Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Micha_ schreef:Ja het klopt dat ze meer voorwaarts moet rijden, maar we zijn nu eerst bezig haar nagefelijk te rijden want, ze vind dat nogal moeilijk en denkt dat ze niet meer door kan lopen. Eerst even nagefelijk en dan komt het voorwaartse weer.
En dat met je benen naar achter houden snap ik niet helemaal?
)
quadripes schreef:en wat mijn paard trouwens enorm heeft geholpen: longeren! gewoon aan het halster en dan veel overgangen laten maken. Daar wordt de bovenlijn losser van en dan ontspannen ze veel beter. Zijn balans is zoveel beter geworden aan de longe en nu ook onder het zadel. Dat wou ik je ook nog even meegeven. Ik ben een groot voorstander van veel longeren (als je het goed doet tenminste).
Ze zal waarschijnlijk niet meteen gaan 'stofzuigeren', maar als je het vaak genoeg doet, ontspant ze vast steeds sneller. De overgangen zorgen er ook voor dat ze vanuit de achterhand moet ontspannen. Mijn paard snapte vorig jaar niets van longeren, dat was nog nooit gedaan met hem en nu loopt ie als een trein, heel mooi in balans. Hij sprong eerst telkens overkruist aan, dat doet ie nu eigenlijk nooit meer. Hij begint nu ook in de galop langzaam wat meer voorwaarts te strekken en dat terwijl hij 14 jaar (!) lang met zijn hoofd in de lucht heeft gelopen.
Maar in eerste instantie word er [door niet iedereen natuurlijk] alleen maar geroepen dat ik mijn handen stil moet houden en dat de elastiek eraf moet. Maar geef me dan ook tips hóé ik mijn handen stil moet houden. Ik ben daar al 2 jaar mee bezig en het wil niet. Ja nu met de nieuwe tips zal ik er ook verder eraan gaan werken.
_Micha_ schreef:Ja het klopt dat ze meer voorwaarts moet rijden, maar we zijn nu eerst bezig haar nagefelijk te rijden want, ze vind dat nogal moeilijk en denkt dat ze niet meer door kan lopen. Eerst even nagefelijk en dan komt het voorwaartse weer.

_Micha_ schreef:Aeardenhout: Nee hoor dit is echt een elastiek, alleen het overige 'elastiek' zit onder haar hoofdstel zodat ze daar geen last van heeft. Het klopt idd dat hij een stukje verschoven is met het rijden. Daar zal ik de volgende keer op letten.
@ rest: Ik had heel wat te typen haha, maar na al die reacties ben ik de helft weer vergeten.
De tip longeren kwam, ja dat is misschien wel een goed idee maar dan moet ik iemand hebben die me kan begeleiden want ik heb 0,0 verstand van longeren en pony snapt het principe niet eens dat ze niet naar mij toe moet lopen.
quadripes: Een martigaal is geen goed idee, ook dit is al een keer eerder geprobeert, daar schiet ze ook helemaal van in de stress. Ik weet niet wát er vroeger met haar is gebeurd. Maar wel dat ze om niets ontzettend bang kan zijn.
Sjapaz: Het is niet dat ik geen comentaar aan wil nemen, sorry als dat wel zo leekMaar in eerste instantie word er [door niet iedereen natuurlijk] alleen maar geroepen dat ik mijn handen stil moet houden en dat de elastiek eraf moet. Maar geef me dan ook tips hóé ik mijn handen stil moet houden. Ik ben daar al 2 jaar mee bezig en het wil niet. Ja nu met de nieuwe tips zal ik er ook verder eraan gaan werken.
Ik ben ondertussen ook al 2 jaar met haar hier mee bezig, het is niet zo dat ik haar voor 'het plaatje' netje wil hebben lopen. Wat we kachelen al 2 jaar zo rond met het neusje omhoog.
Bedankt voor je tips.
Mulan: Ik zal zeker foto's laten zien als we weer wat verder zijn
Op zich een erg fijn hulpmiddel, maar wel als je aanvult met je been. Dus voorwaarts rijd. Anders heeft een elastiek of en halsverlenger geen meerwaarde.
Saskiaatje schreef:Eerst het voorwaartse, dán het nageeflijke.