Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bulck schreef:het is zoals ik al eens vermelde bij een topic van Alison, het lijkt wel of er in Oost en west vlaanderen anders gereden wordt. trek ze in de krul en rijden maar.

Maar om daarbij meteen grove conclusies te trekken, vind ik een beetje voorbarig.
Ik kreeg de indruk dat hij vooruitschoof, dus de zadelmaker kwam opnieuw en zei dat dat de bouw van mn paard was. Daarom ga ik dus deze week om een voorsingel, zodat het zadel niet meer vooruit kan schuiven...

We rijden ook af en toe bitloos en dan kan ze volledig ontspannen.

Citaat:ik zou haar zeker niet continu zo rijden, zeker niet. Maar toen moest ik gewoon heel eventjes doordoen, omdat ik kèn mijn paard & dan doet ze het de volgende keer gewoon opnieuw.
Adil18 schreef:Bij het laatste topic vind ik haar beter lopen, maar jouw houding (metname je hand- en armhouding) is daar ook veel beter. En daar doel ik op. Ik snap niet dat je het 'door de hand heen lopen' met deze houding (wat erg gespannen en trekkerig overkomt) wilt oplossen, want dat gaat gewoon niet werken...
Overigens vind ik ook de foto's van het bitloos een genot om naar te kijken
Goed om te zien dat het bij jullie ook heel erg anders kan
Het kan anders & dat is ook meestal zo. Gisteren was gewoon een rampdag & dat zeg ik zeker tot 10 x toe in mijn beginpost.
En ik ben ook van plan om er iets aan te doen hoor. laverite schreef:Dat is het netHet kan anders & dat is ook meestal zo. Gisteren was gewoon een rampdag & dat zeg ik zeker tot 10 x toe in mijn beginpost.
Maar ik snap jullie meningen op basis van deze foto'sEn ik ben ook van plan om er iets aan te doen hoor.
Zij begint te lopen hoe ik haar rijd, ik weet dat
Maar als mijn instructeur zei dat ik eventjes haar terug moest rijden, haar eventjes niet meer te veel mocht laten lopen omdat ze ervan profiteerde, dan deed ik dat gewoon
En we hoopten allebei dat dat in de toekomst niet meer zou moeten. laverite schreef:Superwoman: neen, tuurlijk komt het niet door mijn paard. Ik bedoel, ik maak continu fouten waardoor ze zo loopt, dat weet ik welZij begint te lopen hoe ik haar rijd, ik weet dat
Maar als mijn instructeur zei dat ik eventjes haar terug moest rijden, haar eventjes niet meer te veel mocht laten lopen omdat ze ervan profiteerde, dan deed ik dat gewoon
En we hoopten allebei dat dat in de toekomst niet meer zou moeten.
En dan begon ze ook haar rug weg te drukken & met haar hoofd zodanig omhoog te lopen dat ze haar rug nog holler maakte ....laverite schreef:superwoman: dat heb ik ook geprobeerdEn dan begon ze ook haar rug weg te drukken & met haar hoofd zodanig omhoog te lopen dat ze haar rug nog holler maakte ....
edit: wanneer ik helemaal niet in haar mond zit ( zie ook bitloos ) dan loopt ze het best & ontspannen. Maar zo heb ik lang gereden met als gevolg dat ze op den duur niets meer van contact of ophoudingen kon verdragen.
En wat is dan volgens jou de oplossing als je paard, wanneer je haar volledig laat ontspannen & nauwelijks iets in je hand hebt, toch nog door je hand wil springen? laverite schreef:Superwoman: okéEn wat is dan volgens jou de oplossing als je paard, wanneer je haar volledig laat ontspannen & nauwelijks iets in je hand hebt, toch nog door je hand wil springen?
superwoman schreef:laverite schreef:Superwoman: okéEn wat is dan volgens jou de oplossing als je paard, wanneer je haar volledig laat ontspannen & nauwelijks iets in je hand hebt, toch nog door je hand wil springen?
als paardrijden zo makkelijk was, dan deden we het niet![]()
Ik zie gewoon een groot probleem in je houding.Daardoor is het logisch dat je paard daardoor reageerd. Paard moet op je zit gereden worden, dus als jij kan ontspannen, goed zitten, zal je je paard op je zit kunnen laten luisteren....
snelle,korte en consequente hulpen zorgen ervoor dat je paard niet door je handen heen loopt. (maar wel eerst zorgen dat de reden waardoor hij door je handen heen wil lopen, opgelost is, anders blijf je in de cirkel zitten)