De dag na een zware training/buitenrit..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Re: De dag na een zware training/buitenrit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:58

In de zomer:
Afspoelen en aan de hand in de schaduw uitstappen, een appel, lekker knuffelen & daarna op het land bij hun maatjes.
In de winter:'
In de winter stap ik eigenlijk ongeveer een half uur uit, onder een zweetdeken, aan de hand. Na het rijden flink poetsen, warm dekentje over, iets lekkers (appel, wortel etc) en lekkere knuffels Lachen Lovers

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:26

ik maak dan altijd een (niet te lang durende) lekker relaxed en ontspannen buitenritje met mijn paard Lachen

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:50

Na een zware training, rijd/longeer ik de dag erna ook.. En dan echt losmakend en ontspannen, dus dat je de spieren even weer goed los traint... ivm die spierpijn idd Knipoog

EN natuurlijk direct na een zware training een erg goeie cooling down doen Knipoog Dus niet huppa teugels los even pa rondjes stappen, en huppa op stal/wei.. nee... lekker lang en laag en evne een paar simpele "losrijd" oefeningen,, en verder lekker goed uitdraven en daarna stappen...

pmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:11

esmee_stip schreef:
Of ik zet haar tien minuutjes in de stapmolen, of ik loop een paar rondjes in de bak. Meestal geef ik haar een dagje 'vrij' , maar soms ga ik juist door omdat ik het idee heb dat het dan nóg beter gaat als je het nog even kort herhaald.

precies Knipoog

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:18

Soms rij ik erna, maar soms ook niet. dan zorg ik wel dat ze eventjes in de stal molen komt.
maar als ik 2/3 dagen concours ofzo achter elkaar heb gehad, of een cross. dan ga ik er wel eventjes opzitten, Ookal is het maar een kwartiertje. Zodat haar spieren niet verzuren. Daar heeft ze best snel last van.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:08

Hangt er af wat ik heb gedaan, soms rijd ik bewust wel en soms niet... Hangt ook erg van je paard af

jasmijntje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:05

Ik rijd hem dan altijd daarna nog, om het af te bouwen, hoewel ik hem nog niet zo heel erg intensief train..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:40

Als je zelf intensief gaat sporten en de dag erna niks doet, merk je gelijk dat je stijf bent. Dat voorkom je door in beweging te blijven.
Met je paard is dat precies zo. Dus na een wedstrijd/buitenrit/les rijd ik de dag erna altijd los, geen intensieve oeffeningen oid, maar gewoon de basis. Lang, laag, over de rug...