmatig komt het vanzelf goed!mijn draver galoppeert zo rustig,met tegelijkertijd zoveel kracht in zijn achterhand erin,dat iedereen denkt dat hij KWPN is.veel suc6 samen!
Balkjes draven is niet meneer zijn favoriete bezigheid
als ik daarmee begin dan sta ik de rest van de dressuurtraining te sukkelen om hem nog in de richting van die balkjes te krijgen
maar we springen wel regelmatig om zijn achterhand sterker te maken en dat gaat hem ondertussen alweer wat beter af, dus wie weet kunnen we binnenkort toch weer echt balkjes gaan draven
Als hij aan de longe gaat is het trouwens altijd met pessoa of met dubbele longe, maar heb de laatste tijd gewoon zo weinig tijd voor hem dat het er allemaal een beetje bij inschiet, ik ga in september weer hard trainen en kan dan hopelijk betere fotos tonen