Amotes (super hafje !! ) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marrrr

Re: Amotes (super hafje !! ) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:49

mooie haf ,mooie kleur,en die manen echt cool! rijden ziet er erg netjes uit! Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:55

Ziet er leuk uit hoor. Knipoog
In de galop meer op je kont zitten ,en dan juist iets meer naar achterhangen [ klein beetje ]
Je mag de teugels wel wat korter pakken ,want zo leg je je handen op het zadel.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:46

@HorsesWoman; haha niet eens op m'n zadel, zelfs helemaal op m'n schoot Knipoog
@ Marrr; dankje *LOL*

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:43

ziet er stukken beter uit Deniece! Probeer heel erg te trainen op je tenen, dan ziet het er gelijk veel netter uit. En ja, handen dicht op je lijf heb ik ook een tijdje gehad, en vervolgens opgelost door mijn teugels extreem kort te nemen en dan mijn handen (voor mijn gevoel) heel ver naar voren te steken. Mootje kennende (= een beetje hangerig) zal je vanzelf merken hoe ver je handen naar voren kunnen. Het is moeilijk uitleggen zo via de PC maar dat moet ik dan maar snel in het echt laten zien Tong uitsteken
Meer heb ik niet te melden, behalve dat ze weer echt de show steelt met maar mooie manen Haha!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:14

Wat een prachtige manen heeft jouw haf zeg! *jaloers!*

Ik heb dat zelfde zadel gehad, en ik had dezelfde problemen met mijn zit. Benen tever naar voor, en achterover zitten. Het hielp mij om mijn beugels iets korter te maken, maar het is en blijft een zadel dat weinig voor je zit doet.
Je handen is een kwestie van jezelf de hele tijd corrigeren. Elke keer als je de A (of een andere letter) passeert, let je op de positie van je handen. Nog beter is iemand langs de bak die het elke keer zegt.
Heb ik ook gedaan. Ik 'haalde' teveel met mijn binnenhand, en mijn nicht bleef maar roepen als ik het verkeerd deed. Af en toe kon ik haar nek wel omdraaien, maar het heeft wel geholpen!

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:36

Ziet er goed uit!
Ik zou alleen de teugels wat korter pakken want je ellebogen komen achter je lichaam.
Mooie haflinger Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:57

@ Marieke; Thanks!!! En morgen avond kan je het dus weer in het echt bekijken Knipoog en dan mag je me uitleggen van die handen, alhoewel ik het volgens mij al zo doe (probeer Tong uitsteken ) zoals jij het beschrijft!

@Petra_o; haha dankje, ben ook super blij met die bos manen! Ik merk ook inderdaad dat ik dat bij dit zadel heb, want normaal zit ik echt niet in zo'n 'stoelzit' (benen naar voren en naar achter hangen) en ben ook al opzoek naar een goedkoop dressuurzadel met diepe zit en goede kniewrongen.. Lachen Hoop dat dat beter zit.

@ DeemDeem; jep, van die teugels was ik op de hoogte Knipoog

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:05

vergeleken met dat andere topic ziet het er beter uit Knipoog
en ik geloof 6 7 en 8 daar zit je meer na achtere er oogt gelijk veel beter alleen die
galop dan minder dat moet je ff oefevenen .
wat goed is voor je zit is zonder zadsel rijden en is makkelijker voor jou door haflinger
en zal moeilijk zijn ma achteraf heb je er veel aan
wow wat een manen Kwijl

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:05

ik ben toch wat minder enthousiast Bloos ze heeft een erg mooie kleur en idd mooie manen maar wat mij opvalt is dat je haf erg lang is in haar lichaam! mss dat ze daardoor wat moeilijk ontspannen raakt (bv halsstrekken draf) want het zijn wel vaak paardjes met zo'n rug die makkelijk rugklachten hebben. hoop natuurlijk dat jij daar in lengte van dagen geen last van krijgt Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 06:11

@girlyggirl: ze is inderdaad wat lang, maar ze heeft ábsoluut geen rugklachten hoor Lachen En ik vind dat er heel wat foto's tussen zitten waar ze juist lekker ontspant! Ze zit ook altijd lekker op dr bitje te kauwen en briest lekker en knort een beetje Knipoog haha dus dat zit wel goed.

edit; foto 3, 6, 7, 8 en de stapfoto's zien er volgens mij vrij ontspannen uit iig Knipoog Galop zal nog wel even duren voordat dat ontspannen wordt, ze heeft namelijk heel veel moeite erin te blijven (de bak is ook zwaar) en struikelt zo hier en daar nog wel eens Clown

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 06:26

Mooi paardje!
Je hebt dr goed aant werk Lachen
Net al wat eerder is gezegt,
goed op je houding letten,
Goed rechtop zitten,
je hakken uitdrukken, tenen naar binnen,
en je handen naar voren, op plaatje 8 heb je ze wel erg ver naar je toe.

Veel suc6 ermee!

edit: spelfout

VlovesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:34

hoihoi,
haha je moet toch wel al rijk zijn met al det geldzoeken Clown
en je hebt een mooie kapstok .. probeer daar eens op te letten
&& soms zit je te ver naar achter en met de galop zit je te ver naar voor
suc6 op de wedstrijden !

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:42

heey..

ik heb ook nog wat..

je moet echt je handjes verder bij de mond van het paard houden voor een beter contakt met de mond van het paard.

ga ook wat minder naar achter zitten het lijkt heel erg of je het paard tegen houdt met je zit.

tenen naar binnen zoals zelf aangegeven.

op je billen zitten vooral in de galop.. we doen geen wedstrijdje hihi

en je hoofd omhoog er licht echt geen geld op de grond haha Tong uitsteken

succes verder erg mooi haffie Haha!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:09

Wat een prachtige manen zeg, amai! Ja
Probeer te letten op 't geldzoeken, op je kont blijven zitten in galop, teugels korter. Verder netjes hoor!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 16:25

Haha bedankt voor alle reacties *LOL*

Heb inderdaad nog nooit geld gevonden in de bak Knipoog Ik ben al op m'n houding aan het letten.. Over een maandje (tijdens m'n B-debuut *LOL* ) worden er waarschijnlijk weer foto's gemaakt, daar zal bij mootje wel meer spanning in zitten maar hoop dat mijn houding dan beter is Lachen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 02:19

Handen naar voor, tenen naar binnen en rechtop,
verder leuk paardje Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 16:05

@Sanniejj; wow jij zat nog laat op bokt haha, en i'm working on it Knipoog

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:06

deniece schreef:
@Petra_o; haha dankje, ben ook super blij met die bos manen! Ik merk ook inderdaad dat ik dat bij dit zadel heb, want normaal zit ik echt niet in zo'n 'stoelzit' (benen naar voren en naar achter hangen) en ben ook al opzoek naar een goedkoop dressuurzadel met diepe zit en goede kniewrongen.. Lachen Hoop dat dat beter zit.

Het hoeft niet eens een diepe zit te zijn, als het geheel maar in balans is. Dus de beugelriemhaak op de juiste plek, diepste punt in het midden enz. Ik ben ineens heel veel verbeterd toen ik op een dressuurzadel ging rijden, terwijl die echt een heel vlakke zit en geen wrong heeft.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 21:33

@ Petra_O; oh oke, maar ik wil tóch graag een diepe zit en goede wrongen omdat dat gewoon meer steun geeft en ik dat het fijnste vind zitten Knipoog

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:38

Ziet er mooi uit, erg mooie haf ook!

Alleen je handen meot je echt aan werken, je moet ze VOOR je zadel houden en HOGER. Porbeer goed contact te houden en dan met je benen, dus vanuit de achterhand je paard te rijden. Op die manier rijd je hem nageefelijk, nu "trek" je zijn hoofd naar beneden.

Klintk misschien heel nagatief, zo bedoel ik het niet hoor, maar je maakt eht op die manier voor jezelf en je had makkelijker!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:24

@ annenna; Bedankt Lachen en het klinkt inderdaad negatief, want naar beneden trekken ís negatief Clown
En dat is niet wat ik hier doe, wat ik al eerder heb uitgelegt. Door m'n handhouding kan het misschien zo lijken maar ik rijd haar heel voorwaarts en dan komt ze lekker naar beneden. Ik moet m'n teugels gewoon wat korter pakken en dan is het probleem opgelost Lachen Als ze nageeflijk loopt blijft ze daar ook gewoon, het enigste watik moet doen is haar actief houden en contact houden. Het bit is ook vrij groot wat ik daar in heb, zodra je er een klein beetje aan trekt komt hij zeker 2 a 3 cm haar mond uit en als ik haar dus naar beneden zou trekken zou je op iedere foto haar bit er een heel stuk uit zien hangen, wat op geen 1 nageeflijke foto te zien is Lachen

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:22

wat een gaaf beesie zeg!!! ziet er echt heel leuk uit.

Naar mijn mening mag je je onderbenen wat meer terug leggen, denk dat je dan wat beter je been aan kan leggen en meer in evenwicht zit. (hakken, billen, schouders, hoofd op een lijn) Hoe je het zou kunnen bereiken? beugels misschien langer? voeten uit beugel, zoeken naar evenwicht en vanuit daar je beugels weer indoen? zou niet te veel spanning zien in je enkels (door je tenen naar binnen te draaien oid) spanning beperkt je meestal in het meegaan in de beweging van je pony. Evenals hakken . Ze mogen wat omlaag (vooral in galop), niet te ver, want dan beperk je weer het meegaan met beweging en opvangen van de bewegingen enz. succes iig!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 16:16

@ Asje86; bedankt voor je reactie, dat ik m'n onderbenen wat naar voren heb komt ook deels door het zadel, ik ben gewend om op een dressuurzadel te rijden, als ik op dit zadel m'n beugels langer maak heb ik geen steun meer aan de wrongen.. Dus dan is het helemaal wiebelig Knipoog
Waarschijnlijk heb ik vanaf volgend weekend een dressuurzadel en zal mijn houding wel verbeteren Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:07

Wat een heeérlijke haflinger!
Rijden ziet er goed uit.
Vind het er absoluut erg ontspannen uitzien, Geen rukken in die mond.

Plaatje klopt bijna! Nog aan die laatste dingetjes gaan werken, en dan komt het wel goed. Knipoog

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:18

Super leuk beestje!
Leuke combinatie.
Ik had nog als commentaar, Vingers aflikken
Je handen meer voor je zetten, teugels iets korter.
Tenen naar binnen.
Verder super netjes!