Fast @ basis work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Fast @ basis work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:10

Misschien een handig idee om je titel dan te veranderen??
Sorrie, maar ik zie op geen enkele foto ook maar iets wat lijkt op dressuur. Wil je dit paard losser in zijn lijf krijgen dan eerst eens een ander zadel op zijn rug waardoor je zelf beter kan gaan zitten. Het hengsten bit naar de vuilnisbak.Dit lijkt echt nergens op... en zeker niet alsof je dit paard op deze manier ooit beter en losser kan krijgen in zijn lichaam....sorrie.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:20

Wat al eerder is gezegd en al tig keer in dit topic is uitgelegd: het is geen hengstenbit... snap niet dat mensen niet lezen en dan 2 keer fel reageren op dat "hengsten" bit.

Dexter Ring Bit
Afbeelding

Je titel is inderdaad wat verwarrend maar ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als er straks een passend dressuur/veelzijdigheidszadel op ligt.

Succes met trainen in ieder geval!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:33

Je kunt nog beter zonder zadel gaan rijden dan hiermee...
Bovendien prik je constant met de sporen, vind je het gek dat het paard dan constant naar voren wil?
Het spijt me dat het zo vervelend klinkt, maar ik zie hier op deze manier niks in.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:36

Fijn bit...pullen moet denk ik nog altijd rijtechnisch op te lossen zijn niet door zo'n martelwerktuig in de mond van je paard te stoppen.
Voor de rest snap ik het nut van het renzadel niet...

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 00:33

@ Wendy, dan mag je wel een heel goed naar de foto's gaan kijken, maar sporen heb ik dus absoluut niet om!!!

En waar dacht je dan dat ik mee bezig was Sappos, iets rijtechnisch vanuit de rensport oplossen via de dressuursport. En dat bit is geen martelwerktuig want hij werkt niet in.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 06:57

Ik zie dat het idd een stukje slecht aansluitende chaps is.
Natuurlijk werkt het bit wel in. Druk op de teugels, dus bit werkt in.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:13

Ik zie ook geen basisdressuurwerk terug op de foto's. Zie eerder wat 'losrijfoto's ' voordat ze op de baan moet. Ik zou voor jezelf en voor het paard wanneer je wilt dat ze dressuurmatig getraint wordt een ander zadel erop leggen en gaan rijden op een gewone trens. Het pullen kan rijtechnisch opgelost worden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:27

Ik vind het een erg aansprekend paard! Niet een type waar je hoog mee komt in de dressuur, zoals ik het zie. Maarja wie weet wat een paar jaar training kunnen doen.

Ik ben het er wel mee eens dat het zadel echt veranderd moet worden als je een beetje fatsoenlijk dressuur wilt rijden. En wat betreft het bit: als ie niet in zou werken, zou je waarschijnlijk wel een gewone in doen Knipoog

Wel wil ik nog even reageren op wat hierboven ergens is gezegt, iets in de trant van: 'ik snap niet dat je gaat rijden als het paard spierpijn heeft.'
Waarom zou je een paard niet mogen rijden wanneer ie spierpijn heeft Verward Het is juist goed om dan te rijden, alles een beetje los te werken. Geen zware training, maar dat doet ze ook niet.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:57

Je beugels zijn veels te kort, volgens mij komt het daardoor ook dat naar voren valt en erg omhoog komt in het zadel.
Probeer eens je beugels twee gaatjes langer Lachen.
Verder je handen meer naast je zij houden, maar qua jouw houding en oe het paard loopt, lijkt het me geen basisdressuurtraining.
Als dit wel de bedoeling is, zou ik vooral zeggen: Blijf oefenen en zoek een leuke instructrise, die jullie vast goed kan helpen Lachen.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:11

Met veel oefenen en wat al gezegt werdt een goede instructrice zou jullie zeker goed kunnen helpen.
En idd wat ook al gezegt werdt is toch een ander zadeltje zeker als je toch dressuur wil gaan rijden.
Succes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:08

Artistique schreef:
@ Wendy, dan mag je wel een heel goed naar de foto's gaan kijken, maar sporen heb ik dus absoluut niet om!!!

En waar dacht je dan dat ik mee bezig was Sappos, iets rijtechnisch vanuit de rensport oplossen via de dressuursport. En dat bit is geen martelwerktuig want hij werkt niet in.

Waarom doe je dan zo'n bit in als het toch niet inwerkt?? Erg paardvriendelijk is het natuurlijk niet, hengstenbit of geen hengstenbit.
Wil je een paard goed in de dressuur rijden en in jou geval de basis aanleren, zorg dan tenmminste dat je dat doet met de juiste middelen. Goed zadel, en bit zijn dus heel belangrijk voor zowel jou eigen houding als de aanleuning vanuit jou hand naar het paard.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:48

Weet je wat onvriendelijk is?? zeker niet dit bit misschien paarden die in de modder staan weinig tot geen grasland tot hun beschikking hebben! En nog veel meer ellende. Boos!
Als een pessoa of roltrens al bij pony wedstrijden zijn toegestaan vraag ik mij af..... Huilen Ik rij mijn paarden liever op een dexter dan bovenstaande. Misschien moeten de mensen met commentaar op het bit zich wat meer verdiepen in het gebruik van bitten ed. Dit bit is zeker GEEN martelwerktuig Haha! dat zijn vaak gewone trensen wel (knijpen). En natuurlijk kan je niet op een renzadel dressuur rijden dat weet artistique ook wel.... Maar een volbloed is gevoelig en een dressuur zadel is voor zijn paard een klem om zijn/haar rug heb je daar wel eens aan gedacht....

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:49

JessicaD88 schreef:
Waarom zou je een paard niet mogen rijden wanneer ie spierpijn heeft Verward Het is juist goed om dan te rijden, alles een beetje los te werken. Geen zware training, maar dat doet ze ook niet.

Beter is om spierpijn te voorkomen, spierpijn krijg je pas als je de fysieke grens van een paard overschrijdt. Lachen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:00

macke schreef:
Weet je wat onvriendelijk is?? zeker niet dit bit misschien paarden die in de modder staan weinig tot geen grasland tot hun beschikking hebben! En nog veel meer ellende. Boos!
Als een pessoa of roltrens al bij pony wedstrijden zijn toegestaan vraag ik mij af..... Huilen Ik rij mijn paarden liever op een dexter dan bovenstaande. Misschien moeten de mensen met commentaar op het bit zich wat meer verdiepen in het gebruik van bitten ed. Dit bit is zeker GEEN martelwerktuig Haha! dat zijn vaak gewone trensen wel (knijpen). En natuurlijk kan je niet op een renzadel dressuur rijden dat weet artistique ook wel.... Maar een volbloed is gevoelig en een dressuur zadel is voor zijn paard een klem om zijn/haar rug heb je daar wel eens aan gedacht....

Sorry maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik rijd zelf ook een volbloed en die ik heeft ook een gewoon normaal zadel op zijn rug hoor.
En ik rijd mijn volbloed ook op een gewone watertrens dubbelgebroken.
Dus wat jij zegt vind ik niet echt kloppen.

Voor de rest vind ik het een mooi paardje om tezien.
Zag al gelijk dat het om een volbloed ging. Knipoog
Wat betreft het bit heb ik er niet zo veel verstand van.
Maar echt vriendelijk vind ik het niet staan.
Al eens geprobeerd om zonder martingaal terijden met hem/haar???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:06

mooi paard ten eerste,veel kommentaar heb ik niet...
volgende keer een normaal zadel,dressuur of veelzijdigheids,een gewoon bit,dan kan ik het beter bekijken.
Op z'on zadel kan de beste ruiter nog niet een poging doen om dressuur te rijden....dus ik kijk uit naar de volgende foto's!
het paard is wel heel leuk!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:14

Ik zag je titelnaam voor bij komen, en dacht gelijk, het zal toch niet Fast Sensation zijn.
Wel dus.
Heb deze merrie mee gemaakt (stond jaar terug bij ons op stal) en een paar keer gereden.
Het is een stijvige merrie, lang, en loopt behoorlijk op zijn voor hand.
Moeilijk in de mond. Dexterbit is dan idd wel fijn. Maar dan moet je niet gebruiken als je hem aan de teugel wilt rijden. Vaak gebruiken we die bitten bij sterke paarden, om te verkomen op we ze te veel in de mond zitten met een normale bit.
Misschien kun je haar beter eerst leren om haar achterhand meer er onder te krijgen, en veel figuren rijd, dat ze de kans niet krijgt om sterk te wezen. ( op het bit te steunen) En ze kan dan niet weg.

*edit* heb in je profiel gekeken. Wat een pracht paard heb jij zeg..
Laatst bijgewerkt door esperance op 09-08-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:18

esperance schreef:
Ik zag je titelnaam voor bij komen, en dacht gelijk, het zal toch niet Fast Sensation zijn.
Wel dus.
Heb deze merrie mee gemaakt (stond jaar terug bij ons op stal) en een paar keer gereden.
Moeilijk in de mond. Dexterbit is dan idd wel fijn. Maar dan moet je niet gebruiken als je hem aan de teugel wilt rijden. Vaak gebruiken we die bitten bij sterke paarden, om te verkomen op we ze te veel in de mond zitten met een normale bit.
Misschien kun je haar beter eerst leren om haar achterhand meer er onder te krijgen, en veel figuren rijd, dat ze de kans niet krijgt om sterk te wezen. ( op het bit te steunen) En ze kan dan niet weg.

Haha jij kent ook elk ren-paardje he. Knipoog Haha!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:32

nou ik vind het er wel goed uitzien want een renpaard hoeft totaal niet netjes te lopen!!
en het is echt een leuk paard!!
en een renpaard is nartuurlijk niet heel makkelijk om opeens dan dressuur mee te rijden die zijn eigelijk alleen maar gespannen!!
ff een vraag gaat ze nog terug op de baan of ga je alleen veder met haar in de dressuur?
suc6 verder met haar!!!!!

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:56

esperance schreef:
Wel dus.

*edit* heb in je profiel gekeken. Wat een pracht paard heb jij zeg..

Dat is makkelijker praten als je een paard kent Knipoog Maar wat je zegt klopt helemaal. Die figuren rijden daar gaan we ook mee bezig, verder wordt zij ook af en toe gelongeerd over balkjes ed.

En bedankt voor het compliment van mijn paard Haha! Ben er natuurlijk ook super blij mee.

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:58

Pony_Arie tis wel de bedoeling om haar weer de baan op te doen en tussendoor dressuren moet ook kunnen. Kijk maar naar King's Dream die heeft dit ook gedaan.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:06

oke leuk lekker wat afwisseling en lekker dat ze af en toe dan der gewoon lekker kan ontspanne suc6 veder

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:35

Hallo Tamara21
Teici van jou was misschien wel veeeeel braver dan Fast, Fast is in de training erg fast... en op een trensje kan je wel rijden maar dan moet de bak niet groter zijn dan 10 bij 10

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:49

Ik dat het wel kan met dit paard!

Maar met een ander zadel en bit. Deze beide zijn niet toegastaan op dressuurwedstrijden. Evenals de martengaal. Die mag ook niet. En als je toch met martengaal wilt rijden zet er dan stops op. Want liever ongelukken voorkomen dan genezen. Je zult maar mee maken dat de martengaal over het bit schuift of klem komt te zitten.

Ik zal als ik jou was voor een goedliggend veelzijdigheidszadel zorgen of een dressuurzadel. Dan kun je werken aan je houding.
En als je houding verbeterd dan kun je ook je paard beter opleren naar de dressuur.

Het is een hele klus maar het kan wel. Suc6!