Ijslander Manadis @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Re: Ijslander Manadis @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:12

Ja, idd Lachen Alhoewel ik moet zeggen dat we al een erg sterke band met d'r heb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:29

Hoe groot is ze nu? Ze toont op de foto's vrij klein.
Persoonlijk vind ik het ook vroeg qua inrijden en werken, maar goed ieder z'n ding.
Andere rassen worden zowat allemaal al met 3 ingereden denk ik dan maar Cool
Maar ze gaat dus 'binnenkort' nog op rust, volgens mij kan ze dat nog best wel gebruiken, ze ziet er nog erg jong uit vind ik.

Ik moet mijn 2jarige eigenlijk ook linksom wat gaan trainen omdat die kant wat minder spier opzit, veel linksom wandelingen maken misschien haha.
Want ik zie hem voorlopig niet aan een longeerlijn, laat staan over 2 jaar onder het zadel. Maar vergeleken andere 2 jarige loopt die wat achter vind ik. Het blijft ook een beetje uitvogelen per paard..

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:50

een paard rijden van vier jaar en dit 1 a 2 keer in de week is zeker niet teveel. Wat wel belangrijk is, is dat je die goed rijdt, rechtricht enzovoort. Dus met profbegeleiding en niet zomaar wat rondhobbelen, want dan is het beter dat je het paardje laat staan tot je zelf sereius wil gaan rijden.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:52

wat een heerlijk ding zeg Lachen ik vind dat ze lekker loopt.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:58

Bedankt Lachen

Ze is nu 1.40, groter dan de meeste andere in de groep waar ze staat Knipoog
Ik ga vanmiddag weer even rijden(voor het eerst sinds zondag), kijken of het met de tips wat beter gaat Lachen Zal wel wat worden want gisteren met wandelen was ze erg frisjes...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:14

heey,

ziet er al leuk uit Lachen
veel plezier nog met haar Lachen

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:16

Ik moet zeggen, heb echt totaal geen verstand van ijslanders... heb op de manege wel eens op een ijslander geweest en ben met me tante een keer bij zown wedstrijd geweest maar verder houdt het wel op.... Maar ik vind het er lekker ontspannen en vriendelijk uitzien, ik zou er alleen wel meer op letten dat je contact houdt met de mond (tenzij je dit natuurlijk om een reden doet) zie nog al wat waslijntjes Knipoog

En zoals Nimmy ook al zei, je kan beter lichtrijden tijdens het balkjes draven

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:19

Dank jullie wel! Lachen
Ik zal er op letten Knipoog

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:39

Hee wat leuk dat je in de glind komt rijden! (zit ook in topic zwanenburg) En een ontzettende leuke ijslander Haha!

Commentaat want dat moet... Knipoog Soms hang je teveel mee in de bochten, daar kun je op letten!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 19:45

Ik kom binnenkort wel eens bij jullie kijken denk ik Knipoog
Ga ik wel mee als er iemand les heeft ofzo Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:22

Dat ze moeite heeft met de bochten vind ik niet zo heel gek als jij er scheef gaat op zitten Lachen
Dat paard komt de bocht echt wel door dus recht op zitten, naar voren kijken en je benen langer maken.
Verder vraag ik mij af of het wel zo verstandig is om balkjes te gaan draven, het paard heeft nog weinig balans en ik krijg het idee dat jij zelf ook niet helemaal stabiel zit. Wellicht is het een beter idee om haar los over balkjes te laten draven zonder ruiter er op.

Verder zit er een leuk koppie op Lachen