Mick en ik in Engels outfit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Re: Mick en ik in Engels outfit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:42

Ik heb toen een x een toppic van jou gezien waar idd iedereen je afzeek dat je te groot was, ik was toen al van mening dat dat niet zo is en nog steeds! wat een prachtpaardje zeg! leuke combinatie ook!

idd letten op je pianohandjes maar dat komt wel goed denk ik.
misschien is het handig om voor je bit, bitringen te gebruiken? daarmee kan je het bit niet uit z'n mond trekken! het zadel vind ik prima liggen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 06:20

iemand ergens op wijzen is toch niet meteen afzeiken?

ik vind het trouwens wel een leuke combinatie,jij en Mick
goed,misschien is het plaatje niet ideaal,maar daar moet je je niet teveel van aantrekken(dat heb ik ook gedaan,zonde van je tijd)
als tip wil ik je graag geven; let inderdaad op je handhouding,en verder vind ik dat je je benen mooi lang houdt.

succes

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 06:47

Een bit wat aan 1 kant "uitsteekt", ook wanneer je geen contact met die teugel hebt, wil (meestal, ik heb je pony en het bit niet in het echt gezien) zeggen dat je paard/pony scheef is! Hij is dan scheef aan de kant waar het uitsteekt.
Vraag maar eens aan je instructeur!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:08

Hey,
Vind jullie een super leuke combi??
Waarom verkoop je hem ???
Ik kijk altijd graag naar jullie topics en vind je pony dan ook erg leuk.
Rijden ziet er netjes uit maar let zoals vaker gezegd is op je binnenhand.
Groetjes Esther

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:31

ik vind het een erg leuk paard!!
het lijkt of hij af en toe over zijn buitenschouder wegloopt. als jij dit gaat oplossen met je binnenhand is dit inderdaad niet de beste aanpak, waardoor je een strenge binnenhand krijgt en een tegenovergesteld resultaat. Misschien kan je was meer je buitenhand erbij nemen, binnenhand op z'n plek houden. Paard is mooi actief van achteren en neemt zijn benen mooi mee in de bochten, dus dat is prima Lachen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:59

Wat het bitje betreft: Misschien helpt een bustrens, dat ligt vaak wat vaster. Of bitringen (is alleen niet zo mooi). Je kunt ook (is eigenlijk western) een kinriempje onder het bit door de ringen verbinden. Zo kan het ook niet door de mond schuiven.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:45

Behalve je strenge hand op sommige foto's vind ik het er erg netjes uitzien! Wat rijd je normaal met hem/haar dan? Wat een ontzettend leuke pony! Haha!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:10

Safiera schreef:
Wat het bitje betreft: Misschien helpt een bustrens, dat ligt vaak wat vaster. Of bitringen (is alleen niet zo mooi). Je kunt ook (is eigenlijk western) een kinriempje onder het bit door de ringen verbinden. Zo kan het ook niet door de mond schuiven.

Bitringen verdoezelen alleen. Ze beschermen een mondhoek tegen scherp inwerken van ruiterhand. Wordt wel eens toegepast bij jonge dieren omdat ze nog aan een bit moeten wennen. En een kinriempje zorgt ervoor dat het niet kan schuiven.
Maar als het bit schuift,of past het niet, of het paardje houdt het bit scheef in de mond omdat het paardje scheef is! Ik voel meer voor de uitleg van Milo, over het vallen van de buitenschouder. Want dat is ook een teken dat het paardje scheef is.
Ik denk dus meer dat ze rijtecnisch aan de slag moet, als ze haar bit al nagekeken heeft!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:31

Wat een leuke pony heb je zeg!
Je hebt hem erg leuk aan het lopen. Het zadel naar achteren leggen zou ik niet doen, ligt nu al bijna op de lenenden. Als je hem meer naar achter legt gaan de nieren kapot. En dat wil je niet Lachen
Ik lees dat je hem te koop hebt staan, jammer jullie zijn een leuke combi. En tsja je handje, maar dat weet je zelf ook wel Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:37

Ik ga eerlijk zijn, dit is jullie eerste topic waar ik jullie een leuke combi vindt Lachen (die broek staat je giga goed hoor!!)

Let idd op je binnenhand, en probeer meer de lijn te bewaren naar zijn mond, die is te gebroken waardoor je geen echt contact kunt hebben. Hij zakt idd te diep, ik heb de indruk dat je hem een beetje over het tempo jaagt en te kort houdt?

Verder mag je onderbeen nog net een tikkie naar achter, dan is je houding al heel net Lachen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:39

prachtig beesie!
ik ga niet zitten zeuren over je 'zogezegde strenge binnenhand'
of je zadel :p

hij loopt echt mooi!
wel stoer zo'n engels setje Haha!
ga zo door!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:22

Ten eerste, wat een prachtig dier zeg! Heel sprekend. Ik kan moeilijk commentaar geven, omdat ik zelf nog niet zolang bezig ben met dressuur, maar je binnenhand valt mij ook op (maar dat zul je nu wel weten)

Ook wil ik nog zeggen dat ik jaloers ben op jouw beenligging! heel erg mooi

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:09

Ooooh ik ben helemaal weg van jullie engels Haha! die broek, zadel zonder dekje helemaal leuk!!

Ik vind je er trouwens heel mooi op passen.
Als ik jou was zou ik lekker gaan werken aan je handhouding en je gevoeligheid in je handen.
Als het scheve bitje idd het gevolg is van een scheve pony dan heb je een boel om aan te werken!
Merk je tijdens de rest van het rijden ook een (overdreven)scheefheid of niet?

Zo van de foto's af mag je hem af en toe wat meer lucht geven maar als hij heet is snap ik waar het vandaan komt.
Idd : supernette beenhouding. Komt helemaal mooi uit in die broek van je Haha!

Superleuke pony!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:22

Zoë_Iris schreef:
Ooooh ik ben helemaal weg van jullie engels Haha! die broek, zadel zonder dekje helemaal leuk!!

Ik vind je er trouwens heel mooi op passen.
Als ik jou was zou ik lekker gaan werken aan je handhouding en je gevoeligheid in je handen.
Als het scheve bitje idd het gevolg is van een scheve pony dan heb je een boel om aan te werken!
Merk je tijdens de rest van het rijden ook een (overdreven)scheefheid of niet?

Zo van de foto's af mag je hem af en toe wat meer lucht geven maar als hij heet is snap ik waar het vandaan komt.
Idd : supernette beenhouding. Komt helemaal mooi uit in die broek van je Haha!

Superleuke pony!

Moeilijk te zeggen vanaf een beeldscherm, maar op veel foto's lijkt je pony met stelling te lopen. Ik kan het moeilijk beoordelen, maar je gaat toch niet bij bijna elke foto een hoek of wending in?
Als je veel met stelling rijdt, moet je toch eens proberen de pony op de rechte lijnen rechte houden. Je ziet bv bij de middendraf dat ie een raar gezicht trekt, jij behoorlijk aan de binnenteugel zit, waardoor het voorbeentje net wat naar steekgang neigt (echt niet veell hoor!).
Op de foto's lijkt het, alsof het bit aan de linkerkant meer uitsteekt dan rechts? Klopt dat? Dan is rechts zijn sterkere kant en zal ie links ook moeilijker buigen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:21

Mooi hoor zo op zn engels. Ik vond die jodphur-broeken vroeger altijd zo leuk, alleen waren ze hier niet echt te vinden had ik de indruk. Mss een ideetje bij het aanschaffen van een nieuwe broek Knipoog.
Echt een leuke pony, ik heb al vaak topic van jullie gezien en ik blijf hem geweldig vinden. Soms heb ik de indruk dat hij iets teveel naar binnen gesteld is. Zoals hierboven al gezegd op de rechte lijnen mag hij dan ook echt recht lopen. Probeer meer contact op je buitenteugel te houden en je binnenteugel iets te lossen. (maar dat probleem ken je dus wel).
Verder over het bitje, denk ik ook dat het vnl komt doordat hij niet helemaal recht is. Probeer even uit te zoeken met je lesgever/-geefster of het probleem idd hierbij kan liggen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:56

Bedankt allemaal voor de tips!

Ik heb het er met mijn instructrice over gehad, zei zegt dat hij niet scheef is..
Wel laat ik er zsm de tandarts bij komen, en wellicht een ander bitje.

Ook zijn we hard aan het werk aan mijn binnenhand Ja
Zal over een tijdje nog wel wat foto's plaatsen Haha!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:43

super mooi paardje dat je hebt. commentaar ga ik ni geven dat doet de rest al genoeg,

misschien een stomme vraag, maar welk ras is dit nu eigenlijk? mijn vriendin en ik hebben er op dit moment een onenigheid over.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:44

haha christi, Mick is een Welsh X Arabiertje.
Wat dachten jullie? Knipoog