Wie vind jij nou goed en rijden en wie niet (graag onderbouw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Re: Wie vind jij nou goed en rijden en wie niet (graag onderbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:46

Tja, ik vind Anky en Imke fantastisch, op welk paard ze ook zitten. Theo Hanzon vind ik ook heel sympathiek, leuk dat hij verder komt. Jan Brink met Briar zijn ook een favoriete combinatie van mij. Kyra en Max ook trouwens. Al die mensen stralen rust uit op hun paard en het gaat schijnbaar moeiteloos. Ik heb ook veel respect voor Gerco Schroder, zo rustig als hij bleef en zijn paard bij de les hield toen die mafkees door de bak rende tijdens Jumping Amsterdam. Dan toch foutloos je ronde afmaken en een heeele goede barrage rijden, respect! OK dan!
Ik weet zo gauw geen namen, maar zie wel eens springruiters voorbij komen op een groot toernooi die echt opvallen met hun sleur- en trekwerk. Dat is dus niet mijn stijl.

Aangezien ik zelf blij ben wanneer ik fatsoenlijke voltes rijd, zou ik zo gauw niemand weten die ik beroerd vind rijden.....
Ik vind Coby van Baalen zo ongenaakbaar overkomen, maar dat heeft niks met haar rijden te maken.
Ik vind de combi Edward/Gribaldi minder dan Edward/Lingh. Die Gribaldi vind ik trouwens een griezel, brrrr Geef mij Briar maar Haha!

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:49

Dressuur ben ik niet genoeg in thuis, maar de gene die ik hier mis is Gert Jan Bruggink, die vind ik ook erg goed rijden, heeft vaak ontzettend hete moeilijke paarden onder zich en lost het altijd netjes op.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:52

Ook ik ben geen fan van de van baalen. Ook mede door Power en Paint. En heb haar wel eens zien losrijden. En dat was geen vriendelijke bedoeling.

Wel van Anky en Imke. Ook hans peter minderhout vind ik een hele rustige ruiter om naar te kijken. Het lijkt wel of dat hij met ieder paard zo aan kan rijden.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:53

Ik ben een fan van Jos Lansink. Ik kan het niet anders onderbouwen dan: een genot om naar te kijken. Haha!

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:54

Ik ga mee met RianneH, Jur Vrieling is een super sympathieke ruiter, met veel gevoel die zijn paarden in hun waarde laat.
En Franke Sloothaak is ook zo'n ruiter. Geweldig. Als je hun ziet rijden, ziet het er zooo makkelijk uit......

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:56

Wij hebben de dressuur training bekeken tijdens JA dit jaar en zijn snel weggelopen oa door het onvriendelijke losrijden van van Baalen, niet mijn favo dus.
Ik vond de italiaan die gisteren tijdens de OS reed erg symphatiek rijden. Ook ben ik wel fan van Anky en Imke.

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:56

Andreas Helgstrand vind ik echt goed rijden Haha!
Hij heeft een mooie houding en zijn paard is helemaal Toppie Knipoog
Ik vind alleen dat hij de proef een beetje verpest door zoveel met zijn been te drijven Huilen

Maarjaa das mijn mening Vingers aflikken

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 19:58

rhaps schreef:
Dressuur ben ik niet genoeg in thuis, maar de gene die ik hier mis is Gert Jan Bruggink, die vind ik ook erg goed rijden, heeft vaak ontzettend hete moeilijke paarden onder zich en lost het altijd netjes op.

maar ik zou die weleens op een koude willen zien! Of het dan nog zo goed gaat...
Meeste ruiters hebben allemaal paarden in hun straatje, is dat dan juist knap of s dat juist beperkt?
Jos rijd bv Cumano, maar ook Spender S, een heel ander soort paard.. Maar Ludger Beerbaum heeft altijd dezelfde types en Gert jan ook...

rhaps, wel leuk dat er EINDELIJK een echte springruiter is Go jij! Go jij! Jij mag ook in het HK topic wat overal over gaat Haha! ROFL

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:05

Dat is ook een reden waarom ik Jur Vrieling zo goed vind. Alleen op de open dag van VDL al reed hij alle verschillende paarden met zo veel rust en kunde.

Wat vinden jullie van de bondscoach van het springen, Rob Erhens dan? Ik heb hem nog nooit zien rijden, maar hij komt mij ongelovelijk simpathiek en rustig over. Hoe is hij in het zadel?

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:09

RianneH schreef:
Dat is ook een reden waarom ik Jur Vrieling zo goed vind. Alleen op de open dag van VDL al reed hij alle verschillende paarden met zo veel rust en kunde.

Wat vinden jullie van de bondscoach van het springen, Rob Erhens dan? Ik heb hem nog nooit zien rijden, maar hij komt mij ongelovelijk simpathiek en rustig over. Hoe is hij in het zadel?

Ik heb een paard van "zijn" hengst Celano Huilen van het lachen Ik vind dat hij heel veel ervaring en kennis heeft. Zijn zoon rijd ook netjes Ja

Morgen komen er ook springruiters uit Zuid-Afrika, Guatemala en Colombia aan start. Ben zoooo benieuwd of dat was is Huilen van het lachen

Over Franke: Dat was vroeger een hele goede ruiter en nu nog steeds, maar niet meer voor de huidige parcoursen. Die zijn "gemoderniseerd" maar zijn rijden niet..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:54

ik heb niet echt een mening over goed en slecht rijden, inprincipe als je dit niveau gehaalt hebt moet je toch wel wat kunnen rijden denk ik zo.

ben eigenlijk wel benieuwd waarom iemand hier esther liano niet goed vind. zoals topic titel vermeld graag onderbouwd. ik kan er eigenlijk niks van maken. ben erg benieuwd!

loves_donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:21

Anky & Imke

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 07:15

loves_donja schreef:
Anky & Imke

"Graag onderbouwd" Ja... bijna gelukt Clown

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:29

Charlenexx schreef:
loves_donja schreef:
Anky & Imke

Ik wilde het ook al zeggen. Je neemt me de woorden weer uit de mond...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 08:37

Ilzas schreef:
Charlenexx schreef:

Ik wilde het ook al zeggen. Je neemt me de woorden weer uit de mond...

Sorry, zal ik mn post editten zodat jij het kan zeggen? Haha!

Ik vind Piet Raijmakers ook niet zo goed eigenlijk:P Ook een beetje hosseklosser, ik hou van rust! Ben Maher, Steve Guerdat, Beerbaum, Ehning, Lansink :p
Oh en Jessica Kuerten! Die heeft lef!

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:40

_Lott schreef:
ik heb niet echt een mening over goed en slecht rijden, inprincipe als je dit niveau gehaalt hebt moet je toch wel wat kunnen rijden denk ik zo.

ben eigenlijk wel benieuwd waarom iemand hier esther liano niet goed vind. zoals topic titel vermeld graag onderbouwd. ik kan er eigenlijk niks van maken. ben erg benieuwd!

''Ik zou eigenlijk niet weten wie ik niet goed vind rijden..

Wie ik niet graag zie rijden is Esther Liano, maar goed dat wil niet zeggen dat ze niet kan rijden..''

Ik zeg niet dat ik haar niet goed vind. Als je op dat niveau mee rijd , wie ben ik dan om te zeggen dat ze niet goed kan rijden!! Ik ben al blij dat ik mijn M2 proef foutloos door kom Haha! Bloos
Maar als zij rijd dan blijf ik er niet voor zitten.Ik heb haar even geleden in het FEC Zien rijden. In de GP.. EN toen had ik zoiets als je zo moet starten kun je beter nog even door trainen thuis.
Was bijna geen wissel die foutloos ging... En ga maar door..
Maar mij hoor je niet zeggen dat ze niet goed kan rijden...
Maar goed ik kom haar ook wel tegen op de wedstrijden met jonge paarden en rijd ook wel eens tegen dr.
En haar manier van doen staat mij ook niet aan op het paard..Dan denk ik houd jij je maar met je paard bezig ipv met de omgeving om je heen!

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:46

Marcus Ehning vind ik super, rijd gewoon rustig en ontspannen. Dressuur vind ik imke goed.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:46

Nou, in ieder geval goed onderbouwd dan toch. Kijk je kunt een keer pech hebben, maar niet altijd, denk ik dan.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:47

ponygekje21 schreef:
Marcus Ehning vind ik super, rijd gewoon rustig en ontspannen. Dressuur vind ik imke goed.

Nogmaals: er wordt een onderbouwing gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:52

Ja, tegen wie ik echt opkijk qua rijden, zegt jullie niets, dat is de stalruiter van mijn instructeur! Damn, die meid kan rijden!

Esther Liano heb ik ook niets mee, heb haar zien rijden op het FPF showavond, en vond dat nogal eh rommelig, en dan met name in de handen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:58

Ik vind mijn eigen instructrice ook heel goed. Heel kalm en heel rustig en heel erg op gevoel. Niet van het is bij A, dus NU, maar: wanneer je er klaar voor bent. Daar krijg je een hele fijne rustige rijstijl van en bij anderen hou ik ook niet van gejakker en gepluk en getrek.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:06

Charlenexx schreef:
Unfaithful schreef:
Kun jij mij dan heel misschien ook uitleggen waarom jij denkt dat Meredith anders nooit zover was gekomen? Haha!

Heb je haar paarden weleens gezien Haha! Die doen écht een hoop voor haar.
Als je haar ziet lichtrijden is het net een beginner en als ze dr dag neit heeft zit ze echt te prutsen met de afstanden!

Ik vind niet dat je dat van een amazone van haar niveau mag zeggen...Dat zij paarden zo ver kan brengen ligt niet alleen aan de geweldige inzet van haar paarden, maar ook aan haar rijden...

Dat zij als een van de weinige vrouwen in de springsport domineert vind ik heel wat zeggen. Voor mij is ze ook een topamazone! Geweldig vond ik bijvoorbeeld ook hoe ze Cumano reed tijdens de paardenwissel, want Jos had voor de tijd al wel aangegeven dat Cumano een paard was waar je echt moest begeleiden...! Van haar iele, sensibele en bloederige paardjes naar een wat koedbloediger kolos maar ze deed het geweldig!

Jos natuurlijk ook, maar goed, hallo, Jos Lansink, zoals een voorganger van mij zei: Geen verklaring, kijken! Kippevel, echt kippevel! (jammer dat Concorde te oud is, ik had die twee heel graag eens samen willen zien, moest geweldig zijn...maar toen was ik nog te jong...)

Gerco blijft voor mij een goede! Lekker nuchter, goede stijl. Die rust vooral, ik vind hem ook geenzins fel rijden zoals hier gezegd wordt... Hij heeft het gewoon in zich!(voor fel rijden en rukken en plukken vind ik nog altijd Gert-Jan Bruggink en Joel het perfecte voorbeeld...En bij hem vind ik ook dat hij het ver heeft geschopt dankzij Joel...! ).

Absolute meester van de rijkunst is voor mij Ludger Beerbaum. Een enorm consequente, sterk maar vooral goed begeleidende ruiter. Bij hem hoeft een paard zich niet onzeker te voelen. Hij rijdt zo sterk en met zo veel overtuiging...! Hij heeft ongelooflijk goede paarden, maar ook zeker moielijke paarden. Gladdys, een enorm karakterpaard, maar wat een succes hij met dit diertje gehaald heeft..! Champion du Lys, Goldfever, Ratina Z...De hele lijst met paarden die met hem in de top geregeerd hebben vind ik ook een bewijs! En met de (nog maar 9-jarige) All Inclusice tweede bij de grote prijs in Aken! Wordt een hele belofte voor de Spelen volgens mij...!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:11

mvkj schreef:
_Lott schreef:

''Ik zou eigenlijk niet weten wie ik niet goed vind rijden..

Wie ik niet graag zie rijden is Esther Liano, maar goed dat wil niet zeggen dat ze niet kan rijden..''

Ik zeg niet dat ik haar niet goed vind. Als je op dat niveau mee rijd , wie ben ik dan om te zeggen dat ze niet goed kan rijden!! Ik ben al blij dat ik mijn M2 proef foutloos door kom Haha! Bloos
Maar als zij rijd dan blijf ik er niet voor zitten.Ik heb haar even geleden in het FEC Zien rijden. In de GP.. EN toen had ik zoiets als je zo moet starten kun je beter nog even door trainen thuis.
Was bijna geen wissel die foutloos ging... En ga maar door..
Maar mij hoor je niet zeggen dat ze niet goed kan rijden...
Maar goed ik kom haar ook wel tegen op de wedstrijden met jonge paarden en rijd ook wel eens tegen dr.
En haar manier van doen staat mij ook niet aan op het paard..Dan denk ik houd jij je maar met je paard bezig ipv met de omgeving om je heen!

mijn zusje reed laatst ook tegen haar in drachten. ze had één puntje hoger dan mijn zusje op een proef Haha! ze had ook een 6e plaats. van een gp ruiter verwacht ik meer. maargoed ze heeft ook vast moeilijke paarden onder haar kont.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:54

Waarom verwacht je meer van haar? Een GP ruiter is altijd nog afhankelijk van het kunnen van het paard waar hij op zit. Niet alle paarden kunnen onder Esther GP lopen en ook een paard kan wel eens een slechte dag hebben.
Dus dat ze een keer 6de wordt vind ik niks zeggen over haar rijkunst..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:56

frisiangirl schreef:
Waarom verwacht je meer van haar? Een GP ruiter is altijd nog afhankelijk van het kunnen van het paard waar hij op zit. Niet alle paarden kunnen onder Esther GP lopen en ook een paard kan wel eens een slechte dag hebben.
Dus dat ze een keer 6de wordt vind ik niks zeggen over haar rijkunst..

als je goed leest zeg ik ook dat ze vast niet zulke makkelijke paarden rijd en het daar aan zal liggen. trouwens ik dacht dat als je gp rijd dat je geen L meer mag rijden?