Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
notalways schreef:ja maar als die harder gaat kan je helemaal niets meer
dus ook niet sturen
hoe los ik dit op dan?
mepril schreef:ik ben dan de eigenaresse van de fjord maar helaas is er niks meer aan te doen ik laat zoiezo niks weer daar beleren en kijk nu eerst wel es goed voor dat ik mijn paarden bij andere mensen achter laat en de volgende keer wil ik er ook bij zijn als ze er mee bezig gaan dat mocht nu ook niet omdat het paard anders teveel met mij bezig was als met zichzelf dat vond ik al een raar verhaal maar dacht ach het zal wel
notalways schreef:kehdra schreef:jeutje mina! Hoelang is het paardj nu onder het zadel?
Vergeet niet; als het paard de teugel en beenhulpen nooit heeft geleerd, kan jij het natuurlijk ook niet gebruiken he...
[edit] hoezo met Slof beleerd? En door wie is dit inrijden gebeurd?
Hee,
Ongeveer een half jaar nog maar!
Ze is met slof beleerd, waarom weet ik niet, we konden er nooit bijzijn, want dan hadden ze geen tijd.

En teleurgesteld. Benfan schreef:.Ik vind een slof zo wie zo NOT NOT NOT done bij een jong paard, heb vaak genoeg jonge paarden ingereden en we zijn die krengen nooit nodig geweest, ik krijg zelfs kippenvel (ja.. serieus) van die dingen. Als je ze al nodig bent dan ben je niet goed bezig, elk paard moet rustig leren zijn lichaam te gebruiken met iemand op zijn rug, de een heeft dat in een week door... de ander pas na een half jaar... geef ze dan ******* KAAAAAS****** de tijd! mijngodenhere... ik draaf door.
Maar schandalig dat het zo gegaan is met dat jonge dier. Persoonlijk zou ik hem eerst een tijdje lekker met rust laten (lekker in de wei en geen gedoe aan zijn hoofd) alsmede je weer begint. Tis al stressvol genoeg zo'n mens op je rug, als je het dan ook nog eens verkeerd geleerd hebt is het al helemaal een verschrikking. Gun hem even vakantie is mijn mening begin nu niet met nog een persoon hoe goed ie ook is.
montyjansen schreef:Hoe vaak worden ze juist gebruikt, de meeste kunnen ze maar amper vast houden.
DevilsFriend schreef:Benfan schreef:.Ik vind een slof zo wie zo NOT NOT NOT done bij een jong paard, heb vaak genoeg jonge paarden ingereden en we zijn die krengen nooit nodig geweest, ik krijg zelfs kippenvel (ja.. serieus) van die dingen. Als je ze al nodig bent dan ben je niet goed bezig, elk paard moet rustig leren zijn lichaam te gebruiken met iemand op zijn rug, de een heeft dat in een week door... de ander pas na een half jaar... geef ze dan ******* KAAAAAS****** de tijd! mijngodenhere... ik draaf door.
Maar schandalig dat het zo gegaan is met dat jonge dier. Persoonlijk zou ik hem eerst een tijdje lekker met rust laten (lekker in de wei en geen gedoe aan zijn hoofd) alsmede je weer begint. Tis al stressvol genoeg zo'n mens op je rug, als je het dan ook nog eens verkeerd geleerd hebt is het al helemaal een verschrikking. Gun hem even vakantie is mijn mening begin nu niet met nog een persoon hoe goed ie ook is.
Ik ben ook niet voor slof,maar als je ze juist gebruikt heb ik er geen probleem mee!![]()
als je een slof vriendelijk gebruikt..wat is het probleem dan?
okee idd niet op jong paard,maar als ze 5 ofzo zijn,is dat toch geen "drama" persoonelijk idd zou ik nooit een jong paard met slof inrijden,dat nooit!
Trouwens ik geloof geen bal van dit verhaal..ze kan blijkbaar ook niet antwoorden op mijn vorige vragen :
-hoe ben je aan die stal geraakt , via kennissen ofz? (en wat zeggen zij ervan?)
-waarom kon je er niet bij zijn,dat vind ik raar,ik zou er elke keer bij zijn geweest!
-je gaat me toch niet zeggen dat ze je het paard zo hebben gegeven en gezegt jups ze is beleerd?toen mijn ex-paard beelrd was hebben me ze direct uitgelegt ,van je moet zo en zo rijden met hem ,en op dit en dat letten!!
-JE BENT ZWAAR IN DE MALING GENOMEN OOK!
mijn punt is,je verhaal geloof ik echt niet! sorry..
ook in aanleiding van je andere topics!eerst heeft ze geen paard en daarna plots wel.
Veel succes! Martie schreef:Ik zou inderdaad het advies van die meneer volgen, ook al omdat je zelf de ervaring niet hebt om een jonge pony te beleren. Overigens heel goed dat je dat van jezelf weet en daar naar handelt!
Longeren lijkt me prima omdat je dan toch een band met de pony kan opbouwen (jullie kennen elkaar nog niet zo lang) en de pony kennelijk daar geen slechte ervaringen mee heeft. Overigens kan je in het begin dan ook de stemcommando's gebruiken als je beenhulp niet zo duidelijk is voor hem. Ook wat werk aan de hand (grondoefeningen) is heel goed, laat de pony zich op jou richten en je leren gehoorzamen, een goede voorbereiding voor onder het zadel.
Ik zou wel vragen als deze man klaar is of je eerst een paar keer mag rijden waar hij bij is. Hij weet wat de pony gewend is en kan meteen zien of je je hulpen goed geeft. Zo kunnen jullie aan elkaar wennen zonder misverstanden. En natuurlijk met de eigenaresse erbij, zij zal nu zeker willen meekijken!Veel succes!
en opnieuw beginnen succes.
notalways schreef:inge81 schreef:euh, ik zou even contact opnemen met diegene die haar heeft beleerd en toch vriendelijk maar dringend vragen waar die knoppen erop zijn gezet.
Ze is met slof beleerd, en volgens hun is alles goed.
Maar ik kan er niet op rijden, en mijn gediplomeerd instuctrice ook niet, en niemand uit mijn vriendenkring.