Goedgekeurde hengst Erik-T op concours in de Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: Goedgekeurde hengst Erik-T op concours in de Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:35

Erik-T is een prachtig paard Lovers Prelude is trots op haar knappe neefje Haha!

Jammer dat hij nog wat drammerig was. Liep er een mooie merrie in de buurt? Knap dat jullie het Z bereikt hebben en veel succes met het oefenen voor de punten in het Z Lachen

De foto: Middendraf naar de jury toe vind ik trouwens heel mooi. Achterbeen mooi actief, stang losjes en jij keurig rechtop.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:42

We kunnen het wel Bloos maar om het vol te houden is nog ff oefenen Haha!
Hij was een soort "drammerig" omdat ik hem voorheen voor mijn gevoel in de proeven teveel moest rijden en ik bedacht om hem wat meer haver te gaan geven. Cool
Dat lukte ook wel Haha! maar toen moest ik het in de proef ineens anders gaan oplossen en dat was even wennen Haha!
Maar dit bevalt me beter alleen beter leren oplossen en dat is toch op wedstrijd gaan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:01

mooie foto's weer van Erik! Petje af dat je Z met hem start en de finetuning komt vanzelf wel.

Train je 'm thuis ook nog eens door op trens?
je zou eventueel nog eens door kunnen starten op trens als dat beter gaat?

enne niet thuis houden hoor. gewoon lekker veel gaan starten zodat het op concour net zo doodgewoon gaat worden als thuis dan kun je ook tijdens je proeven meer oplossend gaan rijden.
Tijdens je eerste keer Z had je wel al wp-en toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:07

tellom schreef:
Bedankt voor jullie tips allemaal Haha!
K ben absoluut bewust dat we nog veel te leren hebben en dat we er nog lang niet zijn. Clown
Maar thuis gaat hij echt super lekker en heb je inderdaad altijd wat te oefenen maar het is een dekhengst die ook natuurlijk dekt dus niet zo verstandig om lang thuis te houden.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat Erik-T een heule brave hengst is maar het blijft een man Vingers aflikken dus als hij mooie dames ziet zal hij toch zijn hoofd optillen.

Je vroeg of ik thuis ook met dit hoofdstel reed. Ja hij heeft alleen dit hoofdstel in.
De bitten zijn van aurigaan met een normale mond dikte niet te dik en niet te dun zou ik zeggen.
En de onderleg trens is dubbel gebroken met een ultra stukje ertussen.
Dus liever kan eigenlijk niet. Bloos

rijd je nooi meer op een gewone trens dan eigenlijk?

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:34

rijd je nooi meer op een gewone trens dan eigenlijk?[/quote]

Eh eigenlijk niet nee en niet omdat hij niet op gewone trens te rijden is hoor maar mijn instructrice is van mening dat ik beter door kan oefenen met het bit waarmee ik wedstrijd rijd.
En thuis is hij net ietsie fijner op s/t.

En dank je nimber jij bent toch mijn voorbeeld Vork dus ik ga lekker door heb nog genoeg te oefenen hi hi en ja hoor ik had de eerste keer met wedstrijd wel winst maar toen vond ik hem zelf iets te lauw Slapen
Moest ik iets te veel aan doen dus nu proberen we het zo en dat is nieuw voor me dus dat komt vanzelf wel goed. Cool
ik moet toch al die Z dressuur groningers bij houden Haha! Bloos Haha! Bloos

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:45

zoek maar snel een ander voorbeeld je bent me zo voorbij.

Toch zou ik thuis op trens gaan rijden ikzelf maar ook op het werk rijden we de paard vrij weinig met stang en trens. Je trensje is toch je basis en daarmee houd je ze vaak losser in de aanleuning dan aldoor met S&t te rijden.Ook met het aanleren van nieuwe oefeningen is het makkelijk om niet meteen een bit te hebben wat zo zwaar inwerkt.

Al zal je instructeur het betreffende jouw situatie beter weten dan ik Haha!

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:11

Ik vind het knap van je! Het valt niet mee met een groninger, hij heeft z'n bouw niet mee maar dat betekent niet dat hij het niet zou kunnen. Maar om het er goed uit te krijgen is een kunst dus ik heb bewondering voor je, een vriendin van mij heeft ook groningers en die paar keer dat ik er opgezeten heb waren bijzonder.. (positief)

Uit andere reacties heb ik begrepen dat je nog niet lang Z-start dus ik zou zeggen, gewoon door blijven rijden en dat van die bitten, je kunt het proberen maar het kan ook spanning oid zijn (ook dat je aangeeft dat hij behoorlijk heet was..)

Succes!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:31

Nimber schreef:
Toch zou ik thuis op trens gaan rijden ikzelf maar ook op het werk rijden we de paard vrij weinig met stang en trens. Je trensje is toch je basis en daarmee houd je ze vaak losser in de aanleuning dan aldoor met S&t te rijden.

Er zijn veel paarden die van wisselen niet beter worden . Met Tris is het ook óf trens, óf S&T en niet paar keer in de week wisselen (bijv. voor les of wedstrijd). Nu moet ik ook zeggen dat Tris sowieso erg moeilijk in de aanleuning was, heel stug en met de tong rommelen (ivm zéér streng gereden door vorige ruiter) en daarnaast nog het kantelprobleem als nasleep van de blessure. Het zou best kunnen zijn dat hij inmiddels makkelijker is, maar ook met S&T kun je prima aan je basiswerk sleutelen zonder de stang te gebruiken, ik ga dus niet aan het wisselen. Overigens heb ik mijn stang zo (qua kinketting en mét slobberriempje) dat ik hem prima los kan laten zonder dat 'ie gaat klapperen.

Erik is en blijft heel los in de aanleuning, dat is ook een van de speerpunten tijdens de lessen, het paard moet in alle posities nageven (laag, lager, rond, ronder, hoog, hoger, naar links gesteld, naar rechts gesteld en alle mogelijke variaties hierop Clown ). Erik zou zelfs méér aanleuning mogen pakken, en dat doet hij op S&T nog wat makkelijker als op trens, dat verschil is duidelijk te zien Ja.

tellom schreef:
Moest ik iets te veel aan doen dus nu proberen we het zo en dat is nieuw voor me dus dat komt vanzelf wel goed. Cool

Het is ook nooit goed hè Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:33

tellom schreef:
ik Tong uitsteken schreef:
rijd je nooi meer op een gewone trens dan eigenlijk?

Eh eigenlijk niet nee en niet omdat hij niet op gewone trens te rijden is hoor maar mijn instructrice is van mening dat ik beter door kan oefenen met het bit waarmee ik wedstrijd rijd.
En thuis is hij net ietsie fijner op s/t.

En dank je nimber jij bent toch mijn voorbeeld Vork dus ik ga lekker door heb nog genoeg te oefenen hi hi en ja hoor ik had de eerste keer met wedstrijd wel winst maar toen vond ik hem zelf iets te lauw Slapen
ik moet toch al die Z dressuur groningers bij houden Haha! Bloos Haha! Bloos

Ok.. Ikzelf vond het wel fijner om S&T af te wisselen met een trensje, de basis op n dubbelgroken trens en de wat zwaardere trainingen met S&T.. Maar dat is helemaal mijn mening, wat ik zelf fijn vind.. Jij weet beter wat goed is voor jullie kwaliteiten denk ik Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:05

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Je mag geen topic openen als je als TS niet de ruiter bent.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.