Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het is juist goed om dan te rijden, alles een beetje los te werken. Geen zware training, maar dat doet ze ook niet.
.
. 
Artistique schreef:@ Wendy, dan mag je wel een heel goed naar de foto's gaan kijken, maar sporen heb ik dus absoluut niet om!!!
En waar dacht je dan dat ik mee bezig was Sappos, iets rijtechnisch vanuit de rensport oplossen via de dressuursport. En dat bit is geen martelwerktuig want hij werkt niet in.
Ik rij mijn paarden liever op een dexter dan bovenstaande. Misschien moeten de mensen met commentaar op het bit zich wat meer verdiepen in het gebruik van bitten ed. Dit bit is zeker GEEN martelwerktuig
dat zijn vaak gewone trensen wel (knijpen). En natuurlijk kan je niet op een renzadel dressuur rijden dat weet artistique ook wel.... Maar een volbloed is gevoelig en een dressuur zadel is voor zijn paard een klem om zijn/haar rug heb je daar wel eens aan gedacht.... JessicaD88 schreef:Waarom zou je een paard niet mogen rijden wanneer ie spierpijn heeftHet is juist goed om dan te rijden, alles een beetje los te werken. Geen zware training, maar dat doet ze ook niet.
macke schreef:Weet je wat onvriendelijk is?? zeker niet dit bit misschien paarden die in de modder staan weinig tot geen grasland tot hun beschikking hebben! En nog veel meer ellende.![]()
Als een pessoa of roltrens al bij pony wedstrijden zijn toegestaan vraag ik mij af.....Ik rij mijn paarden liever op een dexter dan bovenstaande. Misschien moeten de mensen met commentaar op het bit zich wat meer verdiepen in het gebruik van bitten ed. Dit bit is zeker GEEN martelwerktuig
dat zijn vaak gewone trensen wel (knijpen). En natuurlijk kan je niet op een renzadel dressuur rijden dat weet artistique ook wel.... Maar een volbloed is gevoelig en een dressuur zadel is voor zijn paard een klem om zijn/haar rug heb je daar wel eens aan gedacht....

esperance schreef:Ik zag je titelnaam voor bij komen, en dacht gelijk, het zal toch niet Fast Sensation zijn.
Wel dus.
Heb deze merrie mee gemaakt (stond jaar terug bij ons op stal) en een paar keer gereden.
Het is een stijvige merrie, lang, en loopt behoorlijk op zijn voor hand.
Moeilijk in de mond. Dexterbit is dan idd wel fijn. Maar dan moet je niet gebruiken als je hem aan de teugel wilt rijden. Vaak gebruiken we die bitten bij sterke paarden, om te verkomen op we ze te veel in de mond zitten met een normale bit.
Misschien kun je haar beter eerst leren om haar achterhand meer er onder te krijgen, en veel figuren rijd, dat ze de kans niet krijgt om sterk te wezen. ( op het bit te steunen) En ze kan dan niet weg.

esperance schreef:Ik zag je titelnaam voor bij komen, en dacht gelijk, het zal toch niet Fast Sensation zijn.
Wel dus.
Heb deze merrie mee gemaakt (stond jaar terug bij ons op stal) en een paar keer gereden.
Het is een stijvige merrie, lang, en loopt behoorlijk op zijn voor hand.
Moeilijk in de mond. Dexterbit is dan idd wel fijn. Maar dan moet je niet gebruiken als je hem aan de teugel wilt rijden. Vaak gebruiken we die bitten bij sterke paarden, om te verkomen op we ze te veel in de mond zitten met een normale bit.
Misschien kun je haar beter eerst leren om haar achterhand meer er onder te krijgen, en veel figuren rijd, dat ze de kans niet krijgt om sterk te wezen. ( op het bit te steunen) En ze kan dan niet weg.
*edit* heb in je profiel gekeken. Wat een pracht paard heb jij zeg..
Maar wat je zegt klopt helemaal. Die figuren rijden daar gaan we ook mee bezig, verder wordt zij ook af en toe gelongeerd over balkjes ed.
Ben er natuurlijk ook super blij mee.