Aselt ''mijn'' nieuwe aanwinst @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvdkamp

Re: Aselt ''mijn'' nieuwe aanwinst @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:39

leuke fjord hoor, probeer alleen niet zoveel voorover te vallen en aan je tenen denken!!

Oh ja ik ben er ook niet helemaal mee eens dat je met bijzet rijd, je kunt er daar zo je pony mee vernielen, het ervaring met verschillende fjorden en geloof me alles komt goed. Enne ga een andere manier verzinnen dan een bijzet teugel! Jij vind het zo lekker makkelijk maar je pony absoluut niet!!!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:43

Nou de pony zal het vast ook makkelijker vinden dan wanneer hij op het achterbeen wordt gezet an van achteren naar voren nageefelijk wordt gemaakt ipv met zn hoofd in de krul te moeten lopen en voor de rest ma kan sloffen Knipoog

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:46

bijzetteugel veranderd niks aan het probleem van het sterk maken
sterker nog ; je werkt op deze manier absoluut niet aan de juiste oplossing
wil je toch perse met hulpteugel dan zou een slofteugel beter zijn mits je op de juiste manier gebruikt en dus niet te strak

mijn paard is ook erg sterk en gaat snel in het verzet en heb een tijdje met slof gereden maar uiteindelijk moet je als ruiter zijnde de juiste manier vinden om het paard correct nageeflijk te rijden zonder hulpmiddelen

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:17

Werk je ook wel eens aan het halsstrekken, want dat is op zich toch een redelijk belangrijke oefening voor de rug van het paard, als je altijd met bijzet rijd, lijkt het me niet dat je paard echt los in de rug wordt, maar verder vind ik dat je iets meer voor je kunt kijken ipv naar beneden (is ook wel te begrijpen hoor, je hebt zo'n leuk paardje!!)
en je tenen iets naar binnen draaien. verder ziet het er heel leuk uit!! veel succes!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 16:49

Ik weet dat ik kritiek kon krijgen en ik had deze antwoorden al verwacht. Maar het is nu toch al een aantal keren gezegt dat jullie het niet goed vinden? Dan hoeft het toch niet zo vaak herhaalt te worden. Lachen Ik heb het een paar keer gehoord. Is meer als genoeg. Ondanks dat het je eigen mening is.

Wij doen het op deze manier. En zo verpest je de pony heus niet.Als het zo erg was dan was dat allang wel vertelt.
En in de krul lopen?? En nee, niet altijd hoor. Afentoe. Maar dat doet iedere pony wel is. Dus dan hoeven jullie mij niet aan te vallen. En dan vallen jullie mij aan dat ik hulpteugels gebruik,maar jullie hebben ook wel eens een hulpteugel gebruikt. En die dingen zijn toch niet goed?? Dus dan hebben jullie ook de makkelijke manier gekozen. Knipoog

Ieder heeft zijn eigen methode van rijden. En toen ik hier kwam waren hun hier al mee bezig. En ik ga nu zo verder totdat het makkelijk gaat en we allemaal het idee hebben dat de elastieken niet meer nodig zijn. Klaar. Lachen
En als hij het zo erg had gevonden dan liep hij vast wel niet zo goed. Knipoog

EDIT: En misschien lijkt het voor jullie op de foto's allemaal wel niet goed. Maar foto's dat zijn momentopname's dus jullie weten niet hoe hij verder loopt. Knipoog Hij loopt goed....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:05

Jammer dat je zo fel en geirriteert reageert. Het was goed bedoeld advies. Pling

Waarom je het plaatst als je het allemaal al kunt inschatten en het zo goed weet, waarom is dat dan?..Soms snap ik het niet hoor, er worden ook heel positieve dingen genoemd. Bloos Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:10

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.