Valiant (Democraat x Inspekteur) @ fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alicelover

Re: Valiant (Democraat x Inspekteur) @ fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:14

Ziet er echt super uit!
Jullie zijn echt vooruit gegaan.

Commentaar: Je mag wel wat meer lachen op je paard. Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:30

Ik heb op iedere foto het gevoel dat je hem iets over zn tempo laat lopen om meer impuls te voelen.. draai het eens om: rij hem eens onder zn tempo! Geef je paardje de tijd om zn balans te vindn in kracht en zo takt te houden.. rij hem actief maar niet te voorwaards zo krijg je meer gevoel met het achterbeen.. Zo krijg jij ook meer ruimte en tijd om aan je zit te werken en wordt het totaal plaatje netter.. kan je je daar in vinden?

Vind het een leuk paardje, jullie zijn een mooie combi dus komt helemaal goed Haha!

Iris_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:13

Hey! daar is Vallie weer!
De foto's zijn idd erg mooi geworden! Hij loopt er weer lekker bij!
Het is echt alweer zo'n verschil met de vorige foto's, ook zit je zelf al veel rechterop, ga zo door! Haha!
En met je nieuwe zadel binnenkort, gaat het vast ook veeeeel beter met jouw rug Ach gut

X

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:25

Je eigen houding verdient wel heel veel aandacht, want op deze manier kun je niet goed inwerken op je paard. Wat voor blessure heb je aan je schouder? Word je daar ook voor behandeld?

Ik heb het idee dat je hem wat uit elkaar rijdt, maar ook dat je er erg veel met je been aan moet zitten. Zou wat gaan werken om hem scherper aan je hulpen te krijgen, zowel naar voren als in het terugkomen. Krijg de indruk dat je nu "voor het been zijn" gelijk stelt aan een hoog tempo, en daardoor maak je het je paard moeilijk om tot dragen te komen.

Succes!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 17:14

Equimotion schreef:
Je eigen houding verdient wel heel veel aandacht, want op deze manier kun je niet goed inwerken op je paard. Wat voor blessure heb je aan je schouder? Word je daar ook voor behandeld?

Ik heb het idee dat je hem wat uit elkaar rijdt, maar ook dat je er erg veel met je been aan moet zitten. Zou wat gaan werken om hem scherper aan je hulpen te krijgen, zowel naar voren als in het terugkomen. Krijg de indruk dat je nu "voor het been zijn" gelijk stelt aan een hoog tempo, en daardoor maak je het je paard moeilijk om tot dragen te komen.

Succes!

Mijn sleutelbeen is 'uit de kom' Hij zit iig los, banden zijn gescheurt waardoor mijn sleutelbeen over mijn schouder heen schuurt. Hierdoor wordt ik in mijn bewegingen beperkt en heb snel last van pijn.

Het klopt dat hij nog wat uit elkaar loopt, we zijn hard bezig om hem wat meer bij elkaar te rijden. Het allergrootste struikelblok op dit moment is het zadel. Mijn eigen zadel past niet meer, ik kan er niet meer in zitten. Het heeft een diepe zit en omdat Val aan de voorkant een stuk breder is geworden, 'hangen' mijn benen los, ik kan geen steun aan het zadel vinden.
Nu heb ik even een ander zadel, en deze die er op de foto's op ligt is ook een zadel van een ander. Het is iets te breed waardoor de voorkant naar voren valt en de achterkant om hoog helt. Hierdoor wordt ik naar voren geduwd en dat probeer ik te corrigeren (voor mijn doen zit ik dus héél er recht Nagelbijten / Gniffelen ) maar daardoor heb ik wel onwijze pijn in mijn rug...
Deze week gaat hij enkelt aan de longe, lekker ontspannen en laag, volgende week kom mijn nieuwe zadel én gelijk de zadelmaker en wordt het zadel passend gemaakt. Ik hoop dat daarmee bereikt wordt dat ik weer fijn kan zitten en dat Val los kan/durft te laten. Hij heeft ook duidelijk last van het niet passende zadel.... Bloos Ondanks dat hij namelijk wel fijn oogt op de foto laat hij niet helemaal los.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:20

Patriciavt schreef:
Mijn sleutelbeen is 'uit de kom' Hij zit iig los, banden zijn gescheurt waardoor mijn sleutelbeen over mijn schouder heen schuurt. Hierdoor wordt ik in mijn bewegingen beperkt en heb snel last van pijn.

Dat is een lastige blessure, ik heb een tijd een paard doorgereden voor iemand die datzelfde probleem had. Blijf er wel goed op letten, zodat je jezelf geen ontwijkende houding aan gaat leren. Het kost je straks namelijk veel meer moeite om dat weer af te leren.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 17:21

Dat weet ik, ben me er zeker van bewust...
Mijn instructrice hamert er onwijs op, daar ben ik erg blij mee!
Ik doe echt mijn best.. het gaat alleen helaas niet in 1x...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:26

Knappe Val, met z'n mini knotties. Lovers Hij loopt fijn!

Je houding is al weer wat verbeterd. Ik vind je elleboog houding erg netjes (bekende knikje). Verder denk ik ook dat er nog veel gesleuteld kan worden, maar zo'n blessure maakt het niet gemakkelijk..

Zijn iig fijne foto's om naar te kijken!