[HAW] Wamorkus (springpaard) dressuurtraining @ home

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: [HAW] Wamorkus (springpaard) dressuurtraining @ home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:40

en je weet zeker dat het geen fries is Vork

Ik herken het wel heel erg van mijn eigen paarden.. Die zetten ook hun nek erop, neus erin en gas erop dan hoeven we iig niet aan de slag! Ik zet bij die grote merrie gewoon der schouder voor, dan kan ze niet harder! Doet ze dit wel, laat ik der meer scharen.. op die manier moet ti terug komen op het achterbeen en kan je dmv je zit hem terugrijden..

Ik zie liever dat ti tegen de hand is maar het tempo van jou dan dat ti erin loopt en je erop zit voor de sier.. want als die tegen de hand is maar het tempo is van jou, kan je hem veel gemakkelijker nagevelijk rjiden.. wanneer die te diep is, is die eigelijk ook niet echt nagevelijk en wordt je nog meer buiten spel gezet..

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:55

Romyv schreef:
en je weet zeker dat het geen fries is Vork

Ik herken het wel heel erg van mijn eigen paarden.. Die zetten ook hun nek erop, neus erin en gas erop dan hoeven we iig niet aan de slag! Ik zet bij die grote merrie gewoon der schouder voor, dan kan ze niet harder! Doet ze dit wel, laat ik der meer scharen.. op die manier moet ti terug komen op het achterbeen en kan je dmv je zit hem terugrijden..

Ik zie liever dat ti tegen de hand is maar het tempo van jou dan dat ti erin loopt en je erop zit voor de sier.. want als die tegen de hand is maar het tempo is van jou, kan je hem veel gemakkelijker nagevelijk rjiden.. wanneer die te diep is, is die eigelijk ook niet echt nagevelijk en wordt je nog meer buiten spel gezet..

Inderdaad Knipoog kan je beter een beetje een trek ezeltje hebben Tong uitsteken Dan kun je gewoon ontspannen blijvne opvangne met je hand zakt ie er vanzelf wel in. Terwijl in dit geval moet je een loperig paard nóg harder laten lopen en het dan opvangen zonder dat hij er achter wil kruipen:P
het gaat al wel beter hoor, ga kijken of ik vandaag weer ff foto's/filmpje kan maken want het is alweer beter dan dit, maar het blijft een doerakje Knipoog
Ik doe m ook veel longeren met elastiek, omdat dat nooit "hard" word gaat ie er vanzelf een keer inlopen Tong uitsteken

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:09

Ik ben het ook met ikke20 eens, je ziet op het filmpje echt héél duidelijk het hoofd van links naar recht en weer naar links enz gaan. Het lijkt mij, dat als jij je hand gewoon volledig stil hebt, en je rijd hem al super naar voren, dat hij niet uit zichzelf zo erg met zijn hoofd op eenzelfde tempo heen en weer beweegt.. Het lijkt mij dat dit van de ruiterhand af komt.
Het is wel duidelijk dat hij achter de teugel kruipt en ik snap dat je daar al flink mee bezig bent, maar zoals ik het filmpje heb gezien heb ik het idee dat je hem zo 'hard' met je handen rijd, het niet zo gek is dat hij daarr gaat lopen. Heb je zijn gebit al na laten kijken?? Misschien ligt daar het probleem? Lachen

Voor de rest vind ik het wel echt een super mooi paard en zodra die nageeflijkheid mooi op de loodlijn gaat en stabiel zul je er heel wat mooie proefjes mee kunnen rijden denk ik Knipoog