Middel om gemakkelijker door te zitten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nils

Re: Middel om gemakkelijker door te zitten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:25

komt het niet doordat hij meer op de voorhand loopt?

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:05

jezelf ook totaal ontspannen zal ook al een deel helpen, zodra je ook maar iets gespannen gaat zitten kun je uit balans raken als je er al moeite mee hebt.
Ga doorzitten en denk ergens anders aan, en laat voor je gevoel je benen maar bengelen, zodra het doorzitten beter gaat, kun je weer op je houding gaan letten.
Ook je bekken moet je goed mee kunnen bewegen, ga echt op je kont zitten zodat je beide zitbeenknobbels voelt.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:58

Nog is bedankt voor de tips maar ik heb nog nooit een probleem gehad bij andere paarden waar ik op moest doorzitten en rijd al vrij lang en op vele verschillende ook heel harde maar op hem lukt t echt niet netjes is gewoon zo een lelijk en vermoeiend zicht!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:31

Door dat hij getraind is als draver, kan het zijn dat hij zijn rug in draf vast zet, daardoor hard word, hij moet dan veel buig oefeningen doen, kan hij gemakkelijk van links naar rechts en andersom buigen of krijgt hij daar problemen mee, doordat hij dan zijn hoofd omhoog doet als een soort ballans storing.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:12

Hij plooit eigenlijk redelijk en ik doe ook minstens 1x per week longeoefeningen met hem ook regelmatig springen en dat doet hij ook zeer goed. maar het gene wat je zegt is klinkt me heel zinvol Lachen