Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suuzepuus schreef:Italia schreef:Anders doen wij het ook niet hoor. De pony bood het zoals gezegd zelf aan, en galoppeerde later op een hulp ook netjes weg. Liet zich ook weer prima terugnemen vervolgens.
je spreekt jezelf erg tegen, eerst zeg ja dat het galopperen perongeluk ging en nu zeg je dat hij op de hulp goed aansprong....... ik ben klaar met dit topic, wees eerlijk en plaats anders niks.

suuzepuus schreef:Italia schreef:Anders doen wij het ook niet hoor. De pony bood het zoals gezegd zelf aan, en galoppeerde later op een hulp ook netjes weg. Liet zich ook weer prima terugnemen vervolgens.
je spreekt jezelf erg tegen, eerst zeg ja dat het galopperen perongeluk ging en nu zeg je dat hij op de hulp goed aansprong....... ik ben klaar met dit topic, wees eerlijk en plaats anders niks.

suuzepuus schreef:jajaja dat hoeft geen 20 x hoor en ok niet allemaal per pb. ben niet doof....
aerdenhout1 schreef:Als dit ECHT de eerste keer is dat er iemand op zijn rug zit, dan is het wel een hele brave. Persoonlijk is het niet mijn manier van zadelmak maken. Ik zou toch voor de veiligheid van de " zeer ervaren?" amazone gaan en hem aan de longe hebben vastgehouden. De amazone zit trouwens belachelijk kort...heeft dat een reden?
Italia schreef:aerdenhout1 schreef:Als dit ECHT de eerste keer is dat er iemand op zijn rug zit, dan is het wel een hele brave. Persoonlijk is het niet mijn manier van zadelmak maken. Ik zou toch voor de veiligheid van de " zeer ervaren?" amazone gaan en hem aan de longe hebben vastgehouden. De amazone zit trouwens belachelijk kort...heeft dat een reden?
Vind je nogal sarcastisch uit de hoek komen met je betiteling "zeer ervaren" amazone. Ze heeft inderdaad veel ervaring, anders liet ik haar niet mijn jonge paarden en pony's rijden. Waarom ze zo kort zit heb ik al verschillende keren uitgelegd. Aan de longe vasthouden is niet bepaald mijn idee van veiligheid. Als het paard een onverwachte beweging maakt en in de knoop komt met de longe heb je een groter probleem dan wanneer hij zonder longe een keer wegschiet.
aerdenhout1 schreef:Italia schreef:
Vind je nogal sarcastisch uit de hoek komen met je betiteling "zeer ervaren" amazone. Ze heeft inderdaad veel ervaring, anders liet ik haar niet mijn jonge paarden en pony's rijden. Waarom ze zo kort zit heb ik al verschillende keren uitgelegd. Aan de longe vasthouden is niet bepaald mijn idee van veiligheid. Als het paard een onverwachte beweging maakt en in de knoop komt met de longe heb je een groter probleem dan wanneer hij zonder longe een keer wegschiet.
Als jij je jonge paard goed beleerd aan de longe en het zelf ook goed kan, dan heeft je paard geen enkele kans om aan de longe om te draaien of verstrikt te raken in de longeerlijn. Als je goed longeerd dan gaat het paard op je stem en heeft ook het volste vertrouwen in die stem en persoon die de longe vasthoud. Wat betreft de "zeer ervaren" persoon van wel 16 jaar!!...ik zou in elk geval als ervaren persoon die weet wat een jong paard de eerste keer kan doen, niet meteen de eerste keer naar buiten gaan...maar nogmaals...het is een hele brave!!
aerdenhout1 schreef:Als jij je jonge paard goed beleerd aan de longe en het zelf ook goed kan, dan heeft je paard geen enkele kans om aan de longe om te draaien of verstrikt te raken in de longeerlijn. Als je goed longeerd dan gaat het paard op je stem en heeft ook het volste vertrouwen in die stem en persoon die de longe vasthoud. Wat betreft de "zeer ervaren" persoon van wel 16 jaar!!...ik zou in elk geval als ervaren persoon die weet wat een jong paard de eerste keer kan doen, niet meteen de eerste keer naar buiten gaan...maar nogmaals...het is een hele brave!!
snippy schreef:waarom toch altijd de 1e keer nagefelijk laten lopen ?
waarom gelijk koppie naar beneden en lopen maar ?
niet aanvallend bedoelt hoor maar ze hebben nog helemaal geen evenwicht .

Tieneke schreef:Je mag het beestje niet toelaten dat hij nu naar beneden loopt. Op den duur wordt dat hangerig en wordt later aan de teugel lopen nog moeilijker. Tempo enorm hoog houden en hoofd gewoon omhoog!
Beugels heb ik geen commentaar op. Ik kan me indenken dat je met korte beugels net meer steun hebt dan als je lang zit. Bij mij was dat toch zo
Over het galopperen: als ie het zelf "aanbiedt", moet je hem terugnemen. Het lijkt me niet de bedoeling dat hij aanspringt wanneer hij er zin in heeft? Ik vind sowieso galop iets voor later in de training.
Italia schreef:Ik verontschuldig me niet, ik geef alleen een reden waarom wij het zo doen. Als je de post goed leest zie je dat we al een paar keer eerder met hem gestapt hebben. Het zadel past hem overigens wel qua boommaat etc. maar het aantal inch is te groot voor zijn rug. We hebben dit door de zadelmaker laten nakijken. Hij heeft er geen last van, maar voor het oog zijn we wel op zoek naar een ander zadel. Hij loopt verder lekker ontspannen hoor, maar dat is van de foto's af lastig te beoordelen. En een keer wegschieten kan elke groene pony doen, maar goed, ik snap je reactie wel. Ieder zijn eigen mening