Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jana_en_Ik schreef:Afgaande op je fotos valt er toch wel het een en ander te zeggen... Ten eerste zit je naar voren gekanteld. Je hebt een holle rug en zit niet op je kont. Verder lijken je beugels aan de korte kant, wat dit ook nog versterkt. Je handen zitten te laag en zet je vast op je benen omdat je zo waarschijnlijk probeert je paard omlaag te rijden. Ik zie geen ontspannen nageeflijk paard. Zeker op die eerste twee fotos loopt je paard in een houding achter de teugel en is er geen contact. Verder oogt je paard in zijn bespiering vrij minimaal, zeker op de achterhand.
Ik snap je angst je pony te verpesten en helaas lukt dat ook vrij gemakkelijk. We kunnen twijfel trekken aan het feit of zo'n jong dier een geschikte keuze voor jou was in vergelijk met je rijkunde. Maar evengoed, blijft het advies les te nemen.
Verkeerde galop aanspringen vergt veel oefenen in het aanspringen. Waarschijnlijk is je paard scheefgebogen naar 1 kant, waardoor aanspringen aan 1 kant lastig is. Dat had mijn paard ook. Daarom is rechtrichten en gelijke aanleuning belangrijk. Jij moet op je kont zitten. Bij mijn paard hielp het ook om telkens als ze verkeerd aanspringt, meteen terug te nemen en pas in de goede galop door te rijden. Aanspringen op de volte maakt het makkelijker voor je paard.
Het feit dat je in je beginpost schrijft "ik heb zelf een paard aan de teugel gereden voor iemand anders" geeft mij een heel foute indruk, namelijk dat jij focust op het feit dat je paard in die krul moet lopen en de essentie van het nageven voorbij bent gestreefd en niet begrijpt. Jij mist nog heel wat basiskennis vrees ik, zonder welke je je problemen inderdaad lastig zult oplossen. Les van iemand blijft het motto
Gipsylover schreef:hallo,
hierbij bied ik mijzelf (36) aan voor het geven van (prive)les, het helpen beleren van uw paard of het berijden- uitbrengen van uw paard op wedstrijden.
door de vele jaren ervaring kan ik je bijna met alles helpen, ook voor probleempaarden is altijd een oplossing te vinden.
Trefwoorden: rust en vertrouwen.
Zelf ben ik 30 jaar actief met paarden en alles wat ermee te maken heeft.
Rijdt zelf intensief, heb twee eigen paarden, meer dan 15 jaar ervaring met lesgeven, zowel prive, manege als verenigingslessen. Orun t.m. 2e fase gedaan
Tevens jureer ik t.m. L2 dressuur al meer dan 7 jaar en heb ik ook de springjury cursus afgerond.
Zelf div paarden naar M2 gereden.
Ervaren (veel) met jonge, lastige paarden.
Trefwoorden: rust ! ben niet van de hulpmiddelen, let erg veel op ruiter/ amazone houding en zit.
leg veel uit, neem de tijd voor dingen en begin bij het begin.
Voor prive,- groeps of verenigingslessen prijzen in overleg.
afstanden tot 25 km geen bewzaar, ik heb meedere klanten wat verder van mijn huis.
langere afstanden tegen kleine reiskostenvergoeding.
Het enige wat je moet doen is op MP Instructrice Friesland intypen.
Nou je hebt er zo een gevonden. Afstanden tot 25 km geen bezwaar. En anders kleine reiskostenvergoeding.
20 euro per uur. Dat is nog redelijk ook! Deze instructrice heb ik in 1 minuut gevonden. Dan moet het voor jou ook niet te moeilijk zijn om instructrice Friesland in te typen op MP toch?
Goed kijken op sites/mp voordat je een conclusie geeft

rissa schreef:Volgens mij begrijp je het niet goed... Gipsylover biedt zichzelf niet aan om jou les te geven, maar laat zien hoe snel je iemand gevonden kan hebben als je even op marktplaats kijkt.
rissa schreef:Volgens mij begrijp je het niet goed... Gipsylover biedt zichzelf niet aan om jou les te geven, maar laat zien hoe snel je iemand gevonden kan hebben als je even op marktplaats kijkt.