Ik durf niet meer alleen met binky buite te rijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:49

Thirza schreef:
trouwens op de put mogen honden niet eens los lopen!!!

Hihi, maar je mag er ook niet paardrijden. (Alsof wij ons daar wat van aantrekken Schijnheilig ) Als er een groen busje bij de put staat, ga dan als de sodemieter terug, want ze bekeuren je nog ook. Boos! Asociaal eigenlijk, dat ze zich druk maken over een ex-vuilstortplaats. Ze mogen er namelijk wel op zaterdag wielrennen en dan scheuren ze ineens van die heuvel af, en dan kan je het grootste deel van de paardjes bij ons op stal bijvegen.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:40

hoi
dat probleem heb ik ok gehad
starlight ik en een vriendin met r pony ware gezellig an ut rije toen er een rotweiler en een doberman op ons afkwame Boos! . mijn reactie was 'waar is hun baas' vriendin's reactie 'wegweze' dus na een heel stuk egt heel hard te gallopere ware ze weg het scheelde egt heel weinig en sindsdien durf ik da bos nie meer in. nou oke eens kan gebeuren zou je denken
maar een tijd later ik een half jaar nie naar buiten gedurft dus tog weer (in een ander bos) en weer raak Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel een speelse hond maar ik verschoot zo erg dat ik wel weg MOEST galloperen
ik kan je wel een tip geven (het wordt vanzelf minder) maar ik durf eigelijk ook nog steeds niet goed alleen
en dat met een superdraver Party!! die super kan galloperen en superbraaf is
x
marlou
Lovers
starlight

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:48

okeeeeee invasie of the MSN-people? Haha!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:19

bubbels"]
[quote="Thirza schreef:

Hihi, maar je mag er ook niet paardrijden. (Alsof wij ons daar wat van aantrekken Schijnheilig ) Als er een groen busje bij de put staat, ga dan als de sodemieter terug, want ze bekeuren je nog ook. Boos! Asociaal eigenlijk, dat ze zich druk maken over een ex-vuilstortplaats. Ze mogen er namelijk wel op zaterdag wielrennen en dan scheuren ze ineens van die heuvel af, en dan kan je het grootste deel van de paardjes bij ons op stal bijvegen.
[/quote]

ja oke ik trok me er ook nooit wat van aan Schijnheilig
maar ze mogen je toch niet bekeuren? daar hebben ze de rechten (of zoiets) niet voor.
ik ben trouwens ook al een paar keer weg geraced voor ze Haha! en ze hebben me niet meer gezien Haha!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:12

BinkyGirl schreef:
Haaha, ja een zweepje hihihihi .
Nee maar kijk okal gaat iemand mee, misschien is het wel veiliger voor mijn gevoel, maar ik denk dat als er weer een hond me aanvalt dat hun ook nix kunnen doen.
ik denk dat ik het gewoon moet doen hoor buiten rijden en dan zie ik wel hoe het gaat.
Of is dat niet verstandig?

een zweep is heeel handig tegenhonden en lastige mensen helpt altijd een klein tikje!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:34

Een zweep helpt heel goed en je paard naar de hond toerijden/draaien helpt ook. Maar wat nog het beste werkt is RUSTIG BLIJVEN. Dan blijft je paard ook rustig. Niet boos worden of bang. Niet weggalopperen Frusty (dat werkt averrechts) en niet gaan schelden. Als er een paard uit de bosjes komt zetten en mijn hond schiet erop af wil ik hem echt wel terughalen. Maar als de muts die erop zit gewoon doorrijdt en mij allerlei verwensingen naar het hoofd gooit, lach ik ook als ze haar paard niet kan houden.

Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met honden, terwijl ik elke dag over de weg reed en door een hondenuitlaatgebied. Gevaarlijke honden ben ik nog nooit tegen gekomen. Het is meestal alleen maar spel. Als er een hond aankomt zet ik mijn paard meestal even stil. Als de hond vervelend is, rijd ik een keer op hem af. Dan is het wel afgelopen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 01:17

haha Evelien dat was in hetzelfde gebied dat er een hond in de staart van Gently hing, weet je wel...

sorayalover schreef:
Citaat:
een zweep is heeel handig tegenhonden en lastige mensen helpt altijd een klein tikje!

Is dat nu een voorbeeld van zinvol geweld??????

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:28

Nou als er van die stoer jongens zijn die sneeuwballen naar je paard gooien lekker eropaf galopperen met je zweep in de lucht dan rennen ze wel weg hoor!En die honden ja als je mijn paard naar de jkeel grijpen krijgen ze wel een tikje jah!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:32

Thirza schreef:
ik heb het ook eens gehad nou oke een vriendin van mij die zat op mijn shet boven op een berg en daar was ook een hnd die mijn shet aan vloog die vriendin heeft die hond ook een paar goede meppen gegeven toen ging ie pas weg...

ik heb het ook wel eens gehad met sya maar die reageert er niet op. wat ook helpt is om het hoofd van het paard naar de hond te houden dan gaan zo ook wel weg.
alleen ik denk dat dat niet zo helpt met bink.

Bij de put mogen honden inderdaad niet los lopen, maar je mag er eigenlijk ook helemaal niet met je paard komen!!

BinkyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 18:49

Hai hai, ja het klopt je mag eigelijk niet met je paard daarzow.
Maar eerst toen was ik met binky buiten en toen reed er politie dus ik stapte snel van binky af.
Nou en die politie reed heel zachtjes en toen maakte ik zon gebaar of ze even woude stopen en toen deed die man ze raampje open en toen zei ik: menneer mag je hier op de put met je paard rijden?
En toen zei hij: JA tuurlijk mag dat!
En van die hm mannetjes met die busjes mag het niet
Maar het is wel zo: dat honde eerder shetjes aanvalle als grote paarden want voor grote paarden scheite die honde in hunbroek maar voor shetjes zijn ze niet zo bang omdat ie wat kleiner zijn.
maar binne kort heb ik vakantie en dan ga ik lekker naar buite als 1 hond bij binky komt en hij beet hem dan sla ik hem echt HARD!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:42

Haha, you go girl! Haha!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:45

Je zou inderdaad iemand mee moeten nemen met buitenrijden. En dan hoeft het niet eens iemand te zijn die met een paard mee rijd. Je kunt ook vragen of er iemand met je meeloopt die een halstertouw meeneemt, dan kan die in geval van nood het halstertouw aan het bit klikken en dan kan jij erop blijven zitten...mocht ie zich dan toch losrukken dan zit jij er nog op om hem weer stil te zetten. En neem idd een zweep mee of pluk een tak van de bomen (niet te vaak want dat is slecht voor het milieu).

En verder wil ik nog even zeggen dat ik mensen met loslopende, niet luisterende honden echt niet vind kunnen! ten eerste mogen honden NIET loslopen in het bos en ten tweede: op plaatsen waar het wel mag, laat dan je hond alleen los als ie fatsoenlijk luistert! Hoe vaak ik al niet mensen ben tegengekomen met een hond die niet luistert! En het leuke (not) eraan is, is dat die mensen het vaak niet eens in de gaten hebben dat paarden wel eens schrik van honden zouden kunnen hebben. Een vriendin van me heeft precies hetzelfde meegemaakt met een hond...die ging ook in de hals van haar pony hangen en dit had ie bij meer paarden gedaan...ze hebben het beest gelukkig afgemaakt (die was echt vals). Gewoon tegen die mensen zeggen dat als ze hun hond niet bij zich houden hij een klap van de zweep kan krijgen als ie je paard ook maar met een tandje aanraakt..of zeg dat je de boswachter erbij gaat halen...moet jij eens kijken hoe snel ze hun lieve fikkie weer aan de lijn doen.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:02

nou als ik elke keer bang moet zijn toen sharir er vandoor ging en ik er vanaf viel durfde ik nooit meer op een paard te zitten... nu is het helemaal over het ervandoor gaan en kan heerlijk met hem rijden.. vraag eens een keertje op er iemand mee gaat met de fiets.... oof ga eens wandelen met hem/haar.... zodat je er een beetje vertrouwen ik krijgt... ik beloof je als je over je angst heen ben.. kan je weer heel veel plezier beleven in paardrijden met je lieveling

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:46

Hoi, bij ons in het bos was dat eerst ook
misschien kun je achter het adres van de eigenaren komen???dan kun je ze aanklagen.....................voor het aanvallen van je paard dan is die hond dus vals
verder vind ik een zweepje heel verstandig ik bedoel ik heb zelf ook honden (kleintjes) maar die zouden dat eventueel ook kunnen hebben ( doe ik nooit bij ze hoor dat is zielig maar om je paard te beschermen zou ik het wel doen..... zeker zo`n boxer)
En iemand meevragen is altijd verstandig alleen gaan rijden is heel gevaarlijk want stel je voor dat jij op Binky had gezeten in plaats van eraf gestapt was en eraf gevallen was en je been had gebroken??heeeel gevaarlijk...ik ga ook nooit alleen terwijl mijn pony een schatje is en eigenlijk nooit schrikt en als ie schrikt er nooit vandoor gaat.

veel suc-6