Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sfietje schreef:Ook omdat mijn haf pas 3,5j is en nog volop zijn evenwicht aan het zoeken is in het rijden daarom doen we het zeer rustig aan.
Af en toe laat ik hem vrijspringen omdat hij dit zo graag doet maar ik denk er nog niet aan om onder de man te springen.
LoveLita schreef:Sfietje schreef:Ook omdat mijn haf pas 3,5j is en nog volop zijn evenwicht aan het zoeken is in het rijden daarom doen we het zeer rustig aan.
Af en toe laat ik hem vrijspringen omdat hij dit zo graag doet maar ik denk er nog niet aan om onder de man te springen.
Ook omdat mijn haf pas 3,5j is en nog volop zijn evenwicht aan het zoeken is in het rijden daarom doen we het zeer rustig aan.
Je kunt pony's niet vergelijken met elkaar. Iedere pony is anders. Lita had haar evenwicht al snel gevonden. ze heeft al lang geen aanleuning op hekjes of wat dan ook nodig.
Ik rijdt mijn pony in stap draf en galop met af en toe een sprongetje, die van jou staat al in de krul.
ook pas 3.5 jaar... en ik denk dat de basis belangrijker is als het aan de teugel rijden... toch?!
..
we zijn begonnen met inrijden toen ze 3 jaar was. Voor die tijd heeft ze ook altijd op het land gestaan. 
Citaat:LoveLita: We hebben haar gekocht net nadat ze van haar moeder af mocht!
wake_up schreef:Leuke pony!
Het commentaar wat ik kan geven,
is letten op je hakken uitdrukken, tenen naarbinnen,
en soms je handen meer rechtop.
Voor mijn gevoel overvraag je je pony niet.
Springen kan wel, zolang het maar geen hoge sprong is.
Ik denk zelf wel dat je kan aanvoelen aan je pony of je voor d'r
te snel gaat ofniet. Ik bedoel, je vraagt op dit moment echt
geen Z-dressuurproef van d'r, dus ik zie het probleem niet zo

Het rijden ziet er ook al goed uit voor 3,5 jaar 
( Maar dat doe ik zelf ook
)