Mijn stoere hengst met mij @ wedstrijdwork [I]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_BSGFM

Re: Mijn stoere hengst met mij @ wedstrijdwork [I]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:55

nadita schreef:
Als ik de foto's zo bekijk kan ik er niet veel positiefs over zeggen. Je zou je handen meer moeten dragen en je tenen naar binnen draaien. Ook zie ik je onderbenen wat te ver naar voren af en toe.
Daarbij loopt de pony totaal niet over de rug, hij draagt zichzelf niet. Op de meeste foto's zie ik dat hij erg op de voorhand loopt. Ook zie ik op sommige foto's de onderhals eruit komen. Zoals het vanaf de foto's lijkt, is jullie basis niet in orde. Daar zou ik hard aan werken, voordat ik begon met springen.

op vlak van dressuur is er inderdaad helemaal niets goed op wedstrijd, thuis gaat dit allemaal beter. Over zijn onderhals heb je voor 100% gelijk, weet ik erg goed maar dat is gedeeltelijk door z'n hengstenhals en zware hoofdaanzet dat hij moeilijker los te krijgen is dusja, veel kan ik er niet aan doen behalve trainen & nog trainen.Ik ben niet begonnen met het springen daarmee zijn de vorige eigenaars begonnen, zelfs op redelijk hoog niveau voor zijn hoogte (1.20m). Als we springen rijden loopt hij ook helemaal anders, veel losser, beter door z'n lijf,.... Het is voor hem ook gewoon een welkome afwisseling omdat hij zich anders nog meer gaat vervelen en nog minder z'n best gaat doen. Maar ik train wel veel meer dressuur als springen Knipoog

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:57

Ik had jullie zien inrijden en ik dacht idd Wauw die 2 zijn echt vooruit gegaan hij liep echt netjes! Haha!
Helaas was dat wat weg in de proef...
Je weet je werkpuntjes... maar omdat HAW is zeg ik probeer mss niet zo lang in te rijden, en hem meer bij een te rijden in de proef en niet te zenuwachtig worden Knipoog
Groetjes je Club-genootje Haha!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:58

kinuh schreef:
Jij zegt net zelf dat het komt door de kniewrongen, dat zadel van dat andere meisje heeft net zulke dikke Knipoog Op je foto's heeft hij gewoon niet genoeg schoudervrijheid, een keertje laten controleren door een zadelmaker is toch niet zo'n probleem?

ik bedoelde niet de dikte van de kniewrongen maar hoever ze vooruit liggen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:59

Janne_BSGFM schreef:
kinuh schreef:
Jij zegt net zelf dat het komt door de kniewrongen, dat zadel van dat andere meisje heeft net zulke dikke Knipoog Op je foto's heeft hij gewoon niet genoeg schoudervrijheid, een keertje laten controleren door een zadelmaker is toch niet zo'n probleem?

ik bedoelde niet de dikte van de kniewrongen maar hoever ze vooruit liggen

Maar als je goed kijkt zie je dat haar kniewrongen nog een groter stuk naar voor uitsteken Knipoog
En misschien is dat wel de reden waardoor je pony helemaal niet over z'n rug wil lopen?

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:00

Sjapaz schreef:
Leuke pony heb je! en wat is hij lang!

tips: eigenlijk zou ik zeggen dat je voor de dressuur je beugels zeker 2 gaatjes langer mag, maar ik snap dat je knien dan weer niet goed aansluiten bij het zadel omdat je een vzh richting springen hebt. Probeer even goed wel je hakken uit te drukken, en het valt me op dat je heel vaak ten minste de helft van je voeten in de beugels hebt, probeer je beugel op de bal van je voet te laten steunen! Ik snap dat dat lastig is omdat je beugels te kort zijn, maar het ziet er wel een stuk beter uit al dan.

Hij lijkt inderdaad neit echt veel plezier te hebben in het dressuren trouwens, dit is met springen wel beter?

probeer hem verder wat meer voorwaarts te rijden, en zo ook die achterhand eronder te rijden. Hij valt nu heel erg uit elkaar, en maakt hele korte passen met zijn achterbenen, in plaats van mooi ruim onder zich te plaatsen, kijk maar naar de hoek tussen zijn achterbenen, die is relatief klein. Zoals jij het zegt herken ik wat van mijn paard denk ik, die is ook heel moeilijk in de nageeflijkheid en ontspannign te rijden. Ik ben al een jaar bezig met voorwaarts rijden en te proberen hem te laten ontspannen, zodat hij uit zichzelf die ontspanning de nageeflijkheid in zakt. Ik denk dat jij daar ook veel mee aan de slag moet, en dat vergt heel veel tijd en geduld, zeker als het paardje niet meewerkt, maar daarom loont het des te meer wanneer het lukt! Het komt nu een beetje op mij over alsof je het maar laat, want sprignen is toch leuker(terwijl zoals al eerder gezegd is goed ruggebruik dan ook zeer belangrijk is) en omdat je de dressuur te moeilijk vind, je het ook daarom niet zoveel doet, en je richt op het springen.

Maar met oefening komen jullie er wel!! als je maar consequent genoeg blijft volhouden, en veel oefenen, longeren kan ook goed helpen, en dan kan het alleen maar beter worden! over het algemeen vind ik je houding overigens wel heel netjes, mooi rechtop en je kijkt goed voor je uit, alleen af en toe een beetje om je voeten denken!

mijn voeten zijn altijd al een moeilijk punt geweest, maar ik ga idd toch eens wat langer proberen rijden hoewel dit verre van simpel is. Ik rijd veel meer dressuur als springen maar bij springen is hij idd veel vrolijker, heviger & beter aan het werk. Hij heeft er gewoon veel meer lol in Tong uitsteken ik werk nu al een 2tal jaar aan zijn achterhand & ontspanning, ik krijg wel nog maar 6maanden goede begeleiding en op deze 6 maand is het veel vooruit gegaan maar idd nog niet zoals het moet zijn Knipoog

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:00

Janne_BSGFM schreef:
hij heeft bij het inrijden enkel wat stijf gelopen maar 'k ga hem toch glucosaminen voor z'n artrose geven, dan ben ik toch geruster Haha! Normaal moet het deze week weer allemaal goed gaan met zijn been dan. Och, van de jury lig ik al niet meer wakker, bij het inrijden zei m'n pa dat het onze beste proef van de 3 ging worden en dan gaan we nog de mist in Clown goh, wij hebben ons springen Tong uitsteken

Idd,glucohorse werkt volgens mij wel erg goed Knipoog Romy zal binnenkort wel weer helemaal super lopen ! Haha!
Ik moet ook 'ns dringend voor dat product gaan zoeken,zou stukke beter voor Jottie zijn.
Ach ja,zolang hij maar braaf is hea,want op wedstrijd lopen er wss wel een heleboel merrie's rond Tong uitsteken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:01

cha_mira schreef:
Ik had jullie zien inrijden en ik dacht idd Wauw die 2 zijn echt vooruit gegaan hij liep echt netjes! Haha!
Helaas was dat wat weg in de proef...
Je weet je werkpuntjes... maar omdat HAW is zeg ik probeer mss niet zo lang in te rijden, en hem meer bij een te rijden in de proef en niet te zenuwachtig worden Knipoog
Groetjes je Club-genootje Haha!

hehe ik zou idd wat kalmeer middel moeten nemen voor ik de proef in ga Clown in het begin van het inrijden was hij ook helemaal niet los te krijgen, dit beterde naar het einde en in de proef was het weer weg Tong uitsteken we zijn nog volop aan het zoeken naar de 'perfecte' inrij-tijd Tong uitsteken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:02

kinuh schreef:
Maar als je goed kijkt zie je dat haar kniewrongen nog een groter stuk naar voor uitsteken Knipoog
En misschien is dat wel de reden waardoor je pony helemaal niet over z'n rug wil lopen?

ik ga er gewoon niet meer over discusieren, ik ben er gerust op dat als er iets echt mis is de mensen die mij begeleiden er wel wat over zullen zeggen Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:04

Janne_BSGFM schreef:
kinuh schreef:

ik ga er gewoon niet meer over discusieren, ik ben er gerust op dat als er iets echt mis is de mensen die mij begeleiden er wel wat over zullen zeggen Knipoog

nouja je moet het ook zelf weten. Maar een keertje je zadel controleren is nooit overbodige luxe. Wie weet heeft hij in de afgelopen tijd meer spieren gekweekt en is hij daardoor breder oid geworden?

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:04

ZarcoTje schreef:
Janne_BSGFM schreef:
hij heeft bij het inrijden enkel wat stijf gelopen maar 'k ga hem toch glucosaminen voor z'n artrose geven, dan ben ik toch geruster Haha! Normaal moet het deze week weer allemaal goed gaan met zijn been dan. Och, van de jury lig ik al niet meer wakker, bij het inrijden zei m'n pa dat het onze beste proef van de 3 ging worden en dan gaan we nog de mist in Clown goh, wij hebben ons springen Tong uitsteken

Idd,glucohorse werkt volgens mij wel erg goed Knipoog Romy zal binnenkort wel weer helemaal super lopen ! Haha!
Ik moet ook 'ns dringend voor dat product gaan zoeken,zou stukke beter voor Jottie zijn.
Ach ja,zolang hij maar braaf is hea,want op wedstrijd lopen er wss wel een heleboel merrie's rond Tong uitsteken

glucohorse is idd wel goed maar redelijk duur, ik ga gewoon om glucosaminen gaan bij de apotheker en de humane hoeveelheden geven Knipoog dan heeft hij iets minder binnen dan als het perfect zou zijn maar het is veel minder duur en heeft op iets langere termijn exact hetzelfde effect Tong uitsteken

hij trekt zich niet zoveel aan van de merries, zelfs niet als ze hengstig zijn het enige dat hij zou durven doen (dat ken je wss wel nog Tong uitsteken) is zijn borst opzetten en zijn nek rechtten Tong uitsteken Hij moet toch laten zien wie de grote man is zeker Tong uitsteken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:06

kinuh schreef:
nouja je moet het ook zelf weten. Maar een keertje je zadel controleren is nooit overbodige luxe. Wie weet heeft hij in de afgelopen tijd meer spieren gekweekt en is hij daardoor breder oid geworden?

wees maar gerust dat het al voldoende gecontroleerd is en ik bij een dusdanig goede trainster soms gaat dat ze bij onze merrie meteen gezien heeft wat haar slechte gedrag veroorzaakte en dat dat het zadel was vanaf les 1

dressagepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:07

Leuk dat jullie lol hebben daar gaat het uiteindelijk ook om.
Met veel oefenen worden de punten wel hoger

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:08

dressagepony schreef:
Leuk dat jullie lol hebben daar gaat het uiteindelijk ook om.
Met veel oefenen worden de punten wel hoger

ik vind de lol ook belangrijker dan het plaatje, bedankt Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:08

Janne_BSGFM schreef:
kinuh schreef:

wees maar gerust dat het al voldoende gecontroleerd is en ik bij een dusdanig goede trainster soms gaat dat ze bij onze merrie meteen gezien heeft wat haar slechte gedrag veroorzaakte en dat dat het zadel was vanaf les 1

Maar een instrcutrise is alsnog geen zadelmaker. Soms zijn er dingen die 'een gewoon mens' niet kan zien aan een zadel. Maar goed je moet het zelf maar weten hoor. Maar ik denk als meerdere mensen hier op bokt zeggen dat je zadel niet goed lijkt te liggen je toch eens na kunt kijken of dit misschien waar is?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:10

Mijn pony komt zodra ik ga springen ook helemaal goed los, dat is wel heel herkenbaar! Maar je kan nu eenmaal niet altijd springen...

Die van mij had toen ik hem kreeg ook een geweldige onderhals, en het spijt me maar grote hoofdaanzet of hengst vind ik er weinig mee te maken hebben... ik ken zat pony's met een grote hoofdaanzet die het niet hebben, en ook zat hengsen die juist hun bovenhals mooi ontwikkeld hebben, dat is ook de plek waar de spieren horen te zitten. De enige manier om het eruit te krijgen is hem voorwaarts-neerwaarts te rijden, zodat hij zijn bovenhalsspier(en rug) gaat aanspannen, en die onderhals wordt verruilt voor de bovenhals als het ware.

Bij mij heeft longeren met bijzet heel erg geholpen. Dan wilde hij wel zakken, en zocht hij die aanleuning op. Dus op die manier kon hij zonder dat ik hem dwars zat toch al wat goede spieren opbouwen, en dan proberen dat weer voort te zetten onder het zadel. constant voorwaarts rijden, aan het been houden, en je handen constant hoduen en voor je dragen, zodat hij die aanleunign kan opzoeken. Mij is verteld dat als ze dat niet doen, ze niet voldoende vertrouwen in jou als ruiter hebben om zich over te geven in die aanleuning. Dus daar moet je gewoon hard mee oefenen! begrenzen met je buitenteugel, en dan drijven met je binnenbeen, en vooral zorgen dat de reacties die jij vraagt, je ook krijgt!! niet meer en niet minder, jij bepaald wat er gebeurd!

succes met oefenen Vingers aflikken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:13

Sjapaz schreef:
Mijn pony komt zodra ik ga springen ook helemaal goed los, dat is wel heel herkenbaar! Maar je kan nu eenmaal niet altijd springen...

Die van mij had toen ik hem kreeg ook een geweldige onderhals, en het spijt me maar grote hoofdaanzet of hengst vind ik er weinig mee te maken hebben... ik ken zat pony's met een grote hoofdaanzet die het niet hebben, en ook zat hengsen die juist hun bovenhals mooi ontwikkeld hebben, dat is ook de plek waar de spieren horen te zitten. De enige manier om het eruit te krijgen is hem voorwaarts-neerwaarts te rijden, zodat hij zijn bovenhalsspier(en rug) gaat aanspannen, en die onderhals wordt verruilt voor de bovenhals als het ware.

Bij mij heeft longeren met bijzet heel erg geholpen. Dan wilde hij wel zakken, en zocht hij die aanleuning op. Dus op die manier kon hij zonder dat ik hem dwars zat toch al wat goede spieren opbouwen, en dan proberen dat weer voort te zetten onder het zadel. constant voorwaarts rijden, aan het been houden, en je handen constant hoduen en voor je dragen, zodat hij die aanleunign kan opzoeken. Mij is verteld dat als ze dat niet doen, ze niet voldoende vertrouwen in jou als ruiter hebben om zich over te geven in die aanleuning. Dus daar moet je gewoon hard mee oefenen! begrenzen met je buitenteugel, en dan drijven met je binnenbeen, en vooral zorgen dat de reacties die jij vraagt, je ook krijgt!! niet meer en niet minder, jij bepaald wat er gebeurd!

succes met oefenen Vingers aflikken

een poosje geleden heb ik ook eens met de bijzet gelongeerd maar dat gaf een averrechts effect hij begon erg opwaarts te duwen, er zijn verschillende andere dingen waar ik wel eens mee rijd die wel een goed effect hebben maar ik heb het er allemaal niet zo voor. In de lessen werken we nu gewoon aan los komen, voorwaarts rijden, terug rijden en de rug ertussen krijgen

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:19

Janne_BSGFM schreef:
glucohorse is idd wel goed maar redelijk duur, ik ga gewoon om glucosaminen gaan bij de apotheker en de humane hoeveelheden geven Knipoog dan heeft hij iets minder binnen dan als het perfect zou zijn maar het is veel minder duur en heeft op iets langere termijn exact hetzelfde effect Tong uitsteken

hij trekt zich niet zoveel aan van de merries, zelfs niet als ze hengstig zijn het enige dat hij zou durven doen (dat ken je wss wel nog Tong uitsteken) is zijn borst opzetten en zijn nek rechtten Tong uitsteken Hij moet toch laten zien wie de grote man is zeker Tong uitsteken

Moet ik 'ns navragen dan,of ik het bij de apotheker kan kopen Knipoog
Hehe,met Lientje zou dat een ander verhaal zijn,Jottie trekt zich niets van andere paarden aan,maar van zodra Lientje een paard hoor hinniken,móet ze wel hallo terug zeggen Tong uitsteken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:21

ZarcoTje schreef:
Janne_BSGFM schreef:

Moet ik 'ns navragen dan,of ik het bij de apotheker kan kopen Knipoog
Hehe,met Lientje zou dat een ander verhaal zijn,Jottie trekt zich niets van andere paarden aan,maar van zodra Lientje een paard hoor hinniken,móet ze wel hallo terug zeggen Tong uitsteken

haha, dat ken ik van zowel lester als geronimo

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:35

De juiste inrijtijd is moeilijk te vinden ik en Charlie hebben het daar ook nog moeilijk mee... Knipoog

En over mijn zadel, ik moet wel zeggen dat ik mijn beugels heel lang heb, dus dit geeft een vertekend beeld van mijn zadel. Ik heb Janne haar zadel irl gezien enzo, en het diepste punt van haar zadel lijkt helemaal in orde te zijn, ik denk dat de foto's meede doordat hij beetje op zijn voorhand duikelt, verkeerde indruk geven.
En Janne heeft wel lange benen, als zij zich zo het beste voelt tijdens het rijden, dan is dat haar kueze, maar ze heeft een groter paard ter beschikking voor volgend seizoen, ze heeft ookal op charlie gereden, en ik moet zeggen dat ze een heel erg nette houding dan had Lachen Janne probeerd echt haar best voor Geronimo, en zou hem heus geen verkeerd zadel opleggen, en als ik haar hoor praten heeft ze al genoeg mensen laten komen kijken of dit wel in orde was Lachen

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:56

cha_mira schreef:
De juiste inrijtijd is moeilijk te vinden ik en Charlie hebben het daar ook nog moeilijk mee... Knipoog

En over mijn zadel, ik moet wel zeggen dat ik mijn beugels heel lang heb, dus dit geeft een vertekend beeld van mijn zadel. Ik heb Janne haar zadel irl gezien enzo, en het diepste punt van haar zadel lijkt helemaal in orde te zijn, ik denk dat de foto's meede doordat hij beetje op zijn voorhand duikelt, verkeerde indruk geven.
En Janne heeft wel lange benen, als zij zich zo het beste voelt tijdens het rijden, dan is dat haar kueze, maar ze heeft een groter paard ter beschikking voor volgend seizoen, ze heeft ookal op charlie gereden, en ik moet zeggen dat ze een heel erg nette houding dan had Lachen Janne probeerd echt haar best voor Geronimo, en zou hem heus geen verkeerd zadel opleggen, en als ik haar hoor praten heeft ze al genoeg mensen laten komen kijken of dit wel in orde was Lachen

welja, volgende week begin ik met springen en dan is hij toch al wat losser Knipoog dan hoef ik minder lang in te rijden