sire @ bestgaand rijpaard fokdag ambt delden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re: sire @ bestgaand rijpaard fokdag ambt delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 02:59

nameless schreef:
sabine: ik rijd met knopjes om net iets beter een hulp aan te kunnen geven. heb ze niet heel veel nodig.
ben thuis veel bezig met vlugger aan het been maken, en zo kan ik af en toe net even wat duidelijker voor hem zijn, het is niet de meest vlotte van zichzelf..en buiten de huissituatie komt daar ook nog bij dat het nog een echt mannetje is, en dus wel eens zijn aandacht ergens anders bij heb, nu is het 1 x kuit.. geen reactie 1 x spoortje, nog geen reactie tikje zweep..
het gaat nu al zo mooi dat de spoor en de zweep bijna nooit meer nodig zijn..

Vind dit een heel mooi streven, maar heb op de foto's toch het idee dat je vaker je spoortje erin/eraan hebt dan jou bedoeling is. Probeer je hakken iets meer naar buiten te draaien en je been lang en ontspannen te houden. Dat een driejarige Fries nog wat te diep loopt in deze omstandigheden zou ik me niet druk om maken, dat komt wel goed. Machtig mooi beestie hoor, veel plezier er verder mee Knipoog

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 08:42

dank je frunnik, was zelf erg nerveus, laarzen had ik voor het eerst aan, was allemaal wat onwennig, maar zal er extra op letten. als ik hem wil prikken moet ik overigens echt mijn hak omhoog doen, kom net onder zijn buik uit met mijn spoortje..
hup sire groeien......Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:48

Wat een giga stoer paard heb je onder je!!!!

De problemen waar jij tegen aan loopt zijn voor mij heeeel herkenbaar!! Belangrijk is dat je wel blijft paardrijden. Ik vind de galop er heel goed uit zien, zeker een compliment waard..

Heb af en toe het idee dat je wat buitenspel wordt geplaatst (kin tegen de borst en gaan als een friese doorloper) of valt dat wel mee!?

Wat ik heel erg geleerd heb is dat je bij een fries veel moet rijden op je been en zit hulpen, omdat teugelvoering al snel averechts werkt (veel frieze hebben een hangend rooster waardoor ze of het bit niet voelen of het niet prettig voelt en ze hun kin tegen de borst zetten..) Probeer dan ook te werken aan een goede onafhankelijke zit zodat je hier slim gebruik van kan maken, zeker nu die nog zo jong is!! Een ander belangrijk punt is dat ti zn balans zelf moet vinden in een goed tempo, laat hem niet te hard gaan hoe verleidelijk dan ook!

Maar je bent zeker goed bezig Haha!

Michelle_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:57

Wow wat een pracht paardje!
Ziet er mooi uit jullie 2. maar je moet wel opletten dat je je tenen niet te ver
naar buiten uitdraaid Knipoog

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:59

Schitterend paard...

Vind het moeilijk om je hier commentaar te geven daar ik weet dat dit niet normale omstandigheden zijn waarin je rijdt. Beide een beetje gespannenop een wedstrijd geeft toch een heel ander beeld dan gewoon tijdens een les...
Afgaand op de foto's zou je hem langer in de hals moeten laten (maar je geeft zelf al aan dat hij er graag achter kruipt, daarnaast is hij hier opgewonden dus kun je hem ook moeilijk nog meer voorwaarts drijven en teugels lang laten bij bestgaand rijpaard is ook niet de bedoeling...) en moeten proberen de achterhand er wat meer onder te krijgen. Maarja, dat weet je zelf ook al wel.... Haha!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:05

Prachtige fries! Echt heel mooi, loopt al super voor een jong paardje Knipoog moet ik weer commentaar geven natuurlijk... hmm...
oja, op je tenen letten! Haha!

dressuur_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:11

zo moooi !
echt prachtig beest, jullie zijn een mooie combinatie.