Moeite met doorzitten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Moeite met doorzitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:01

Ik vind het het prettigst zonder beugels. En als ik dan ga oefenen met beugels dan vind ik die heel kort terwijl ik echt met een lang been rijd.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:01

Ik vond het eerst ook verschrikkelijk, gewoon oefenen, oefenen, oefenen en je komt er wel! Vraag hulp aan je instructeur Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:05

ik vond het eerste tijd persoonlijk makelijker met langere beugels, zodat je echt goed leert zitten, dan de beugels weer wat korter (niet te kort natuurlijk) dat je weer wat steun hebt, maar ondertussen al geleerd hebt goed te zitten.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:46

het kan ook liggen aan het paard waar je op rijd, als ze wat moeite hebben met verzamelen of ontspannen, ze zetten hun rug dan wat op en daardoor moeilijk kunt doorzitten. maar het kan dan ok aan de ruiter liggen als jij niet ontspant doet je paard het ook niet...een tip: ga zonder beugels rijden en ga op je billen zitten, dat heeft mij ook geholpen!! Dromen Pling

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:40

Ik rijd sinds kort een paard bij waar je dus ook écht niet op kan doorzitten..
Hij loopt zonder ruggebruik en helemaal gespannen.
Vreselijk is dit.. mijn knieën heb ik er al helemaal mee open gereden!
Ben bezig om hem laag en diep op ontspanning te rijden maar dan nog kan je er niet op blijven doorzitten Bloos

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:43

Inujojo schreef:
Lees even mee, heb daar zelf ook last van Tong uitsteken .. Als ik vanaf het begin af aan doorzit ( dat ik in draf ga dan ) is er geen probleem, maar zodra ik, bijvoorbeeld middenin de proef, moet gaan doorzitten terwijl ik al draaf, stuiter ik alle kanten op, belemmer m'n paard aan alle kanten.

Klopt heb ik ook vaakis dat tijdens een proef een vorm van spanning. Wat ik dan doe is net het tempo iets terugnemen voordat ik ga doorzitten. Dan ontspannen ze vaak.

Voor de TS:
Hoe zit je door als je het gelijk vanuit stap doet?.

En loopt je paard aan de teugel en ontspannen? (belangrijke voorwaarde)