Ik heb zelf ook altijd de neiging om voorover te vallen, zeker op een jong paard. Wat bij mij altijd helpt is echt voor mijn idee zo ver achterover zitten alsof ik in een luie stoel zit/lig, als ik dat gevoel heb zit ik recht

Nog wat tips: Probeer goed voor je uit te kijken, het sturen wordt zoveel makkelijker als je kijkt waar je naartoe gaat, dan verplaats je je gewicht namelijk ook al en volgt hij vanzelf, want hij wil onder je blijven.
Wat het opkrullen betreft, goed naar voren blijven rijden, steekt hij dan zijn neus weer wat naar voren goed belonen! Zo kun je dan ook steeds meer naar halsstrekken toe blijven werken, waardoor het opkrullen minder wordt. Probeer gewoon steeds even door iets te drijven en dan ook iets toe te staan in je hand te kijken of hij wil volgen, doet hij dat, dan belonen. Zo kun je proberen steeds iets meer te verlengen. Als je dat een paar dagen volhoudt zie je echt heel snel verbetering, die jonkies hebben dat meestal zo door

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel plezier met je paard en geniet ervan! (maar dat komt volgens mij helemaal goed