Mijn nieuwe aanwinst(Ronaldo X Elcaro)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horses_freak

Re: Mijn nieuwe aanwinst(Ronaldo X Elcaro)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:33

Heey,
Mooi paard hoor!
Ik vind je op deze beter passen dan op unique.
het lijk wel een beetje alsof het zadel wat naar achter ligt?
Groetjes Jouelle

xxmanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:11

wauuw ziet er leuk uit!
misschien de teugels iets korter nemen dat hij er wat meer bij komt! succes

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:07

Ik vind je ook beter bij dit paard passen dan bij het vorige. Je lengte... Tja, kan je niks aan doen en storend vind ik het zeker niet. Er zijn genoeg kleinere mensen die ook op grotere paarden rijden. Je moet geen paard kiezen omdat hij qua maat bij je past. En liever te klein als ruiter dan te groot, denk ik dan.

Het ziet er idd meestal ontspannen uit. Je houding vind ik ook vrij goed. Hielen mogen misschien ook wat dieper.

Wat me wel opvalt is dus dat het paard al gekocht werd voor je erop had gereden. Is dat niet een beetje... niet slim? Na die missende klik bij Unique?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:24

Bedankt!!

nickynicole: dressuurzadel komt er ook aan Knipoog Daar werken we ook veel aan, de galop behandelen we in de les veel omdat ze dat nog niet zo goed beheerst. Ik houdt het voorlopig gewoon nog bij de basis, paard is nog behoorlijk groen en jong Knipoog

_Sanneman_: Ja hier kan ik zeker mee aan de slag! Zal ik doen! tot over 2 weken

FZ_Lin: Dankje, ik zal er aan werken, ze hing idd enorm in mijn handen maar dit doet ze gelukkig al minder Lachen

mariellexxx: ja, ze loopt nu gelukkig al een stuk meer bij elkaar

tamaramt: Teugels heb ik nu een stuk korter Lachen

bulck: Zijn we aan aan het werken

Bucas: Leuk paardje heb je. Ja ik werk eraan

Jester_: doe ik! Ben zeker trots op mijn meisje Knipoog

Zoë_Iris: Ze is in stap en draf al een stuk actiever op mijn been, maar we zijn er nu aan aan het werken dat ze goed op mijn zit gaat reageren Lachen Ok, zal ik doen!

DendroFleur: Zo liep ze eerst de hele tijd Bloos maar gelukkig krijg ik haar nu beter voor mekaar. Zal eraan werken

ladylay: Dankje, ja we werken eraan Lachen

horses_freak: Dankje!
Het zadel ligt perfect, mijn instructrice(tevens oude eigenaresse) heeft me geholpen met een goed passend zadel te vinden. Op deze foto's was ze me les aan het geven dus als het fout had gelegen had ze er wel wat van gezegd Knipoog

xxmanouk: teugels heb ik al een stuk korter leren nemen Knipoog

Tieneke: Dankje, ja mijn hielen.. ik werk eraan Knipoog Ik heb er zeker wel op gereden voor ik haar kocht, heb er toen mee gedressuurd, gesprongen en zelfs een stukje mee naar buiten geweest Knipoog Nee ik koop nooit een paard zonder hem/haar eerst uit te proberen(behalve dan als hij/zij niet ingereden is zoals mijn eerste pony dan natuurlijk)
bovendien was het bij Unique niet dat het niet klikte, ze is gewoon totaal niet geschikt voor Deurne, voor de rest konden we het ontzettend goed vinden, alleen had ze dan angst met opstappen en is ze dus helaas niet geschikt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:26

Aha, ok, dan heb ik de openingspost gewoon verkeerd begrepen Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:05

Leuk paard!
ff een vraagje, heb je het paard laten keuren?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:20

Tieneke: T staat er ook niet heel erg duidelijk zie ik nu Bloos

stalleke: Dankje, ja ze is klinisch en rontgenologisch gekeurd.
Ze heeft rechtsvoor en rechtsachter OCD maar op een hele makkelijke plaats mocht het geopereerd moeten worden en we hebben daar de mogelijkheid voor dus hebben we haar toch genomen.
Verder is ze helemaal in orde.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:40

Mloui schreef:
Heel leuk paard! Probeer je handen niet op je bovenbenen te plaatsen, maar ze netjes voor je uit te houden. Dan zit je automatisch ook wat minder in elkaar gedoken.

Had jij nu niet een maandje geleden ook al een topic geplaatst met een andere nieuwe topper?

ja psies dat denk ik dus ook.... ik neem ts niet meer serieus hoor

SjoosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:47

Die was weer terug gegaan wegens niet klikken!

Dit vind ik er stukken beter uit zien, vanuit jou ook veel relaxter!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:36

mesastamp schreef:
Mloui schreef:
Heel leuk paard! Probeer je handen niet op je bovenbenen te plaatsen, maar ze netjes voor je uit te houden. Dan zit je automatisch ook wat minder in elkaar gedoken.

Had jij nu niet een maandje geleden ook al een topic geplaatst met een andere nieuwe topper?

ja psies dat denk ik dus ook.... ik neem ts niet meer serieus hoor

bijlezen doet wonderen Pling nu ben ik er zelf ook geen voorstander van want een paard is geen paar schoenen die je omruilt maar de ts heet het wel uitgelegd.
Ik vind het er netjes uitzien, ik ken het, ik ben 1.49 maar ik kan niet op paarden rijden omdat dat gewoonweg te moeilijk voor me is (kost me beentjes teveel kracht) wel jammer dat het nooit goed is voor bokt, dan te klein dan te groot Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:42

ChingYi_Dino schreef:

Ze heeft rechtsvoor en rechtsachter OCD maar op een hele makkelijke plaats mocht het geopereerd moeten worden en we hebben daar de mogelijkheid voor dus hebben we haar toch genomen.

De verkopers zullen bijzonder blij zijn dat ze hun dier met dubbel OCD na een rontgenologische keuring nog gewoon verkocht kregen........

wat zijn je plannen met het dier?

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:54

Ja dat dacht ik ookal gelijk. Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
Veel plezier en succes met je nieuwe paard.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:58

vonneke schreef:
ChingYi_Dino schreef:

De verkopers zullen bijzonder blij zijn dat ze hun dier met dubbel OCD na een rontgenologische keuring nog gewoon verkocht kregen........

wat zijn je plannen met het dier?

dat had ik niet gelezen, wat maakt dit dier zo bijzonder dat je hem zo neemt eigenlijk?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:03

Erg mooi paard hoor! Maar in deurne is het best wel zwaar voor een paard met aan 2 benen ocd? Ik dacht dat je geloof ik 2x per dag rijd. Of ik heb dat nu helemaal fout? Maar iig wel elke dag een uur. En daarbij gaan de meeste ook nog op concour, dus de paarden hebben weinig rust lijkt me. en sowieso springen lijkt me helemaal niet optimaal, en ja opereren? Is voorkomen niet beter dan genezen?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:15

Ja 2x per dag rijden, is eigenlijk nauwelijks. Maar dat neemt niet weg dat de opleiding gewoon zwaar is voor de paarden. Wedstrijden kies je zelf voor, maar je wordt wel gestimuleerd om het te doen als het kan. Ik heb zelf 2 jaar geleden ook een grote fout gemaakt met de aankoop van een paard, deze niet op de foto's laten zetten. Naderhand een jaar later bleek ze niet goed te zijn, hoefkatrolontsteking beide voorbenen: LV 3-4 RV 4.. Hier heb ik mezelf wel 10.000x voor mijn hoofd geslagen. Daarom snap ik niet dat als je t paard op de foto's laat zetten, en deze blijkt niet goed te zijn, ookal zou het alleen maar een chipje zijn zo groot als een speldenpuntje. Dat je dit paard alsnog koopt? Het paard kan nog zo goed zijn, talentvol, lief weet ik veel waar je naar gekeken hebt toen je m kocht. Maar voor hetzelfde geldt komt die OCD tot uiting. En dan ben je ver van huis! Kan misschien geopereerd worden, maar wie geeft jou de garantie dat het dan goed komt? Ben je weer weet ik veel hoeveel geld kwijt. Verzekering kan niet, want hij heeft OCD dus nemen ze m niet op in de verzekering. Dus uiteindelijk brengt het alleen maar ellende met zich mee..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:47

OCD,wat jammer zeg.
was ze zo bijzonder dat je haar ondanks de OCD toch perse wilde hebben?
ik hoop voor je dat het goed gaat komen......

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:17

Hee leuk paardje zeg!
Hoe groot is hij/zij eigenlijk (of heb ik daar in de openingspost overheen gelezen?)?

Veel plezier er mee, en tjaah logisch dat t er nog niet meteen super uitziet. Dat komt nog wel!

rianne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:14

Mooi paard. Ik had haar bijna gekocht voordat jij haar kocht. Ik zocht een paard voor Deurne, ik zit zelf op de HBO Paardensport ben nu 2e jaars. Het paard is onervaren en heeft nog nooit een goede training gehad, maar dat vond ik niet erg. Totdat ik haar liet keuren, en zij heeft OCD rechtsvoor en 1 chip rechtsachter. Dit is wel een verschil namelijk OCD of een chipfragment. Heb jij dit op papier? Ik heb het nu voor m'n neus liggen, haar volledige keuringsrapport.
Toen heb ik besloten om dit paard te laten staan, iets dat ik echt verschikkelijk vond, het is namelijk een erg leuk paard. Waarom toch laten staan? Aangezien ze die OCD heeft en een chip, weet je niet wat voor een risico je loopt met zo een ongetraint paard. Deze heeft ze nog niet gehad, en je weet niet hoe de fragementen in haar benen gaan reageren hierop. Het kan ff goedgaan, maar wanneer het misgaat, en het los komt te zitten, moet het geopereerd worden want het is ontzettend pijnlijk. Je bent je paard sowieso 2 maanden kwijt, en het blijft een dier, geen robot. Je weet niet hoe het paard uit zo een operatie komt. Daarnaast, het kost je ontzettend veel geld, de operatie zelf alleen al, je moet haar ergens kwijt kunnen én voor vervanging zorgen op school.
Ook niet onbelangrijk, aangezien jij al eerder vrij snel je paard weer hebt verkocht wegens een opstap-probleem, dit paard raak je bijna niet kwijt. Haar papier is nog zo mooi, het is nu niks meer waard.

Succes

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:42

Rianne power Haha!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:51

Jeetje, erg zonde als ik die verhalen hierboven mag geloven. Ik ben inderdaad ook benieuwd waarom je niet verder bent gaan kijken naar een ander paard en direct dit paard hebt gekocht (of direct...).

Het rijden: Fijn en ontspannen, probeer wel wat te schakelen in de hoofd hals houding, anders blijft ze in haar eigen "houding" lopen.

Succes

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:11

Als ik de verhalen ook lees, neem aan dat je haar dan wel voor een hele leuke prijs hebt kunnen kopen? Knipoog Het is een leuke merrie, zou het denk ik ook leuk op school doen. Hoop echt voor je dat je haar wel klaarstoomt voor die tijd. Heb je eerst stage en dan school of andersom? Bedenk wel dat het echt zwaar is voor je paard. Ik had ook een jong paard mee, en die had het soms ook zwaar, terwijl hij al veel verder was dan jouw merrie. En mocht je zelf ook nog niet zo ver zijn, dan heb je nog een flink pak werken liggen. En ik hoop ook voor je dat de ocd niet naar boven komen drijven, want als je haar dan ook nog 2 maanden moet missen op school, en dan nog maar hopen dat het weer goed komt. Riskant hoor! Zeker omdat ze weinig in het werk heeft gestaan. Zelf zou ik de keuze niet hebben gemaakt, zeker niet voor school.
Wens je er in ieder geval wel veel succes mee.
En dat andere paard heb je verkocht omdat ze moeilijk met opstappen was? Zoveel wisselen we niet op school met de paarden. 1 x in de 2 weken. Zonde om haar dan te verkopen als ze verder goed was. Zoiets is door veel trainen er echt wel uit te halen.

commentaar:
Probeer je handen iets meer te dragen, en neem de teugels wat korter. Op sommige foto's kukelt ze te veel voorover. Maak veel overgangen om haar actiever te krijgen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:19

maikymouse3 schreef:
Als ik de verhalen ook lees, neem aan dat je haar dan wel voor een hele leuke prijs hebt kunnen kopen?

dat zal dan haast wel de reden zijn,mensen zullen voor een paard met ocd niet bepaald de hoofdprijs vragen

het is wel een erg leuk dier om te zien

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:23

jeetje wat een verhaal zeg, veel succes, heel eerlijk zou het net zoals Rianne hiebiven al vertelde absoluut niet mijn keuze geweest zijn....

Heel veel succes

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:47

ik vind het er al veel beter uitzien, vooral de aanleunig.
ik denk dat je hier zeker een leuk paard voor deurne mee hebt! Haha!

en Knipoog klein maar fijn, ik vin t wel een leuke combi en ze voelen zich duidelijk goed voor elkaar!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:36

Leuk paardje. Wel wat korter gaan rijden ze wordt veeeeel te lang zo. Dan gaat ie straks op de VH lopen...

Over de OCD de TS zegt toch dat ze de mogelijkheden hebben om te opereren>? Een OCD kan heel goed geopereerd worden. Natuurlijk moet je daar niet pas aan beginnen als het paard er last van krijgt door training ed.