Must be Magic (v. Florencio) @ Hippomania Concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mvkj

Re: Must be Magic (v. Florencio) @ Hippomania Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:02

Ziet er verder goed uit! Mooie combinatie ook! Zoals je zelf al aangeeft probere te denken om je houding! je hangt soms iets wat achterover..

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:26

Fitzroy schreef:
Tja, ieder het zijne, Ginny. Vergis je niet wat een wedstrijd inwendig met je paard doet, ook al lijkt het niet zo aan de buitenkant.
Ik vind persoonlijk dat jij je 4-jarige veel te veel meeneemt. Het zou mijn ding niet zijn.
Dit soort paarden wordt overvraagd om vervolgens over een jaar in de staak terecht te komen en dat dan raar te vinden. Ik hoop voor je dat jouw dier het goed blijft doen en niet op een gegeven moment de handdoek in de ring gooit.

Ben het hier totaal niet mee eens. Teveel meenemen? Wat is teveel meenemen? Ze mag net zolang l2 blijven doen totdat het paard oud genoeg is om de m1 in te gaan..
Waarom zouden we haar niet moeten meenemen?
ze gaat alleen mee naar de belangrijke dingen.
had we dat niet gedaan had ze niet kringkampioen geweest,geen hipomania winnaar geweest, en bijna kievittrofee winnaar maar dat lag aan het weer.
Als het zo goed gaat,zouden we bijna gek zijn om haar niet mee tenemen.
Het gaat ons niet om de punten want dan hadden we al lang l2 gestart.Wij rijden elke rubriek juist uit tot 30 .
En nogmaals ze mag in de l2 blijven starten totdat het paard 5 is en over moet. dus zolang de knhs deze regel heeft gemaakt. Zullen we echt niet de enige zij anders had deze regel niet bestaan.
Het gaat ons erom dat ze ervaring krijgt en als dat goede ervaring is dan is dat mooi meegenomen.
Maar goed ieder zijn eigen mening maarje mening geven is wat anders dan soort van opdringen.
Je schildert haar bijna als slecht persoon uit,omdat het jouw ding niet is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:59

Ik geef idd gewoon mijn mening. Er staat toch ook persoonlijk bij of kun jij niet lezen Haha!
Bovendien hebben Ginny en ik het er al per PB over gehad dus wat wil je nu nog?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:03

jefreyginny schreef:
Ben het hier totaal niet mee eens. Teveel meenemen? Wat is teveel meenemen? Ze mag net zolang l2 blijven doen totdat het paard oud genoeg is om de m1 in te gaan..

Het plaatje ziet er netjes en ontspannen uit, je zou je handen nog iets netter naast elkaar mogen houden en op sommige foto's hang je iets teveel achterover.

Verder ben ik het wel met Fitzroy eens.
Als ik op de website van Ginny kijk is Magic de laatste maand 10x op wedstrijd geweest, waarvan begin juli 3 dagen op een rij 2 proeven en beide weekenden daarna ook 2 dagen 2 proeven met nog 1 dag er tussendoor.
Ik vind 10 wedstrijden, 20 proefjes in 1 maand wel heel erg veel voor een 4-jarige (voor ieder paard trouwens), ondanks dat het paard het misschien allemaal erg makkelijk en ontspannen doet.
Het zijn vaak de paarden die alles goed vinden en makkelijk doen die overvraagt worden, de etterballen komen al eerder in verzet.
Ik ken Ginny persoonlijk niet, maar ik hoop voor haar dat ze het belang van haar paard voorop blijft stellen en over 10 jaar nog fijn wedstrijden met hem kan rijden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:18

jefreyginny schreef:
Fitzroy schreef:
Tja, ieder het zijne, Ginny. Vergis je niet wat een wedstrijd inwendig met je paard doet, ook al lijkt het niet zo aan de buitenkant.
Ik vind persoonlijk dat jij je 4-jarige veel te veel meeneemt. Het zou mijn ding niet zijn.
Dit soort paarden wordt overvraagd om vervolgens over een jaar in de staak terecht te komen en dat dan raar te vinden. Ik hoop voor je dat jouw dier het goed blijft doen en niet op een gegeven moment de handdoek in de ring gooit.

had we dat niet gedaan had ze niet kringkampioen geweest,geen hipomania winnaar geweest, en bijna kievittrofee winnaar maar dat lag aan het weer.
Als het zo goed gaat,zouden we bijna gek zijn om haar niet mee tenemen.
Het gaat ons niet om de punten want dan hadden we al lang l2 gestart.Wij rijden elke rubriek juist uit tot 30 .
En nogmaals ze mag in de l2 blijven starten totdat het paard 5 is en over moet. dus zolang de knhs deze regel heeft gemaakt. Zullen we echt niet de enige zij anders had deze regel niet bestaan.
Het gaat ons erom dat ze ervaring krijgt en als dat goede ervaring is dan is dat mooi meegenomen.
Maar goed ieder zijn eigen mening maarje mening geven is wat anders dan soort van opdringen.
Je schildert haar bijna als slecht persoon uit,omdat het jouw ding niet is?

Dus je gaat net zo lang met een 4 jarige wedstrijden rijden tot je eindelijk hoger mag, ik denk dat jullie toch echt meer aan het paard moeten gaan denken en minder aan jullie prijzen, kijk wat je zegt, dan was ze geen kampioen geweest etc, ja nou en???? we hebben het hier over praktisch nog een baby. ik vind dat je haar echt veel gebruikt. Talent of niet, ze is nog zo jong, als ze 6 is de plezier er vanaf dan is je paard op, zonde want ze is zo mooi, overigens vind ik ook dat je wat meer moet dimmen, ginny reageert altijd netjes, jij moet altijd gelijk blaffen terwijl fitzroy erg netjes zijn mening geeft Ja ik ben het daar dan ook mee eens.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:28

Als je niet tegen harde commentaar tegen kan, waarom plaats je dan regelmatig foto's op bokt? Knipoog

Fitzroy heeft gewoon heel netjes haar eigen mening gezegd, je kan beter een waarschuwing krijgen dan helemaal geen een...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:49

Wat een leuk dier zeg!
Netjes allemaal hoor Ja

Jullie vormen een hele leuke combinatie.

Commentaar: Probeer inderdaad tijdens het verruimen iets minder naar achteren te hangen Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:13

zucht, hier gaan we weer .. ik had jeffrey al gevraagd om NIET te reageren, want het is altijd het zelfde. Ik heb al gezegd dat ik er eigenlijk mee eens ben dat het onwijs veel is, niet alleen voor een 4jarige maar voor elke paard gewoon. Ik ga nog de wedstrijden rijden wat ik heb staan, en verder zeker wat minder starten.
bdankt iig voor jullie reacties, ik denk zeker om mijn paard, en ik weet dat ze het aankan, maar idd na een tijdje dat het niet meer leuk zal blijven.